  • 1. Data: 2006-01-19 00:18:48
    Temat: Spolszczenia - legalne?
    Od: "K.Birula" <p...@v...pl>

    Przeglądając aukcje natrafiłem na ofertę sprzedaży programu przez firmę, która
    do niemieckiej wersji językowej dodaje od razu patcha spolszczającego program.

    Czy to jest zgodne z prawem?
    Chciałbym kupić ten program (cena jest atrakcyjna), ale nie chcę się naciąć przy
    kontrolach.

    Dziękuję za fachowe odpowiedzi!
    K.Birula

  • 2. Data: 2006-01-19 00:25:35
    Temat: Re: Spolszczenia - legalne?
    Od: scream <n...@p...pl>

    K.Birula napisał(a):
    > Czy to jest zgodne z prawem?

    To imho zalezy od umowy licencyjnej, jaka jest miedzy producentem
    programu a uzytkownikiem koncowym. Jesli producent dopuszcza ingerencje
    w kod, to jest legalne. Jesli do programu mozna dograc jakies inne
    wersje jezykowe (np. wskazujac mu odpowiedni plik z tlumaczeniem), to
    tez jest ok. Ale producent moze sobie zastrzec, ze nie zyczy sobie
    zadnych ingerencji i wtedy taki patch legalny nie bedzie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-01-20 13:04:41
    Od: p...@v...pl

    > To imho zalezy od umowy licencyjnej, jaka jest miedzy producentem
    > programu a uzytkownikiem koncowym.

    (&#8230;)

    > Producent moze sobie zastrzec, ze nie zyczy sobie
    > zadnych ingerencji i wtedy taki patch legalny nie bedzie.

    Dzięki.
    Pewnie najlepiej będzie, jak zapytam sprzedawcy.

    KB

    PS. A program, to duże, znane narzędzie graficzne (starsza wersja, więc dużo
    taniej) i mi zależy.

  • 4. Data: 2006-01-20 13:04:57
    Od: p...@v...pl