  • 1. Data: 2006-07-03 17:34:00
    Temat: Moga mi przeksiegowac na inne konto ??
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy jest cos w prawie na temat tego, ze wplacam na jeden cel, a odbiorca nie
    moze tych pieniedzy przeksiegowac sobie na inny cel ?
    Mianowicie wplacalem pieniadze na wklad budowlany w spoldzielni
    mieszkaniowej, budowa sie zakonczyla, zostala rozliczona i okazalo sie, ze
    mam mala nadplate. No i spoldzielnia przeksiegowala sobie ta nadwyzke na
    poczet czynszu. Ale mnie to nie zadowala - ja chce ta kase np do reki (z
    tytulu czynszu nie mam zadnych zaleglosci). Czy moga sobie tak przeksiegowac
    kase na inny cel niz wplacalem ? Jezeli nie to czym moge sie podeprzec (w
    statucie itp nic na ten temat nie ma wiec chyba obowiazuje jakies prawo
    ogolniejsze) ?
    A jezeli tak to 'co' na to im pozwala ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-07-03 17:56:00
    Temat: Re: Moga mi przeksiegowac na inne konto ??
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Fantom wrote:
> [...]
    > kase na inny cel niz wplacalem ? Jezeli nie to czym moge sie podeprzec (w
    > statucie itp nic na ten temat nie ma wiec chyba obowiazuje jakies prawo

    Nie mogą.
    Gdybyś ewentualnie miał długi to mogliby sobie ptrącić na poczet długu.
    Tylko odzyskanie tej kasy graniczy z cudem.
    Bo inaczej jak sądownie to się nie da, a to będzie tyle trwało, że i tak
    wyjdzie na czynsz.
    Mozesz się szarpać o odsetki, ale to będą grosze.
    Więc zastanów się czy warto.
    Jak to jest dwu trzymiesieczny czynsz, to nawet nie warto się szarpać.
    Jak roczny, to już można próbowac coś robić.

  • 3. Data: 2006-07-03 23:26:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid.###] napisał:

    Ja bym się zastanawiał, czy w wypadku spółdzielni nie będzie to
    przywłaszczenie. W końcu te środki, które mają być zwrócone nie są
    ich, a członka własnością. Oni z nimi postępują jak ze swoimi i
    zabierają na poczet przyszłego długu. A zatem zawiadomienie do
    prokuratury po wcześniejszym pisemnym wezwaniu do natychmiastowego
    wydania.

  • 4. Data: 2006-07-04 06:28:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ja bym się zastanawiał, czy w wypadku spółdzielni nie będzie to
    > przywłaszczenie.

    spółdzielnia przywłaszczyła?
    zresztą gdzie zamiar skoro chcą zaliczyć na przyszłe wpłaty...

    KG

  • 5. Data: 2006-07-04 18:02:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kam [####k...@w...pl#.###] napisał:
    > spółdzielnia przywłaszczyła?

    To znaczy wiadomo, ze odpowiedzialność karną poniesie osoba, która
    podjęła feralną decyzję. Skróciłem myślowo, bo wydaje mi się to
    oczywiste.

    > zresztą gdzie zamiar skoro chcą zaliczyć na przyszłe wpłaty...

    Zamiar polega na tym, że postępują, jak ze swoimi. Decyzja o
    zaliczeniu na przyszłe należności musi wypływać od właściciela
    pieniędzy.

  • 6. Data: 2006-07-05 10:10:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > To znaczy wiadomo, ze odpowiedzialność karną poniesie osoba, która
    > podjęła feralną decyzję.

    tak? a gdzie jego zamiar przywłaszczenia - dla siebie, a nie dla
    spółdzielni?

    > Zamiar polega na tym, że postępują, jak ze swoimi.

    traktując je jako swoją własność
    w tym przypadku tego nie ma

    KG

  • 7. Data: 2006-07-05 12:04:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > tak? a gdzie jego zamiar przywłaszczenia - dla siebie, a nie dla
    > spółdzielni?

    Można przywłaszczyć rzecz niekoniecznie "dla siebie".
    Przywłaszczeniem w rozumieniu Kodeksu karnego jest bezprawne, z
    wyłączeniem osoby uprawnionej, rozporządzenie rzeczą ruchomą znajdującą
    się w posiadaniu sprawcy przez włączenie jej do swego majątku i
    powiększenie w ten sposób swojego stanu posiadania lub stanu posiadania
    innej osoby albo wykonywanie w inny sposób w stosunku do rzeczy ruchomej
    uprawnień właścicielskich (OSNPG 1978, z. 6, poz. 64)

    Ale tak poza tym, myślę że ten cały wątek to pusta gadka, a rozwiązania
    należy szukać w statucie spółdzielni lub w umowie jaką zawarł autor ze
    spółdzielnią. Tam pewnie mają podstawy do takiego zachowania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 8. Data: 2006-07-05 14:52:50
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > należy szukać w statucie spółdzielni lub w umowie jaką zawarł autor ze
    > spółdzielnią. Tam pewnie mają podstawy do takiego zachowania.

    Zarowno statut jak i umowa milcza na ten temat. Po prostu mowia, ze "nastapi
    rozliczenie" i tyle

    Fantom

  • 9. Data: 2006-07-05 14:55:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fantom napisał(a):

    > Zarowno statut jak i umowa milcza na ten temat. Po prostu mowia, ze "nastapi
    > rozliczenie" i tyle

    Według mnie to winno być w umowie deweloperskiej czy jak ja tam zwał.
    Jeśli nie ma to nie mogą ci zaliczać niczego na poczet przyszłych
    wierzytelności.
    Ale pomysł z prawem karnym jest beznadziejny.
    Wystąp do nich pisemnie o zwrot, zagroź postępowaniem sądowym. Napisz
    niech wskażą ci podstawy prawne do zatrzymania twoich pieniędzy.

  • 10. Data: 2006-07-05 15:44:16
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > Wystąp do nich pisemnie o zwrot, zagroź postępowaniem sądowym. Napisz
    > niech wskażą ci podstawy prawne do zatrzymania twoich pieniędzy.

    napiszą, że "co nie jest zabronione jest dozwolone, anie ma przepisu
    nakazującemu zwrot pieniędzy panu X" ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911