  • 1. Data: 2007-10-18 13:42:27
    Temat: Darowizna
    Od: j...@t...pl

    Witam

    Rodzice chcą nam przekazać (dzieciom) darowiznę w postaci działki
    budowlanej (wieczyste użytkowanie) wraz budynkiem w stanie surowym
    zamkniętym, czy będziemy musieli zapłacić podatek od tej darowizny?
    Darowizna ma być przepisana u notariusza.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-18 15:51:38
    Temat: Re: Darowizna
    Od: pamana <b...@a...pl>

> [...]
    > zamkniętym, czy będziemy musieli zapłacić podatek od tej darowizny?
    > Darowizna ma być przepisana u notariusza.

    nie.
    p.

  • 3. Data: 2007-10-19 06:22:13
    Od: j...@t...pl

    On 18 Paź, 17:51, pamana <b...@a...pl> wrote:

    > nie.
    > p.

    Czytałem ustawę o darowiznach i nie mogę znaleźć fragmentu, że nie
    podlega, albo zwalnia sie z podatku?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-10-19 06:44:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j...@t...pl wrote:

    > Czytałem ustawę o darowiznach i nie mogę znaleźć fragmentu, że nie
    > podlega, albo zwalnia sie z podatku?
    >
    > Pozdrawiam

    Art. 4a. 1.Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez
    mał?onka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę,
    je?eli:
    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu
    skarbowego w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego
    powstałego
    na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2-8 i ust. 2, a w przypadku nabycia w
    drodze dziedziczenia
    w terminie miesiąca od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu
    stwierdzającego nabycie
    spadku, z zastrze?eniem ust. 2 i 4, oraz
    2) udokumentują - w przypadku gdy przedmiotem nabycia tytułem darowizny
    lub polecenia
    darczyńcy są środki pienię?ne, a wartość majątku nabytego łącznie od tej
    samej osoby
    w okresie 5 lat, poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie
    nabycie, doliczona
    do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych, przekracza
    kwotę określoną
    w art. 9 ust. 1 pkt 1 - ich otrzymanie dowodem przekazania na rachunek
    bankowy nabywcy
    albo jego rachunek prowadzony przez spółdzielczą kasę
    oszczędnościowo-kredytową lub
    przekazem pocztowym.
    2. Je?eli nabywca dowiedział się o nabyciu własności rzeczy lub praw
    majątkowych
    po upływie terminów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, zwolnienie, o którym
    mowa w ust. 1,
    stosuje się, gdy nabywca zgłosi te rzeczy lub prawa majątkowe
    naczelnikowi urzędu skarbowego
    nie później ni? w terminie miesiąca od dnia, w którym dowiedział się o
    ich nabyciu, oraz
    uprawdopodobni fakt późniejszego powzięcia wiadomości o ich nabyciu.
    3.W przypadku niespełnienia warunków, o których mowa w ust. 1 i 2,
    nabycie własności
    rzeczy lub praw majątkowych podlega opodatkowaniu na zasadach
    określonych dla nabywców
    zaliczonych do I grupy podatkowej.
    4.Obowiązek zgłoszenia nie obejmuje przypadków, gdy
    1) wartość majątku nabytego łącznie od tej samej osoby lub po tej samej
    osobie w okresie 5 lat,
    poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie, doliczona do
    wartości rzeczy
    i praw majątkowych ostatnio nabytych, nie przekracza kwoty określonej w
    art. 9 ust. 1 pkt 1
    lub
    2) gdy nabycie następuje na podstawie umowy zawartej w formie aktu
    notarialnego.
    5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze
    rozporządzenia,
    wzór zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych i zakres
    danych w nim
    zawartych, w tym w szczególności:
    1) dane identyfikujące podatników obowiązanych do zło?enia zgłoszenia
    oraz dane stanowiące
    podstawę zaliczenia do I grupy podatkowej,
    2) dane identyfikujące oraz ostatni adres spadkodawcy, darczyńcy lub
    innej osoby, od której lub
    po której została nabyta własność rzeczy lub prawa majątkowe,
    3) dane dotyczące nabytych rzeczy lub praw majątkowych, ich rodzaj,
    miejsce poło?enia rzeczy
    lub wykonywania praw majątkowych, wraz z ich wartością rynkową oraz
    wielkość nabytego
    udziału
    - uwzględniając konieczność potwierdzenia nabycia w celu skorzystania ze
    zwolnienia.