    From: "Idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moje dziecko nie moje?
    Date: Mon, 3 Jul 2006 21:56:24 +0200

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e8bsat$nns$1@news.onet.pl...
    > witam. Mam problem.Jestem z kobieta ktora mie ma jeszcze rozwodu. A
    > spodziewamy sie dziecka.mieszkamy razem od 2 lat.Niestety z tego co
    > wyczytalem dziecko prawnie nie bedzie moje, malo tego, bedzie mialo
    > nazwisko tego durnia jeszcze meza ktory notabene pral ja ile sie dalo
    > damski bokser.
    > Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym
    > opiekunem.
    > prosze o madre odpowiedzi..

    Jeśli nie ma opcji, żebyście zdązyli z rozwodem i ślubem przed narodzinami
    (wówczas dziecko automatycznie będzie uznane za pochodzące z Waszego
    małżeństwa), to pozostaje tylko droga sądowa.

    Po urodzeniu Mama składa pozew przeciwko swojemu dziecku i swojemu mężowi o
    zaprzeczenie ojcostwu (uwaga na termin, bodajże 3 miesiące od urodzenia).
    Sprawa przed sądem rodzinnym. Znam przypadki, gdzie ex- (lub wciąż jeszcze-)
    mężowie zapierali się że to ich. Wtedy zapewne skończy się na badaniach. W
    opcji, gdy mąż zgadza się, że to nie jego, sprawa kończy się szybko. Ważne,
    żebyś poszedł do sądu i oświadczył, że dziecko jest Twoje, chcesz je uznać
    itd. Sąd niechętnie "usuwa" ojca, choćby nie będącego faktycznym ojcem,
    jeśli nie ma kandydata na zastąpienie go

    Potem Ty będziesz mógł przed urzędnikiem USC uznać dziecko jako swoje i
    wówczas będziesz "normalnym" ojcem, z wszelkimi prawami i obowiązkami,
    nazwiskiem itd

    Życzę powodzenia

    pozdrawiam

    Monika