  • 11. Data: 2006-01-19 09:17:26
    Temat: Re: Mandat dla nieletniego
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    On 1/19/2006 8:03 AM, Maciej Bebenek wrote:

    > Prawo logiki. Myślisz, że brak magicznej pieczątki spowodował zmianę
    > danych osobowych zamieszczonych w legitymacji?

    W takim razie, zgodnie z logika, jak chcę kupić np telefon, przynoszę
    dowód osobisty oraz paszport (który stracił ważność powiedzmy kilka dni
    temu) i lipa. Co z tego, że dane osobowe są identyczne, ba! nawet
    zdjęcia, skoro dokument jest nieważny. Musiałem lecieć po prawo jazdy.
    Szkoda, że prawo działa zawsze "wygodniej" dla urzędów oraz służb a nie
    dla obywatela. Swoją drogą przypomniała mi się sprawa dodatkowych opłat
    za zarejestrowanie sprowadzonego pojazdu. Gdyby tak obywatel skubnął
    państwo (w majestacie prawa) na pieniążki a potem by stwierdzono, że
    jednak jest to bezprawne napewno kasę musiałby oddać pewnie z odsetkami.
    A tak, zapłaciłeś - trudno. Ciesz się, że masz autko, nie?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 12. Data: 2006-01-19 10:51:55
    Od: "Dex" <d...@w...pl>

    > No i na koniec. Co do przedstawienia się, to oczywiście policjant źle
    > postąpił, tym nie mniej widzę problem z ewentualnym udowodnieniem mu
    > tego faktu. Poza tym numer służbowy policjanta masz na samym mandacie,
    > a i często stopień, imię i nazwisko.

    A co w takim razie jest z mandatem jesli policjant sie pod nim nie podpisał.
    kiedys ja mialem akurat taki przypadek, ze otrzymalem nie podpisany mandat.
    zaplacic zaplacilem bo byl w slusznej sprawie wiec nie bede kombinowal, ale
    tak z ciekawosci

  • 13. Data: 2006-01-19 11:34:17
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Wed, 18 Jan 2006 23:59:52 +0100, kam napisał(a):

    > A niby na jakiej podstawie?

    Myślałem, że jak mają obowiązek utrzymywać potomka, to za jego zobowiązania
    finansowe, też będą odpowiadali. Ale może jest to zbyt daleko posunięty
    wniosek.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2006-01-19 11:51:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Michał "Kaczor" Niemczak napisał:

> [...]
    > dowód osobisty oraz paszport (który stracił ważność powiedzmy kilka dni
    > temu) i lipa. Co z tego, że dane osobowe są identyczne, ba! nawet

    Tożsamość można ustalić na podstawie różnych przesłanek, włącznie ze
    stwierdzeniem "osobicie mi znany". Jeżeli w legitymacji byłyby
    nieaktualne dane dot. np. zamieszkania, to problem ma egzekwujący mandat.

    > Musiałem lecieć po prawo jazdy.
    > Szkoda, że prawo działa zawsze "wygodniej" dla urzędów oraz służb a nie
    > dla obywatela.

    W tym przypadku akurat nie.

    M.

  • 15. Data: 2006-01-19 17:51:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dex [###d...@w...pl.###] napisał:

> [...]
    > podpisany mandat. zaplacic zaplacilem bo byl w slusznej sprawie
    wiec
    > nie bede kombinowal, ale tak z ciekawosci

    Jeśli nie podpisał się tylko na Twojej kopii to mógł byś oczywiście
    się poskarżyć jego przełożonemu i pewnie został by upomniany. Przy
    braku podpisu na tej kopii, która zostaje u niego pewnie ktoś by
    zwrócił na to uwagę i brak ów uzupełnił. W praktyce moim zdaniem nie
    ma większego znaczenia dla ukaranego.

  • 16. Data: 2006-01-19 18:01:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > braku podpisu na tej kopii, która zostaje u niego pewnie ktoś by
    > zwrócił na to uwagę i brak ów uzupełnił.

    Kiedy ostatnio bloczek mandatowy widziałeś????
    Jest JEDEN oryginał który dostaje ukarany i dwie kopie (druki są samokopiujące)z
    których jeden idzie np. do Urzędu Wojewódzkiego a drugi zostaje w jednostce
    która wystawiła mandat.
    "Twoje" uzupełnienie na kopii będzie przestępstwem.

    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2006-01-19 18:18:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...fm.###] napisał:

    > Kiedy ostatnio bloczek mandatowy widziałeś????

    Wczoraj.

> [...]
    drugi
    > zostaje w jednostce która wystawiła mandat.
    > "Twoje" uzupełnienie na kopii będzie przestępstwem.

    O ile możesz sobie przez kopię pisać ten bloczek, o tyle ja na
    przykład nawet na samokopiujących drukach podpisy składam po ich
    rozłączeniu na każdym osobno. Na blankiecie - również kopii - ma być
    podpis, a nie kopia podpisu. Fakt, że większość policjantów na to nie
    zwraca uwagi wcale nie oznacza, że to dobra praktyka. W razie
    wątpliwości żaden grafolog nie wypowie się na temat autora kopii
    samokopiującego się druku na podstawie skopiowanej parafy.

    Toteż żadnego przestępstwa nie popełnię.

  • 18. Data: 2006-01-19 18:40:53
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > O ile możesz sobie przez kopię pisać ten bloczek, o tyle ja na
    > przykład nawet na samokopiujących drukach podpisy składam po ich
    > rozłączeniu na każdym osobno.

    Pewnie jesteś jedyny w Polsce;)))

    > Toteż żadnego przestępstwa nie popełnię.

    Jeśli Twoje podpisy będą tylko na "twoich" kopiach natomiast na oryginale będzie
    ich brak to będzie znaczyło, że podpisałeś je już po podpisaniu i wzięciu
    mandatu przez obdarowanego.
    Jak to zakwalifikuje prokuratura to już nie moja sprawa;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 19. Data: 2006-01-19 21:23:32
    Od: "Dex" <d...@w...pl>

> [...]
    > wzięciu mandatu przez obdarowanego.
    > Jak to zakwalifikuje prokuratura to już nie moja sprawa;))

    podpisu nie bylo ani na oryginale ani na kopii poporstu budzetowy kolega
    zapomnial. z nerwow chyba

  • 20. Data: 2006-01-19 21:38:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek [###l...@p...m.###] napisał:

    > Pewnie jesteś jedyny w Polsce;)))

    Myślę, ze nie, bo generalnie to dość powszechna praktyka.

    > Jeśli Twoje podpisy będą tylko na "twoich" kopiach natomiast na
    > oryginale będzie ich brak to będzie znaczyło, że podpisałeś je już
    po
    > podpisaniu i wzięciu mandatu przez obdarowanego.

    A jak zapomnę podpisać oryginał, a popodpisuję kopie? Albo podpiszę
    oryginał niepiszącym długopisem? - wówczas na kopiach będą podpisy.

    > Jak to zakwalifikuje prokuratura to już nie moja sprawa;))

    Nie sadzę, by w ogóle zajmowała w czymś takim zdanowisko.