  • 21. Data: 2009-08-28 00:10:45
    Temat: Re: Miasto zmienia nazwę ulicy. Kto za to zapłaci?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:h773m4$nr$2@srv.cyf-kr.edu.pl...
    Andrzej Lawa napisal:

    >W Krakowie przy okazji zmiany '1 Maja' na 'Dunajewskiego'

    To to juz jest skandal.
    Osobiscie podziwiam np. radnych Belchatowa, ktorzy pozostawili takie ulice
    jak 1 maja (w koncu przeciez *nadal* jest ten dzien swietem) a nawet 9 maja.
    Pozostaly rowniez ulice Okrzei (najprawdopodobniej zamiast rewolucyjnego
    Stefana Aleksandra wymieniono patrona na bohaterskiego pilota, ofiare
    kampanii wrzesniowej , jego brata Stefana Stanisława).
    U nas w Radomsku tylko Krasicki ocalal (zmiana Janka na Ignacego). Wszelkie
    1 maje zostaly wyciete w pien.
    A znam wioski, gdzie do dzisiaj sa ulice 22 lipca, czy nawet XXX-lecia PRL
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2009-08-28 01:38:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    SDD pisze:
    [..]
    > A znam wioski, gdzie do dzisiaj sa ulice 22 lipca, czy nawet XXX-lecia PRL

    No we Wrocławiu ciągle mamy Bierutowską.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 23. Data: 2009-08-28 07:39:57
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tristan wrote:

    > Swoją szosą, podział na parzyste i nieparzyste jest chory. Moi dziadkowie
    > mieszkają na ulicy, gdzie są tylko domy po jednej stronie. Kiedyś było
    > normalnie 1-2-3-4-.... A potem wymyślili, że prawa strona to parzyste. No i
    > na ulicy są numery 2-4-6-... a nieparzystych nie ma w ogóle. I oczywiście
    > kasa na przenumerowanie poszła też w błoto.

    A wiesz, że numery są nadawa nie domom, a działkom? To, że masz
    numeracje na domach np 2,4,10 oznacza, że między nimi są dwie działki o
    numerach 6 i 8.

    wer

  • 24. Data: 2009-08-28 07:47:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No we Wrocławiu ciągle mamy Bierutowską.

    Hehe - ale to pewie od nazwy miejscowosci :)

    Ostatnio czytalem, ze w Moskwie ktorejs ze stacji metra nadano imie
    Stalina...
    A przeciez inne metro w typowo kapitalistycznym swiecie wciaz opiewa Jozefa
    Wisarionowicza - mam na mysli stacje Stalingrad w Paryzu. Jej nazwa wziela
    sie z upamietnienia bitwy pod Stalingradem - czyli czlon "Stalin" w jej
    nazwie jest wlasnie przydomkiem wodza. :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2009-08-28 07:56:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No we Wrocławiu ciągle mamy Bierutowską.

    Tu znalazlem info o nazwie Bierutowia:

    http://www.bierutow.info/bierutow_nazwa.html

    Ze raczej nie pochodzi od tego, co to wyjechal w futerku a wrocil w kuferku
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2009-08-28 09:10:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 28 Aug 2009 09:39:57 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > A wiesz, że numery są nadawa nie domom, a działkom?

    Doprawdy?
    Co zrobisz w sytuacji kiedy swoja działkę podzielę na dwie, trzy albo
    więcej działek?
    Każesz tym nieszczęśnikom mającym działki "za mną" (wyższe numery) do
    zmiany wszystkich dokumentów i ogólnie zmian związanych ze zmiana adresu?
    :)))

    > To, że masz numeracje na domach np 2,4,10 oznacza, że między nimi są dwie
    > działki o numerach 6 i 8.

    Opowiadasz.... nie ma tak na pewno w Mysłowicach :)
    W Katowicach tez tak nie ma....

  • 27. Data: 2009-08-28 09:20:21
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Herald wrote:

> [...]
    > Każesz tym nieszczęśnikom mającym działki "za mną" (wyższe numery) do
    > zmiany wszystkich dokumentów i ogólnie zmian związanych ze zmiana adresu?

    Wtedy dodaje się do numeru litery 3a, 3b, 3c.

    wer

  • 28. Data: 2009-08-28 09:37:35
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > na wymianę nie złożą się tylko oni, ale 38 milionów obywateli. To grubo
    > mniej niż by każdy miał zapłacić po groszu za dowód. W praktyce za darmo
    > :)

    Aż mi się kawał przypomniał:

    - ile kosztuje kropelka paliwa?
    - kropelka nic nie kosztuje
    - to proszę mi nakapać cały bak!

  • 29. Data: 2009-08-28 09:43:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    b...@n...pl wrote:

    > A wiesz, że numery są nadawa nie domom, a działkom? To, że masz
    > numeracje na domach np 2,4,10 oznacza, że między nimi są dwie działki o
    > numerach 6 i 8.

    Też tak myślałam, dopóki nie przyszło mi szukać numeru domu w jednej wsi.
    Wymiękłam, jak obok domu z numerem 60 znalazłam dom z numerem 130.
    Justyna

  • 30. Data: 2009-08-28 10:03:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A wiesz, że numery są nadawa nie domom, a działkom? To, że masz
    > numeracje na domach np 2,4,10 oznacza, że między nimi są dwie działki o
    > numerach 6 i 8.

    No popatrz, a w Krzesinach pod Poznaniem tego wiedzą.