  • 1. Data: 2007-10-18 13:55:13
    Temat: Potracenie z wynagrodzenia za szkolnie
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Czesc,

    poltora roku temu pracodawca wyslal mnie na szkolenie, ktore kosztowalo
    11000zl.
    Obecnie odchodze z pracy i naliczyli mi ze mam oddac prawie 4000zl bo nie
    minely 2 lata od czasu tego szkolenia.
    Czy taka praktyka jest legalna? Dodatkowo osoby ktore mialy podobna sytuacje
    ale zwalnialy sie ok rok temu nie musialy nic placic (moze o nich
    zapomnieli).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2007-10-18 14:15:28
    Temat: Re: Potracenie z wynagrodzenia za szkolnie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Adam porozsypywal nastepujace haczki:
    > Obecnie odchodze z pracy i naliczyli mi ze mam oddac prawie 4000zl bo nie
    > minely 2 lata od czasu tego szkolenia.
    > Czy taka praktyka jest legalna?

    podpisywales jakis papier (ze iles tam przepracujesz a jesli nie to
    oddajesz kase) w zwiazku z tym szkoleniem? jesli nie, to powiedz im zeby
    sie bujali

    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-10-18 14:25:25
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 15:55:13 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > 11000zl.
    > Obecnie odchodze z pracy i naliczyli mi ze mam oddac prawie 4000zl bo nie

    Podpisywałeś "lojalkę" z pracodawcą która określa okres "odrabiania", jakie
    są "amortyzację" kiedy chciałbyś wypowiedzieć umowę przed tym terminem.
    Bo przecież jeżeli miałoby to odpracowanie trwać 2 lata - to jak
    wypowiedziałbyś umowę po 0,5 roku od tego szkolenia - to masz do zapłaty
    XXX z kosztów szkolenia. Ale jak wypowiesz umowę po 1,5 roku to już kwota
    do zwrotu będzie rzędu YYYY (mniej niż XXX co zrozumiałe).

  • 4. Data: 2007-10-19 09:28:55
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    wlasnie w umowie mamy ogoln zapis ze szkolenia odpracowuje sie przez 2 lata
    (i kasa jest proporcjonalnie zmniejszana) ale odnosnie tego konkretnego
    szkolenia nic nie podpisywalem. moim zdaniem to jest bez sensu.
    bylo to polecenie sluzbowe ze mam tam jechac a w ten sposob moga mnie co
    roku wysylac na szkolenie za 1000000 i nigdy w zyciu nie bedzie mnie stac
    zeby sie zwolnic.