  • 1. Data: 2006-07-03 19:08:25
    Temat: praca za granicą
    Od: "Hanys" <m...@i...pl>

    Jakiś czas temu otrzymałem ofertę pracy przy zbiorach za granicą z jednego z
    biur pośrednictwa (Gospodarstwo Pomocnicze OHP KoptTur w Częstochowie).
    Chociaż zarobki nie były zawrotne postanowiłem zaryzykować i wpłaciłem
    zaliczkę w wysokości 300 zł. I tutaj zaczęły się problemy. Druk
    zaświadczenia, które miałem dowieźć z uczelni okazał się błędnie wypełniony
    i w rubryce "okres trwania studiów" był zły rok. Zagryzłem zęby i po raz
    kolejny zawiozłem zaświadczenie (pomimo tego, że musiałem się z nim tłuc
    przeszło 100 km, bo droga pocztowa z bliżej nie znanych mi przyczyn nie
    wchodziła w rachubę). Zawiozłem więc po raz drugi zaświadczenie i znów
    okazało się, że jest błąd. W polu "czas trwania przerwy semestralnej" było
    "od 1 czerwca do 1 września", a powinno być "od 1 czerwca do 31 września".
    Znów zostałem odprawiony z kwitkiem. Za trzecim razem okazało się, że termin
    składania zaświadczeń na 8 tygodniowy wyjazd już minął i dostałem propozycję
    wyjazdu na... 3 tygodnie. Cena imprezy oczywiście ta sama, a więc
    zapachniało szwindlem. Dostałem propozycję zwrotu wpłaconej zaliczki.
    Pozostałe koszty (ok 70-80 zł za przejazdy), stracony czas,
    najprawdopodobniej nie zostaną mi zwrócone. Nie są to duże pieniądze, ale
    mimo wszystko czuje się oszukany i czuje się jakby organizator sobie ze mnie
    zakpił. Planuję dochodzić swoich roszczeń (dla zasady) na drodze sądowej.
    Czy mógłbym się sądownie domagać zwrotu poniesionych kosztów, a jeśli tak to
    na jakiej podstawie i jak duże mam szanse powodzenia? Pomijam już fakt, ze
    legły w gruzach wszystkie moje wakacyjne plany. Co mi w tej sytuacji
    radzicie?

    pozdrawiam - M.K.

  • 2. Data: 2006-07-03 19:21:47
    Temat: Re: praca za granicą
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Hanys wrote:
> [...]
    > na jakiej podstawie i jak duże mam szanse powodzenia? Pomijam już fakt, ze
    > legły w gruzach wszystkie moje wakacyjne plany. Co mi w tej sytuacji

    A to organizator dwa razy nie popatrzył jak odbierał zaświadczenie z
    uczelni?
    Uczciwie zaproponowali ci zwrot tego co im wpłaciłeś.
    Uważasz, że jeszcze ci się coś należy z tytułu tego, że jesteś sierota
    życiowa i czytać nie umiesz.