  • 51. Data: 2002-11-07 08:07:45
    Temat: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Jako żywo przypomina to oszołomstwo ludzi twierdzących w zacietrzewieniu,
    > że marycha uzależnia. I niestety wywołuje u innych, normalnie myślących,
    > ten sam fatalny skutek - pukanie się w czoło i uśmiech politowania.

    No tak, to już wiadomo, skąd te wypowiedzi. Kolega próbował, że wie coś w
    tej sprawie?

  • 52. Data: 2002-11-07 08:35:13
    Od: poreba <d...@p...com>

    Astec SA <b...@a...pl> popełnił 07 lis 2002 na pl.soc.prawo utwór
    > No żebyś lepiej zrozumiał to jak już pisałem powinieneś wrócić się
    > do szkoły. Bo ja litości - przejawiającej się w edukowaniu gości
    > wyzywających mnie od trolli - jakoś w sobie nie znajduję.

    Ależ dlaczego! Jak mogłeś sobiew pomyśleć że o Tobie mowa????

    > [..]
    > Nie uśmiecha mi się instalowanie Win95 bo do niczego mi nie jest
    > potrzebny.

    Ależ jest Ci potrzebny do udowodnienia Twojej racji!!!
    Cena mogłaby być BARDZO atrakcyjna np. 1zł?

    > Kupię taki egzemplarz od Ciebie, zainstaluję na swoim kompie
    > kompie i zapytam panów z policji czy nie mają ochoty ponownie
    > do mnie przyjść bo zainstalowałem nowy system.

    A widzisz, ja nawet proponawołem Ci staruteńkie 486.
    Chodzi tylko żeby było zainstalowane i działało.
    A Panów z policji to musiałbyś poinformować że istnieje
    uzasadnione podejrzenie że korzystasz z nielegalnego oprogramowania.

    > Tylko co jak im się nie zechce?

    Zwolnią się z pracy i pojadą na Bahama?

    > Tak swoją drogą - z czym kupiłeś ten system? Z dyskiem?
    > Procesorem, płytą, kartą?
    > I co wg Ciebie będzie jak ta część zepsuje się i Ci ją wymienią
    > w serwisie albo sam wymienisz??
    > System nagle straci legalność??

    NIESTETY tak! Taką zbójecką umowę zawarłem, prawie monopolista,
    prawie mnie zmusił.

    Ale moment, coś w Twoim obłędnym rozumowaniu jest ciekawego.
    Odezwę się więcej jak to przemyślę OK?

    --
    pozdro
    poreba

  • 53. Data: 2002-11-07 10:12:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Nov 2002, poreba wrote:

    >+ "Elita.pl" <b...@e...pl> niebacznie popelnil [...]
    >+ > poreba wrote: [...]
    >+ proponuję Ci sprzedaż mojego (=zainstalowanego u mnie)
    >+ Windows 95, kupisz, podasz namiary na swoją firmę ja zawiadomię BSA
    >+ - jeżeli podczas kontroli policyjnej ta instalacja nie będzie budziłą
    >+ zastrzeżeń - przekonasz mnie że masz rację.

    Gwoli sprawiedliwości - "z mediów" (nie pamiętam czy z radia
    czy z jakiejś gazety :() zapamiętałem wypowiedź jakiegoś
    policmajstra "od licencji" :) że w razie stwierdzenia
    iż użytkownik ma licencję OEM tylko użytkuje ją niezgodnie
    z zapisem (tj. BSA podważa zgodność z umową) to wtedy
    *policja* nie interweniuje (np. nie zabiera sprzętu).
    Tłumaczył to jakoś mętnie :] w stylu "no bo w końcu
    użytkownik *legalną* licencję ma".

    Wyglądało mi wtedy na to, że BSA lub poszkodowany może
    sobie ścigać za naruszenie umowy z pozwu cywilnego.
    Stan faktyczny jako mniemam policja potwierdzi (czyli
    dowody będą). Podejrzewam że BSA nie odpuści.

    Ale to w kontekście dyskusji z A.B jest sprawą trudniejszą:
    on nie ma zamiaru uznać że *poza* prawami autorskimi
    strony umowy zobowiązane są również *innymi* prawami...
    A to niestety nie jest tak dobrze, że *o ile* nie złamię
    artykułu X.Y ustawy o ochronie własności intelektualnej
    to nie złamię *żadnego* prawa !

    >+ Jeżeli zostaniesz
    >+ oskarżony zapłacisz mi dodatkowo te oferowane 1kPLN

    A jeśli zostanie "tylko" *skutecznie* *pozwany* (ale nie
    *oskarżony*), to wyjdzie na to że według twoich warunków wygrał
    zakład i przegrał pieniądze ;)
    W kontekście twojej wypowiedzi (zakładając że trafisz na "tamtego"
    policjanta) nie byłoby ani tak, że "nie byłoby zastrzeżeń"
    ani tak że postawiłby ci zarzut o przestępstwo naruszenia
    własności intelektualnej - pewnie "tylko" naruszenie
    warunków umowy.
    *ZASTRZEGAM* że to była pojedyncza wypowiedź (policjanta) i nie
    nosiła znamion "oficjalnej wykładni prawa" !
    [...]
    >+ Zgodzisz się na taką propozycję?
    >+
    >+ <trolla trzeba godnościom i wytrwałościom>

    Przyznam że w stawianiu warunków jesteś równie dobry jak on ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 54. Data: 2002-11-07 10:28:55
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    TomekS wrote:
    > Taaa, szczególnie nie pozbawia go prawa do zarabiania.

