  • 11. Data: 2009-05-15 06:45:22
    Temat: Re: Monopol w dostępie do kablówki
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Icek" <i...@d...pl> pisze:

    > Daj sobie siana, ja w tematach w ktorych nie mam pojecia nie zajmuje glosu.
    > Wez dobry przyklad.

    > No wiec powodem slabej konkurencji nie sa zle dzialajace kablowki tylko zle
    > dzialajacy zarzadcy nieruchomosci,ktorzy nie dopuszczaja czegos takiego jak
    > konkurencja.

    A któraś kablówka w Polsce *choć próbowała* obejść "kładzenie kabli"
    dostępem bezprzewodowym?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Dziś wesoło, jutro goło.

  • 12. Data: 2009-05-15 06:46:04
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > A autorowi wątku podpowiadam: ostatnio TPSA reklamuje swoją neostradę w
    > pakiecie z 30 programami tv. Zawsze to jakaś konkurencja, mierna, bo
    > mierna, ale jest. I chyba dostępna powszechnie w kraju na ich kablach.

    Do ogladania kanalow, ktore ostatnio reklamuje TPSA, potrzebny jest zestaw
    satelitarny (antena, tuner)
    i podlacza sie do Liveboxa.
    W zeszlym roku zestaw TPSA dawala chyba za 1zł, nie wiem jak teraz.

  • 13. Data: 2009-05-15 06:46:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Lepiej nic nie polecaj i nie wypowiadaj się.
    > Żeby to robić trzeba coś wiedzieć.

    akurat icek ma sporo racji w tym co napisal, to glownie od zarzadcy
    nieruchomosci zlaezy to, czy wejdzie na jakis teren czy nie, a jesli jest to
    duze osiedle, to kazdej kablowce sie to oplaca, duzo mniejszy wplyw na to ma
    to twoje nieformalen porozumienie, bo kasa jest kasa

  • 14. Data: 2009-05-15 07:16:43
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

    > A któraś kablówka w Polsce *choć próbowała* obejść "kładzenie kabli"
    > dostępem bezprzewodowym?

    Jeżeli potrafisz przenieść pasmo kilkuset megaherców radiem i jeszcze na
    tym zarobić, to zazdroszczę.
    :-)

    M.

  • 15. Data: 2009-05-15 07:45:59
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> pisze:

    > Jeżeli potrafisz przenieść pasmo kilkuset megaherców radiem i jeszcze
    > na tym zarobić, to zazdroszczę.
    > :-)

    Dlaczego zakładasz że "z dekodera" mają wychodzić *wszystkie* kanały *na raz*?
    Wystarczą 2-3 równocześnie a ja nie mówiłem o przesyle wyłącznie
    jednokierunkowym "do dekodera". Na "dzień dobry" mogłaby być "TV po
    internecie".

    Jeden "normalny" kanał TV to <2Mb/s, Kanał HD to ~5Mb/s.

    http://en.wikipedia.org/wiki/IPTV
    <quote>
    The last mile delivery for IPTV usually has a bandwidth restriction
    that only allows a small number of TV channels - typically from one to
    three - to be delivered.
    </quote>

    A ta cała "techniczna gadka" miałaby na celu pokazanie zarządcom
    budynków że ich zgoda bardzo znacznie ułatwi ale brak zgody niczego
    nie zablokuje i nie stworzy "lokalnego monopolu".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie ma nic bardziej nieznośnego jak głupiec, któremu się powodzi.

  • 16. Data: 2009-05-15 07:46:34
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

> [...]
    > pakiecie z 30 programami tv. Zawsze to jakaś konkurencja, mierna, bo
    > mierna, ale jest. I chyba dostępna powszechnie w kraju na ich kablach.

    Niestety Tp też ma ograniczony zasięg i tylko w reklamie to pięknie wygląda.
    W Słusku np. instalujaątalerze, a na te spółdzielnia nie wyraża zgody, a do
    tego u mnie nie ma zasięgu. Tak jest w wielu mniejszych miastach.

  • 17. Data: 2009-05-15 08:07:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > Wystarczą 2-3 równocześnie a ja nie mówiłem o przesyle wyłącznie
    > jednokierunkowym "do dekodera". Na "dzień dobry" mogłaby być "TV po

    Zdecyduj się, czy piszesz o TVK czy IPTV. Zupełnie inna technologia,
    zupełnie inny sposób prowadzenia biznesu.

    > Jeden "normalny" kanał TV to <2Mb/s, Kanał HD to ~5Mb/s.

    I masz jakość poniżej polsatu cyfrowego :-(

    > A ta cała "techniczna gadka" miałaby na celu pokazanie zarządcom
    > budynków że ich zgoda bardzo znacznie ułatwi ale brak zgody niczego
    > nie zablokuje i nie stworzy "lokalnego monopolu".

    I tak nie wyobrażam sobie obsłużenia 100 mieszkań poprzez wireless IPTV.

    M.

  • 18. Data: 2009-05-15 08:08:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Majka04 pisze:

    > Niestety Tp też ma ograniczony zasięg i tylko w reklamie to pięknie wygląda.
    > W Słusku np. instalujaątalerze, a na te spółdzielnia nie wyraża zgody, a do
    > tego u mnie nie ma zasięgu. Tak jest w wielu mniejszych miastach.

    Czy nie da się takiego zakazu ominąć instalując antenę na barierkach
    swojego balkonu? Zakaz dotyczy chyba tylko ścian zewnętrznych i
    ewentualnie dachów.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-05-15 08:16:07
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    > Czy nie da się takiego zakazu ominąć instalując antenę na barierkach
    > swojego balkonu? Zakaz dotyczy chyba tylko ścian zewnętrznych i
    > ewentualnie dachów.

    w sumie ta.
    Tylko np u mnie jest tak, ze balkon wypada w takim miejscu gdzie zasieg jest
    bliski 0 ( miedzy budynkami i drzewami)...

    Gdyby mozna było na budynku byłoby o wiele wygodniej... z drugiej strony
    jakby tak kazdy instalował antene to budynek wygladałby jak ser
    szwajcarski...

    E.

  • 20. Data: 2009-05-15 08:31:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    > Zdecyduj się, czy piszesz o TVK czy IPTV. Zupełnie inna technologia,
    > zupełnie inny sposób prowadzenia biznesu.

    W tym kontekście piszę o technologi mogącej wypełnić dziury w pokryciu
    terenu przez technologię podstawową oraz pozwalającej "obejść"
    rzucających kłody pod nogi oraz znacząco pogorszyć ich pozycję
    przetargową.

    > I masz jakość poniżej polsatu cyfrowego :-(

    > I tak nie wyobrażam sobie obsłużenia 100 mieszkań poprzez wireless IPTV.

    Rozmawiamy (głownie) gdy administrator budynku blokuje wejście
    *kolejnej* kablówki. A zapewnienie większego pasma "na okrągło"
    przez WiFi jest głównie kwestią zupełnie innej filozofii pranowania
    sieci i większej liczby sprzętu w większej ilości miejsc
    [większych kosztów tworzenia sieci].

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Wszyscy ludzie są mądrzy: jedni przedtem, inni potem.