  • 11. Data: 2007-10-18 20:10:57
    Temat: Re: MELDUNEK!!!
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@w...pl pisze:
    > Fakt po Nowym Roku podpiszemy umowę w formie aktu notarialnego o
    > ustanowieniu odrębnej własności lokalu mieszkalnego, o przeniesieniu
    > na podatnika własności budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.

    Czyli do tego momentu nie jestes wlascicielem mieszkania. Kim wiec
    jestes ? Poza tym ja w powyzszym widze jeden wielki mix pojec (co ma
    podatnik do wlasnosci budynku/lokalu - to tez jest spora roznica) i
    ciezko zrozumiec o co chodzi.

    > Ale chciałabym wiedzieć jaki jest stan na tą chwilę z ta pierwszą
    > umową???

    Ale co to za umowa ? Jaka jest jej tresc ?

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-10-19 07:22:10
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    >Witam, proszę o poradę. Kupiłam z mężem mieszkanie od Spółdzielni lada
    >dzień mamy dostać klucze i się wprowadzać jednak Pan Prezes powiedział
    >że akty notarialne dostaniemy po Nowym Roku. Czy w takiej sytuacji bez
    >aktu notarialnego mogę się zameldować w nowym mieszkaniu. Czy jest
    >jakiś dokument na podstawie, którego mogę uzyskać meldunek inny niż
    >akt notarialny. Czy trzeba czekać na ten akt???????? Dziękuję za pomoc

    jeśli nic się nie zmieniło to nie trzeba.

    ja na akt czekałem 1,5 roku (wiedziałem o tym w momencie podpisania umowy
    przedwstępnej)

    do zameldowania wystarczył mi odbiór budowlany bloku i protokół przekazania
    mieszkania

    meldowałem się w 2005 roku

    pzdr

    Piotr

  • 13. Data: 2007-10-19 09:26:46
    Od: k...@w...pl

    Dziękuję Ci bardzo Piotrze za konkretną odpowiedz wcześniej
    rozmawiałam z biurem meldunkowym i też powiedzieli mi to co Ty
    napisałeś. Jestem już spokojna!

  • 14. Data: 2007-10-19 23:16:35
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Big Jack napisał(a):
    > Obawiam się, że bez aktu notarialnego nie zameldujesz się.

    Bzdura. Oświadczasz, że mieszkasz tu i tu i tyle. Co najwyżej UM będzie
    sprawdzać czy to prawda.

    > Poza tym
    > będzie on chyba potrzebny do zawarcia umowy z zakładem energetycznym,
    > gazownią (?)
    Też się to da przeskoczyć, choć już nie tak łatwo.

    Co nie zmienia faktu że bez aktu notarialnego to do nabycia mieszkania
    nie doszło.

    chester

  • 15. Data: 2007-10-19 23:19:41
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    k...@w...pl napisał(a):
    > Dziękuję Ci bardzo Piotrze za konkretną odpowiedz wcześniej
    > rozmawiałam z biurem meldunkowym i też powiedzieli mi to co Ty
    > napisałeś. Jestem już spokojna!

    To znaczy, że kłamali :-)
    Wystarczy tylko Twoje oświadczenie, żadne odbiory i inne cuda niewidy.
    Podajesz swoje dane, legitymujesz się, wskazujesz dokładny adres i czas
    pobytu. Żadne dodatkowe dokumenty nie są do tego potrzebne, choć gdy ich
    zabraknie to urząd musi sprawdzić czy to prawda, że tam przebywasz
    (zameldowanie administracyjne).

    chester

  • 16. Data: 2007-10-20 09:34:43
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    chester pisze:

> [...]
    > pobytu. Żadne dodatkowe dokumenty nie są do tego potrzebne, choć gdy ich
    > zabraknie to urząd musi sprawdzić czy to prawda, że tam przebywasz

    Ty mowisz o meldunku w trybie administaracyjnym, wtedy owszem - nie sa
    potrzebne dokumenty potwierdzajace tytul prawny do lokalu, ale nalezy
    zlozyc wniosek i wniesc oplate w wysokosci 10 zl :)

    W pozostalych przypadkach nalezy przedstawic tytul prawny do lokalu.

    Jacek

  • 17. Data: 2007-10-20 15:43:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ffbe20$rs3$2@inews.gazeta.pl
    użytkownik *chester* napisał(a):

    > Wystarczy tylko Twoje oświadczenie, żadne odbiory i inne cuda niewidy.
    > Podajesz swoje dane, legitymujesz się, wskazujesz dokładny adres i
    > czas pobytu.

    Podaj mi swoje namiary, to Ci się zamelduję :P

    --
    Big Jack
    //////

  • 18. Data: 2007-10-20 20:49:02
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Big Jack napisał(a):
    > W wiadomości: news:ffbe20$rs3$2@inews.gazeta.pl

    > Podaj mi swoje namiary, to Ci się zamelduję :P

    Nie podam bo cenię sobie prywatność, ale to naprawdę żaden problem.
    Poczytaj o zameldowaniu administracyjnym.

    1. Masz za...ny obowiązek informować organa administracji państwowej o
    miejscu pobytu (choćby ze względów wojskowych i statystycznych)
    2. Czasem przebywasz na terenie nieruchomości, której właściciel sobie
    twojego pobytu nie życzy. Ale zgodnie z prawem musi przeprowadzić
    eksmisję, natomiast latać do urzędu w twoich sprawach nie musi.

    I co? Hm? :-)
    To tylko przykład, a innym może być właśnie ten w tym wątku: brak tytułu
    prawnego do lokalu mimo tego że się tam będzie przebywać i obecny
    właściciel nie ma nic przeciwko.

    chester

  • 19. Data: 2007-10-21 07:11:48
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ffdpjj$86o$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *chester* napisał(a):

    > Nie podam bo cenię sobie prywatność, ale to naprawdę żaden problem.
    > Poczytaj o zameldowaniu administracyjnym.

    A jednak masz obawy przed zameldowaniem się kogoś obcego, choćby - jak to
    nazywasz - w trybie administracyjnym, z którym z podobno łatwością można
    sobie poradzić. Ale jakbym przyszedł z policją do Ciebie, że jestem tu
    zameldowany i że chcę wejść, to na pewno straciłbyś humor.

    --
    Big Jack
    //////

  • 20. Data: 2007-10-21 16:17:12
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Big Jack napisał(a):
> [...]
    >
    > A jednak masz obawy przed zameldowaniem się kogoś obcego, choćby - jak
    > to nazywasz - w trybie administracyjnym, z którym z podobno łatwością

    Nie, nie mam żadnej obawy. Powiem więcej - nic mi do tego. Chcesz to się
    melduj, najwyżej jak na wniosek urzędu przyjdzie policjant się zapytać
    czy ty tu mieszkasz to - zgodnie z prawdą - odpowiem, że nie.
    Adresu nie podaję bo nie chcę by został wykorzystany w innych celach, a
    na grupach już bywały z tym problemy.

    > Ale jakbym przyszedł z policją do Ciebie, że
    > jestem tu zameldowany i że chcę wejść, to na pewno straciłbyś humor.

    Raczej jest dokładnie odwrotnie - miałbym jeszcze lepszy humor, ale nie
    zostałbyś zameldowany bo podczas procedury meldunku administracyjnego
    jest sprawdzany stan faktyczny (czy mieszkasz itp.), a to by była
    nieprawda. Tak więc poniósł byś kosztu meldunku administracyjnego +
    naraził się na odpowiedzialność karną za podanie nieprawdy w urzędzie.

    chester