  • 11. Data: 2009-08-27 18:23:35
    Temat: Re: Miasto zmienia nazwę ulicy. Kto za to zapłaci?
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:h76fos$s0t$1@news.interia.pl...
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 sierpień 2009 19:10
    > (autor PiotRek
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h76emc$ibs$1@inews.gazeta.pl>):

    > Normalnie, kolejno.

    No ale wg jakiej kolejności? Wybudowania? Bez sensu.

    > Nie zostanie tam wybudowany, bo nie ma miejsca.

    Mówisz o konkretnej ulicy, a ja - ogólnie.

    > Od czapy to jest teraz. Znaczy u dziadków jeszcze pół biedy, bo to mała
    > uliczka i poza kosztami wymiany dokumentów nie jest to dramat. Ale czasami
    > szukasz czegoś i znaleźć nie idzie, bo w Polsce oczywiście numery
    > powieszone są z rzadka, więc widzisz numer 347 a poszukujesz 348.
    > Teoretycznie w pobliżu. W praktyce może być pół miasta dalej.

    Ale przecież to właśnie wg Twojej koncepcji nr 348 może być
    pół miasta dalej. I w dodatku nie da się go w prosty sposób odnaleźć.

    Może wrócimy do numerów hipotecznych, co?

    > Albo się
    > rypniesz z numerku o 1 przy wysyłce. Jak są koło siebie, to na 99%
    > listonosz zna rejon i problem rozwiąże. A ja się kiedyś tak rypnąłem o 1 i
    > trafiło w całkiem inna pocztę. Bo właśnie droga była z 1 strony obsadzona
    > gęsto, a z drugiej praktycznie pusta i w efekcie dwa różne rejony to
    > oznaczało.

    A jak się rypniesz w pierwszej albo w drugiej cyfrze?

    Piotr

  • 12. Data: 2009-08-27 18:38:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Arek pisze:

    > Nic nie ma za darmo.
    > Zapłacą za to i tak

    Nie pobiera się opłaty (30zł) za wydanie dowodu osobistego od osób:

    zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu zmiany kodu
    pocztowego, administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy,
    numeru domu lub numeru lokalu,

    http://www.wroclaw.pl/p/952/

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-08-27 19:09:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > zobowiązanych do wymiany dowodu osobistego z powodu zmiany kodu
    > pocztowego, administracyjnej zmiany nazwy miejscowości, nazwy ulicy,

    No co Ty Liwiusz?
    Za darmo? Z jego i moich i Twoich podatków wezmą przecież.
    Nie ma nic za darmo.

  • 14. Data: 2009-08-27 19:14:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > No co Ty Liwiusz?
    > Za darmo? Z jego i moich i Twoich podatków wezmą przecież.
    > Nie ma nic za darmo.

    Ale mieszkańcy nie muszą płacić. I przez fakt, że zmienią dowody, nie
    zapłacą większych podatków. Poza tym na wymianę nie złożą się tylko oni,
    ale 38 milionów obywateli. To grubo mniej niż by każdy miał zapłacić po
    groszu za dowód. W praktyce za darmo :)

    I jeszcze jedno - 30zł to nie jest realny koszt wydania dowodu.
    Przypuszczam że jest to góra kilka zł.

    Jedynym realnym kosztem będzie koszt nowych zdjęć, ale zakładając, że
    większość będzie wymieniać prawo jazdy/legitymacje itp. to i tak musieli
    by je sobie zrobić.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-08-27 19:56:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > tylko oni, ale 38 milionów obywateli. To grubo mniej niż by każdy
    > miał zapłacić po groszu za dowód. W praktyce za darmo :)

    Bez sensu. Takich spraw (nie tylko zmiany nazw ulic, ale chorych decyzji
    administracyjnych) w skali kraju jest tysiące i niektóre kosztują średnio
    trochę więcej. To nie jest za darmo. To jest marnotrawienie.
    Jeśli na tych urzędniczych stołkach siedzą podobnie do Ciebie rozumujący,
    to raczej lepiej nie będzie :-)

  • 16. Data: 2009-08-27 20:15:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 sierpień 2009 20:23
    (autor PiotRek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h76ive$b9h$1@inews.gazeta.pl>):

    > No ale wg jakiej kolejności? Wybudowania? Bez sensu.

    Ustawienia działek. Analogicznie jak obecnie, ale po kolei, a nie co 2.

    > Mówisz o konkretnej ulicy, a ja - ogólnie.

    Ogólnie się nie da powiedzieć, bo działki czasami się dzieli i powstają
    potem i tak numery 4b, 4c....

    > Ale przecież to właśnie wg Twojej koncepcji nr 348 może być
    > pół miasta dalej.

    No nie, bo będzie kolejno numerowane, więc w 347 będzie zawsze niedaleko
    348.

    > A jak się rypniesz w pierwszej albo w drugiej cyfrze?

    Ale to rzadziej. Przywołując numer z pamięci nie pomylisz raczej 348 ze 148.
    W każdym razie, to, że moje rozwiązanie nie eliminuje błędu A nie jest
    argumentem przeciwko eliminacji błędu B.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 17. Data: 2009-08-27 22:04:22
    Od: marjan <k...@g...com>

    Tristan pisze:

    > Znaczy co? Jedna strona ulicy będzie miała zmienioną nazwę a druga nie? I
    > pół ulicy będzie Donalda Tuska, a pół Bielskiego?

    No tak z tego wynika..

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 18. Data: 2009-08-27 22:14:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PiotRek pisze:

    > No ale wg jakiej kolejności? Wybudowania? Bez sensu.

    A co za problem po drugiej stronie robić np. 1a, 2a itd?

  • 19. Data: 2009-08-27 22:18:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    marjan pisze:
    > Witam.
    >
    > Miasto chce zmienić nazwę jednej ulicy (ul. Bielskiego w Przemyślu). Kto
    > zapłaci za:
    > 1) nowe dowody osobiste mieszkańców

    Nie zostaną pobrane opłaty. Ale zdjęcia nie zrefundują.

    > 2) nowe prawa jazdy mieszkańców
    > 3) nowe dowody rejestracyjne mieszkańców
    > 4) pozostałe dokumenty jak chociażby legitymacja studencka?

    Ha! To to pikuś - nie daj Boże ktoś ma działalność gospodarczą...
    Wszystko musi przerabiać, włącznie z ewentualnymi pieczątkami (i to na
    własny koszt).

    Nie zapominaj o umowach z adresami - banki, dostawcy usług, dostawcy
    mediów... Wszystko trzeba pozmieniać, jak przy przeprowadzce.

    > Jeśli my (mieszkańcy) to w jaki sposób możemy protestować przed tą zmianą?

    Pikieta?

  • 20. Data: 2009-08-27 23:08:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > Ha! To to pikuś - nie daj Boże ktoś ma działalność gospodarczą...
    > Wszystko musi przerabiać, włącznie z ewentualnymi pieczątkami (i to na
    > własny koszt).

    W Krakowie przy okazji zmiany '1 Maja' na 'Dunajewskiego'
    banki tam zlokalizowane pozwaly magistrat o odszkodowanie
    i, o ile wiem, wywalczyly bardzo duze kwoty. To bylo na
    poczatku lat dziewiecdziesiatych. Zapal magistratu do zmian
    nazw ulic potem gwaltownie zmalal.

    Magistrat ma prawo zmieniac nazwy, ale poszkodowani maja
    prawo zadac odszkodowan.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek