  • 1. Data: 2003-01-18 02:43:19
    Temat: Mandat - przedawnienie
    Od: "Lukas" <l...@p...fm>

    Witam.
    Proszę napiszcie, po jakim czasie przedawniają sie mandaty drogowe. Kumpel
    pare nałapał. Po pół roku przyszedł komornik, ale sie mu kumpel powykręcał,
    że nic nie ma, że wszystko rodziców itp. Komornik powiedział, że posprawdza
    dane, np. czy auto jest na kumpla jakieś zarejestrowane, czy faktycznie nie
    pracuje itp. i powiedział, że i tak zapłacić będzie musiał. Ale od tego
    momentu upłynęło już prawie dwa lata, w którym to czasie kumpel znów złapał
    za prędkość i nie zapłacił, a z urzędu żadnego odzewu. Ja go zawsze
    zachęcałem, żeby od razu zapłacił, a teraz to mi sie zaczyna w twarz śmiać,
    bo mówi, że sie po dwóch latach przedawni. Oczywiście ja go nie podkabluje,
    nie o to chodzi, ale chcę wiedzieć.
    Pomóżcie.

  • 2. Data: 2003-01-18 07:47:17
    Temat: Re: Mandat - przedawnienie
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    ja dostalem po niecalych 3 latach z odsetkami w wysokosci 5 zl
    pozdrawiam Nowak Ł

  • 3. Data: 2003-01-18 14:20:09
    Od: "marcin" <m...@a...bielsko.pl>

    jeżeli do 2 lat nie zostało wszczęte postępowaNIE to się prz\edawnia jeżeli
    zostało przeprowadzone postępowanie to po 3 latach
    p.s
    od tego nie ma odsetek tylko koszty manipulacyjne
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-01-18 14:24:51
    Od: "Sławek" <w...@p...multinet.pl>

> [...]
    śmiać,
    > bo mówi, że sie po dwóch latach przedawni.

    Mandaty przedawniają się po trzech latach

    Sławek

  • 5. Data: 2003-01-18 17:59:23
    Od: "Lukas" <l...@p...fm>

> [...]
    > zostało przeprowadzone postępowanie to po 3 latach
    > p.s
    > od tego nie ma odsetek tylko koszty manipulacyjne

    Dzięki za pomoc, niemniej mam jeszcze w takim razie pytanie,czy te trzy lata
    biegną od dnia nałozenia mandatu, czy może wszczęcia postepowania? Może to
    strasznie naiwne pytanie, ale przecież nie na wszystkim sie człowiek zna, no
    nie?

  • 6. Data: 2003-01-19 10:13:22
    Od: "Sławek" <w...@p...multinet.pl>

> [...]
    > strasznie naiwne pytanie, ale przecież nie na wszystkim sie człowiek zna,

    Każda podjęta czynność egzekucyjna przerywa bieg przedawnienia, który
    zaczyna się liczyć od momentu powstania tej czynności.

    Sławek