  • 21. Data: 2007-10-21 17:08:21
    Temat: Re: MELDUNEK!!!
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:fffu1r$i47$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *chester* napisał(a):

    > Raczej jest dokładnie odwrotnie - miałbym jeszcze lepszy humor, ale
    > nie zostałbyś zameldowany bo podczas procedury meldunku
    > administracyjnego jest sprawdzany stan faktyczny (czy mieszkasz
    > itp.), a to by była nieprawda. Tak więc poniósł byś kosztu meldunku
    > administracyjnego + naraził się na odpowiedzialność karną za podanie
    > nieprawdy w urzędzie.

    To jest bardzo ciekawy temat. Chciałem go zgłębić bardziej i sięgnąłem do
    ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ale nie nzlalazłem tam
    nic na co się powołujesz. Możesz mnie skierować do odpowiednich dokumentów?

    --
    Big Jack
    //////

  • 22. Data: 2007-10-21 19:13:08
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Big Jack napisał(a):
> [...]
    > nic na co się powołujesz. Możesz mnie skierować do odpowiednich dokumentów?

    Bardziej od strony praktycznej:
    http://www.wom.warszawa.pl/index_karta.php?adres=231
    &kat=10

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2007-10-22 06:30:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2007, Big Jack wrote:

> [...]
    > ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ale nie nzlalazłem tam

    Bo tam nic takiego być nie musi.
    Co Tobie, jako meldującemu się, do tego jaka procedura obowiązuje URZĄD?

    Ty masz podać "stan faktyczny" zgodny z prawdą, wiedząc że podanie
    nieprawdy jest karalne na mocy Kodeksu Karnego i tyle.
    A to jakie przepisy obowiązują URZĄD jest sprawą wtórną - one wcale
    *nie muszą* być konstytucyjne, tj. opblikowane i obowiązujące
    *CIEBIE* :) Oczywiście one MOGĄ mieć formę np. rozporządzenia
    któregoś ministra, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby urzędnik
    niższego szczebla wprowadził postępowanie w którym urząd będzie
    robił co chciał, byle NIC ZAKAZANEGO i nie nakładał na STRONY
    jakichś OBOWIĄZKÓW (bo to by wymagało ustawy!).
    Formalnie/ustawowo: zgłaszasz, urząd ma tydzień czy dwa na odpowiedź.
    Nieustawowo/w+_procedurze_wewnętrznej: urząd dokonuje sprawdzenia.
    Jak? - jego sprawa.

    A przy postępowaniu administracyjnym rzeczywiście stosują "sprawdzenie
    stanu faktycznego" (m.in. wysyłając listy celem sprawdzenia czy
    ktoś je odbiera itp); dość dawno temu, ale wymeldowywałem w tym
    trybie i tak to wyglądało.

    pzdr, Gotfryd