    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Moje dziecko nie moje?
    Date: Mon, 03 Jul 2006 15:14:08 -0500

    Adas wrote:
    > witam. Mam problem.Jestem z kobieta ktora mie ma jeszcze rozwodu. A
    > spodziewamy sie dziecka.mieszkamy razem od 2 lat.Niestety z tego co
    > wyczytalem dziecko prawnie nie bedzie moje, malo tego, bedzie mialo nazwisko
    > tego durnia jeszcze meza ktory notabene pral ja ile sie dalo damski bokser.
    > Co robic aby dziecko mialo moje nazwisko, i zebym byl jego prawnym
    > opiekunem.
    > prosze o madre odpowiedzi..
    > Adas

    :)
    No to będziecie jeszcze mieli z nim przeprawę.
    Najwygodniej dla was i najprościej będzie postraszyć go alimentami
    wyolbrzymić je do conajmniej jego rocznym zarobków miesięcznie i...
    zaproponować, aby wytoczył matce i dziecku sprawę o zaprzeczenie
    ojcostwa na podstawie art 63 krio.
    Musi to zrobić w ciągu 6 miesięcy od urodzenia się dziecka.

    Matka może wytoczyć (uwaga: ojcu i dziecku) taką samą sprawę na podst.
    art 69.
    Oczywiście prościej byłoby gdydby to zrobił "ojciec" bo wówczas nie
    będzie się stawiał.

    Dopiero po obaleniu domniemania ojcostwa przez sąd, sąd może orzec, że
    ty jesteś ojecem, albo ty możesz złożyć wniosek o uznanie ojcostwa.
    Do tego czasu sam nie możesz zrobić nic.

    Sprawa nie jest skomplikowana, ale zeby nie popelnic jakies gafy, ktora
    moze wszystko przeciagnac w nieskonczonosc proponuje jednak wynajęcie
    kogoś, kto tą sprawę pociągnie fachowo.