    Ale jednak nie pozbawia go *prawa do zarabiania*.
    Pozbawia go zarobku z Twojej kopii, dlatego też jest to nadużyciem.
    Nie jest jednak złodziejstwem.

    > Ukradnijmy wszyscy Windowsy, to zobaczymy jak cieszył się będzie
    > posiadacz PRAWA do zarabiania na Windows :-))

    Po co to oszołomstwo ze słowem "ukradnijmy"??

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 55. Data: 2002-11-07 10:29:53
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    TomekS wrote:
    > No tak, to już wiadomo, skąd te wypowiedzi. Kolega próbował,
    > że wie coś w tej sprawie?

    Nie, nie próbowałem jeszcze żadnych narkotyków.
    Jednak po coś wymyślono pismo, prawda?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 56. Data: 2002-11-07 10:33:40
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    poreba wrote:
    > Ależ dlaczego! Jak mogłeś sobiew pomyśleć że o Tobie mowa????

    A co - masz ludzi na grupie za debili?

    > Ależ jest Ci potrzebny do udowodnienia Twojej racji!!!
    > Cena mogłaby być BARDZO atrakcyjna np. 1zł?

    Nie, nie jest mi potrzebny do udowodnienia mojej racji.
    Można zaciągnąć opinii u specjalisty z prawa autorskiego,
    albo pozwać do sądu firmy - w tym Microsoft - za łamanie Ustawy
    o prawach autorskich i pokrewnych.
    Ach.. cóż to byłby za proces! I nakazać Microsoftowi zapłatę
    kilkunastu milionów złotych na cele społeczne...
    Szkoda tylko, że nasze sądownictwo jest takie a nie inne :(((((((((

    [..]
    > uzasadnione podejrzenie że korzystasz z nielegalnego oprogramowania.

    Obawiam się, że wtedy potraktowaliby mnie jako świra i nic by z tego
    nie wyszło.

    Ok.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 57. Data: 2002-11-07 10:40:46
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    [..
    > Ale to w kontekście dyskusji z A.B jest sprawą trudniejszą:
    > on nie ma zamiaru uznać że *poza* prawami autorskimi
    > strony umowy zobowiązane są również *innymi* prawami...

    Jeżeli sprawa dotyczy umowy związanej z eksploatacją utworu
    to nadrzędna nad wszelkimi umowami jest Ustawa o prawach autorskich
    i pokrewnych, prawda? Wobec tego punkty tej umowy, czy licencji
    niezgodne z prawem są co najmniej nieskuteczne.
    A art. 51. jest bezlistosny i nie przewiduje żadnych odstępstw
    i warunkow - poza najmem i dzierżawą - w obrocie utworami,
    także programami, na "rynku wtórnym".
    Microsoft ma prawo w umowie ze sprzedawcami, czyli OEM,
    do ustalenia warunków wprowadzenia utworu do obrotu.
    Potem jednak NIE MA żadnego prawa do kontrolowania nabywców
    ani tym bardziej obrotu tymi programami.
    W kontekście ostrego prawa za używanie pirackich programów,
    zastanawiam się gdzie są organizacje konsumenckie?
    Przecież M$ już dawno powinien mieć wytoczony przez nich proces
    za naruszanie tej ustawy. Jak również każda inna firma stosująca
    podobne zasady.

    > A to niestety nie jest tak dobrze, że *o ile* nie złamię
    > artykułu X.Y ustawy o ochronie własności intelektualnej
    > to nie złamię *żadnego* prawa !

    A jakie jeszcze możesz złamać???

    pozdrawiam
    Arek

  • 58. Data: 2002-11-07 14:52:38
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl/Astec SA/Arnold B. wrote:

    >Ale jednak nie pozbawia go *prawa do zarabiania*.
    >Pozbawia go zarobku z Twojej kopii, dlatego też jest to nadużyciem.
    >Nie jest jednak złodziejstwem.

    Nareszcie zrozumiałam logikę Kodeksu Asteckiego.
    Np. 'wynosząc' towar ze sklepu lub fabryki nie kradniemy - pozbawiamy
    tylko sprzedawcy/producenta zarobku z naszego(już :) towaru.
    Mają prawo sprzedawać dalej więc kradzieży nie było, tylko nadużycie.
    Co innego, gdybyśmy wychodząc z tym 'naszym' towarem np. wysadzili sklep
    lub fabrykę w powietrze i uniemozliwili w ten prosty sposób dalszą
    sprzedaż. Wtedy byłaby to już na pewno kradzież.

    >Po co to oszołomstwo ze słowem "ukradnijmy"??

    Uspokój się, Arnoldzie, ja rozumiem że od czasu pamiętnej kontroli
    nie możesz spokojnie o tym pisać i - choć pewnie w to nie uwierzysz,
    - współczuję Ci.
    Co do słowa - masz prawo się z tym nie zgadzać, ale taka jest
    kwalifikacja tego czynu przez KK.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 59. Data: 2002-11-07 15:00:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 07 Nov 2002 00:29:09 +0100), Astec SA
    <b...@a...pl> był(a) napisał(a):

    >Kolejny przykład oszołomstwa. O jakim nadużytym twórcy bredzisz???

    Twoje słowa powtarzam, o wielki, Twoje słowa...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 60. Data: 2002-11-07 16:10:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 07 Nov 2002 15:52:38 +0100), "kachna.pl"
    <k...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >lub fabrykę w powietrze i uniemozliwili w ten prosty sposób dalszą
    >sprzedaż. Wtedy byłaby to już na pewno kradzież.

    Translacja z irokeza na nasze staje się więc jasna...

    my Irokez
    nadużycie ???
    złodziejstwo nadużycie
    terroryzm złodziejstwo