    From: "Lukas" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat - przedawnienie
    Date: Sat, 18 Jan 2003 03:43:19 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@pe52.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Witam.
    Proszę napiszcie, po jakim czasie przedawniają sie mandaty drogowe. Kumpel
    pare nałapał. Po pół roku przyszedł komornik, ale sie mu kumpel powykręcał,
    że nic nie ma, że wszystko rodziców itp. Komornik powiedział, że posprawdza
    dane, np. czy auto jest na kumpla jakieś zarejestrowane, czy faktycznie nie
    pracuje itp. i powiedział, że i tak zapłacić będzie musiał. Ale od tego
    momentu upłynęło już prawie dwa lata, w którym to czasie kumpel znów złapał
    za prędkość i nie zapłacił, a z urzędu żadnego odzewu. Ja go zawsze
    zachęcałem, żeby od razu zapłacił, a teraz to mi sie zaczyna w twarz śmiać,
    bo mówi, że sie po dwóch latach przedawni. Oczywiście ja go nie podkabluje,
    nie o to chodzi, ale chcę wiedzieć.
    Pomóżcie.