  • 1. Data: 2006-07-03 19:55:08
    Temat: Moje dziecko nie moje?
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    witam. Mam problem.Jestem z kobieta ktora mie ma jeszcze rozwodu. A
    spodziewamy sie dziecka.mieszkamy razem od 2 lat.Niestety z tego co
    wyczytalem dziecko prawnie nie bedzie moje, malo tego, bedzie mialo nazwisko
    tego durnia jeszcze meza ktory notabene pral ja ile sie dalo damski bokser.
    Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym
    opiekunem.
    prosze o madre odpowiedzi..
    Adas

  • 2. Data: 2006-07-03 19:56:24
    Temat: Re: Moje dziecko nie moje?
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > damski bokser.
    > Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym

    Jeśli nie ma opcji, żebyście zdązyli z rozwodem i ślubem przed narodzinami
    (wówczas dziecko automatycznie będzie uznane za pochodzące z Waszego
    małżeństwa), to pozostaje tylko droga sądowa.

    Po urodzeniu Mama składa pozew przeciwko swojemu dziecku i swojemu mężowi o
    zaprzeczenie ojcostwu (uwaga na termin, bodajże 3 miesiące od urodzenia).
    Sprawa przed sądem rodzinnym. Znam przypadki, gdzie ex- (lub wciąż jeszcze-)
    mężowie zapierali się że to ich. Wtedy zapewne skończy się na badaniach. W
    opcji, gdy mąż zgadza się, że to nie jego, sprawa kończy się szybko. Ważne,
    żebyś poszedł do sądu i oświadczył, że dziecko jest Twoje, chcesz je uznać
    itd. Sąd niechętnie "usuwa" ojca, choćby nie będącego faktycznym ojcem,
    jeśli nie ma kandydata na zastąpienie go

    Potem Ty będziesz mógł przed urzędnikiem USC uznać dziecko jako swoje i
    wówczas będziesz "normalnym" ojcem, z wszelkimi prawami i obowiązkami,
    nazwiskiem itd

    Życzę powodzenia

    pozdrawiam

    Monika

  • 3. Data: 2006-07-03 20:14:08
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Adas wrote:
> [...]
    > tego durnia jeszcze meza ktory notabene pral ja ile sie dalo damski bokser.
    > Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym

    :)
    No to będziecie jeszcze mieli z nim przeprawę.
    Najwygodniej dla was i najprościej będzie postraszyć go alimentami
    wyolbrzymić je do conajmniej jego rocznym zarobków miesięcznie i...
    zaproponować, aby wytoczył matce i dziecku sprawę o zaprzeczenie
    ojcostwa na podstawie art 63 krio.
    Musi to zrobić w ciągu 6 miesięcy od urodzenia się dziecka.

    Matka może wytoczyć (uwaga: ojcu i dziecku) taką samą sprawę na podst.
    art 69.
    Oczywiście prościej byłoby gdydby to zrobił "ojciec" bo wówczas nie
    będzie się stawiał.

    Dopiero po obaleniu domniemania ojcostwa przez sąd, sąd może orzec, że
    ty jesteś ojecem, albo ty możesz złożyć wniosek o uznanie ojcostwa.
    Do tego czasu sam nie możesz zrobić nic.

    Sprawa nie jest skomplikowana, ale zeby nie popelnic jakies gafy, ktora
    moze wszystko przeciagnac w nieskonczonosc proponuje jednak wynajęcie
    kogoś, kto tą sprawę pociągnie fachowo.

  • 4. Data: 2006-07-03 23:45:25
    Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm>

    W wiadomości:e8bstn$l0p$...@n...news.tpi.pl,
    Idiom <i...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Potem Ty będziesz mógł przed urzędnikiem USC uznać dziecko jako swoje
    > i wówczas będziesz "normalnym" ojcem, z wszelkimi prawami i

    Wszystko się zgadza z jednym drobnym drobiazgiem - we wszelkich formularzach
    urzędowych, gdzie pytają o poprzedniio używane nazwiska występuje
    koniecznośc podawania u dziecka własnie tego nazwiska, które miało po mężu
    matki.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Żyć długo chcą wszyscy, ale starym nikt nie chce być.

  • 5. Data: 2006-07-04 01:29:55
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Xena wrote:

> [...]
    > formularzach urzędowych, gdzie pytają o poprzedniio używane nazwiska
    > występuje koniecznośc podawania u dziecka własnie tego nazwiska, które

    a w ilu to formularzach chca wszystkie nazwiska,
    chyba tylko w podaniu o wize amerykanska.

    po za tym szczerze mówiąć bym to olał.

  • 6. Data: 2006-07-04 04:53:42
    Od: "d&c" <d...@o...pl>

> [...]
    bokser.
    > Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym

    skoro wszystko takie oczywiste....
    czyżbyście zapomnieli o szacownym procederze rozwodu?
    eh ludzie..... nie można tego było jakoś "normalnie"? obyło by się bez
    takich problemów

    -------------------------
    d&c

  • 7. Data: 2006-07-04 05:06:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    d&c wrote:

    > skoro wszystko takie oczywiste....
    > czyżbyście zapomnieli o szacownym procederze rozwodu?
    > eh ludzie..... nie można tego było jakoś "normalnie"? obyło by się bez
    > takich problemów

    teoria

  • 8. Data: 2006-07-04 05:13:31
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "d&c" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyżbyście zapomnieli o szacownym procederze rozwodu?
    > eh ludzie..... nie można tego było jakoś "normalnie"? obyło by się bez

    wlasnie typ nie chce dac rozwodu, nie stawia sie na sprawy.

    dzieki za odpowiedzi
    Adas

  • 9. Data: 2006-07-04 05:25:52
    Od: "d&c" <d...@o...pl>

    > Użytkownik "d&c" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wlasnie typ nie chce dac rozwodu, nie stawia sie na sprawy.
    >
    > dzieki za odpowiedzi
    > Adas

    tylko, że w tej sytuacji jest podstawa o założenie sprawy rozwodowej z
    orzeczeniem o winie niewiernej małżonki i pełnymi konsekwencjami co
    normalnie powinno się stać

    -------------------------
    d&c

  • 10. Data: 2006-07-04 06:29:04
    Od: stern <s...@0...pl>

    d&c napisał(a):

    > tylko, że w tej sytuacji jest podstawa o założenie sprawy rozwodowej z
    > orzeczeniem o winie niewiernej małżonki i pełnymi konsekwencjami co
    > normalnie powinno się stać

    a ta podstawa to ... ???

    dobry jesteś, z trzech zdań potrafisz skonstruować podstawę orzeczenia o
    wyłącznej winie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911