  • 51. Data: 2007-08-27 16:42:38
    Temat: Re: Licencji brak - programy komputerowe
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    news:fauobj$1vgt$1@news2.ipartners.pl...

    > Jakbyś nie zauważył, cały wątek traktuje o tym, czy on to rzeczywiście
    > posiada w legalny sposób. IMO posiadanie pudełka i CD nie musi być
    > równoznaczne z pozyskaniem programu w legalny sposób.

    jakbys nie zauwazylm to nie jest przedmiotem sprawy
    czy wszedl w jego posiadanie w sposob legalny czy nie
    pytanie brzmi czy posiadajac full legalny soft mozna go legalnie uzywac,
    nie majac na to dowodu zakupu? odpowiedz jest w watku

  • 52. Data: 2007-08-27 16:59:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Kris" <k...@s...pl> writes:

> [...]
    > w jego posiadanie w sposob legalny czy nie pytanie brzmi czy
    > posiadajac full legalny soft mozna go legalnie uzywac, nie majac

    Tylko co znaczy używać? Bo wielu 'full legalnych softów' nie można
    używać w sposób zupełnie dowolny (np. nie można instalować na więcej
    niż jednym komputerze).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 53. Data: 2007-08-27 17:02:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 17:40
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    I ciężar dowodu spoczywa na nim? On ma legalny produkt i nie pamięta skąd...
    Może dostał pod chujinkę, może kupił i pies zjadł paragon? Dawno temu to
    było...

    A skąd wiesz, że nie spełniają?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 54. Data: 2007-08-27 17:03:43
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 13:56
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    no ale który par kk łamię?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 55. Data: 2007-08-27 17:24:22
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 17:40
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > I ciężar dowodu spoczywa na nim?

    To by było coś nowego.

    > On ma legalny produkt i nie pamięta skąd... Może dostał pod
    > chujinkę, może kupił i pies zjadł paragon? Dawno temu to było...

    > A skąd wiesz, że nie spełniają?

    Nie rozumiem, dlaczego od razu skoczyłeś mi do oczu. Nie napisałem
    przecież, że supermarkety sprzedające komputery osobiste
    z zainstalowanym oprogramowaniem udostępnionym tym supermarketom na
    zasadach licencji GPL nie spełniają warunków tej licencji (w gruncie
    rzeczy mało mnie to obchodzi, czy spełniają, czy nie). Napisałem
    jedynie, że te sklepy są -- w ramach nawiązanej przez nie umowy
    licencyjnej -- zobowiązane do spełnienia określonych warunków
    sprzedaży takich komputerów (a dokładnie zainstalowanego na tych
    komputerach oprogramowania).

    Napisałem tak dlatego, że chciałem zwrócić uwagę na to, że licencja,
    która wiąże legalne wejście w posiadanie oryginalnego nośnika (plus
    ew. pudła z hologramem) z nabyciem uprawnień do określonego
    użytkowania tego oprogramowania nie jest jedynym możliwym
    typem licencji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 56. Data: 2007-08-27 17:39:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 27 sierpnia 2007 13:56
    > (autor Piotr Dembiński
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > no ale który par kk łamię?

    Art. 278 o ile ktoś jest w stanie udowodnić, że program komputerowy
    uzyskałeś bez zgody osoby uprawnionej. Tym, którzy bez zgody osoby
    uprawnionej od ciebie ten program skopiują również grozi
    odpowiedzialność z art. 278.

    Jeśli chodzi o pudełko z grą i pudełko z muzyką, to różnica polega
    właśnie na artykule 278 Kodeksu Karnego. Tym się wółaśnie różnią,
    a różnić się nie powinny, ze względu na wynikającą wprost z tego
    artykułu dyskryminację gospodarczą muzyków.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 57. Data: 2007-08-27 17:57:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    > uzyskałeś bez zgody osoby uprawnionej. Tym, którzy bez zgody osoby
    > uprawnionej od ciebie ten program skopiują również grozi

    Plus, jeśli w tej grze są błędy związane z bezpieczeństwem,
    pozwalające np. osobie, z którą gra się via net na dostęp do danych
    z twojego komputera, to IMO grozi również odpowiedzialność z art. 269b
    Kodeksu Karnego za pozyskanie programu komputerowego przystosowanego
    do popełnienia przestępstwa określonego w art. 269a Kodeksu Karnego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 58. Data: 2007-08-27 19:40:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > pytanie brzmi czy posiadajac full legalny soft mozna go legalnie uzywac,
    > nie majac na to dowodu zakupu? odpowiedz jest w watku

    Po pierwsze, co to znaczy LEGALNY? Wiesz, oprogramowanie to nie jest
    pudelko z naklejką microsoftu. A KK wyraźnie mówi o nieuprawnionym
    pozyskaniu oprogramowania.

    M.

  • 59. Data: 2007-08-27 19:57:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Za uzyskanie programu komputerowego bez zgody osoby uprawnionej grozi
    > odpowiedzialność karna. Jest to w sprzeczności z Art. 32 Konstytucji,
    > ponieważ dyskryminuje gospodarczo twórców utworów innych niż programy
    > komputerowe, m.in. muzyków i grafików.

    OK, ustaliliśmy już, że jesteś trollem. Pójdziesz sobie?

  • 60. Data: 2007-08-27 21:17:59
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    > Po pierwsze, co to znaczy LEGALNY? Wiesz, oprogramowanie to nie jest
    > pudelko z naklejką microsoftu. A KK wyraźnie mówi o nieuprawnionym
    > pozyskaniu oprogramowania.

    wiec udowodnij mu nielegalne jego pochodzenie,
    lubisz sie kompromitowac?
    a moze on ma ci udowodnic jego legalne pochodzenie?
    pfffffffffff jako osoba prywatna nie ma takie obowiazku
    sam mam soft bez faktur, ostatnio zaczolem brac te swistki
    tak na zas, w tym kraju nic nie jest pewnego...
    i nie prowadze wlasnej dzialanosci