  • 1. Data: 2007-08-24 19:59:39
    Temat: zwrot kaucji za wynejęty pokój - wcześniejsze zerwanie umowy
    Od: "ol" <o...@o...pl>

    Witam

    Mój syn podpisał umowę na wynajem pokoju w mieszkaniu. W umowie jest napise, że
    wynajem jest na 4,5 miesiąca. Jest wpłacona kaucja w wysokości trzy miesęcznej
    opłaty za wynajęty pokój ( 1500 zł ). Opłata za jeden pokój wynosi 500 zł. W
    umowie jest napisane, że Wynajmujący( właściciel mieszkania ) może rozwiązać
    umowę ze względu na jakieś tam warunki ( hałasowanie itp.) i wtedy on kaucji nie
    odda. Ale mój syn chce się po 2 tygodniach od podpisania umowy wyprowadzić i to
    on chce rozwiązać umowę. A w tej umowie nie ma nic na ten temat napisane. Jest
    jedynie wspomniane, że w takim wypadku należy odwołać się do Kodeksu Cywilnego.

    Czy można się staraż o odzyskanie kaucji ?albo chociaż jej części ? Nie znam sie
    na prawie a 1500 zł stracić to trochę dużo

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam
    ol

  • 2. Data: 2007-08-24 20:59:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ol" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy można się staraż o odzyskanie kaucji ?albo chociaż jej części ? Nie
    > znam sie
    > na prawie a 1500 zł stracić to trochę dużo

    Właściciel lokalu ma prawo dochodzić czynszu za pozostały okres. A więc nie
    tylko tych 1.500 zł, ale i dodatkowo 500 za czwarty miesiąc.

  • 3. Data: 2007-08-24 21:19:57
    Od: "olki" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "ol" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właściciel lokalu ma prawo dochodzić czynszu za pozostały okres. A więc nie
    > tylko tych 1.500 zł, ale i dodatkowo 500 za czwarty miesiąc.

    To jakby ktoś podpisał na 10 lat to by musiał wszystko zpłacić ?

  • 4. Data: 2007-08-24 21:44:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 olki <o...@o...pl> napisał/a:
    > To jakby ktoś podpisał na 10 lat to by musiał wszystko zpłacić ?

    Owszem, choć przy tak długim okresie sąd podszedłby do tego zapewne
    bardziej indywidualnie. Przy dłuzszych umowach stosuje się często okresy
    wypowiedzenia i wtedy, w przypadku zerwania takiej, wysokość roszczeń jest
    ograniczona do tego okresu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-08-24 22:04:44
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Owszem, choć przy tak długim okresie sąd podszedłby do tego zapewne
    > bardziej indywidualnie.
    I raczej podpisuje się umowy na czas nieokreślony, z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia dla obu stron

  • 6. Data: 2007-08-25 05:53:37
    Od: "ol" <o...@o...pl>

    > I raczej podpisuje się umowy na czas nieokreślony, z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia dla obu stron
    No właśnie w tej umowie jest okres dwutygodniowy wypowiedzenia, ale ten Pan
    wpisał go tylko dla siebie, a o wypowiedzeniu umowy przez mojego syna nic nie
    wpisał. Sprytenie sobie tą umowę ułożył.

  • 7. Data: 2007-08-25 07:28:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.08.2007 ol <o...@o...pl> napisał/a:
    > No właśnie w tej umowie jest okres dwutygodniowy wypowiedzenia, ale ten Pan
    > wpisał go tylko dla siebie, a o wypowiedzeniu umowy przez mojego syna nic nie
    > wpisał. Sprytenie sobie tą umowę ułożył.

    I, niech zgadnę, zmusił jeszcze syna do podpisania grożąc żyletką?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-08-25 09:12:50
    Od: "ol" <o...@o...pl>

    > I, niech zgadnę, zmusił jeszcze syna do podpisania grożąc żyletką?
    Nie zmusił, syn sam podpisał, nie czytał uważnie jego błąd. Ale jak
    przyjechaliśmy się wprowadzić to się okazało co to za właściciel. Siedział z
    jakimś 'kolegą' bo ustać na mógł taki był pijany. Ciężko będzie synowi w takich
    warunkach mieszkać, tym bardziej że tam koledzy właściela do nocy nieraz siedzą
    , nie mówiąć o innych rzeczach.
    Teraz chyba wiem, dlaczego właściciel wpisuje tak wysoką kaucję.

  • 9. Data: 2007-08-26 14:05:07
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    ol pisze:

> [...]
    > warunkach mieszkać, tym bardziej że tam koledzy właściela do nocy nieraz siedzą

    Niech syn zamieszka tam. Przy pierwszej okazji zakłócenia spokoju (np.
    ciszy nocnej) niech wezwie policję. Po dwóch takich akcjach będzie mógł
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia i sądzić się o tą kaucję z
    właścicielem, mając argument że nie mógł normalnie korzystać z lokalu.
    Mimo wszystko będzie to męczarnia...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2007-08-27 16:58:40
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 sierpnia 2007 16:05
    (autor Sebcio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fas1an$bv6$1@node1.news.atman.pl>):

    > Niech syn zamieszka tam. Przy pierwszej okazji zakłócenia spokoju (np.
    > ciszy nocnej)

    A co to jest cisza nocna i jaki przepis ją reguluje?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl