  • 1. Data: 2002-11-03 11:55:04
    Temat: Zatrzymanie
    Od: "h" <h...@w...pl>

    Witam wszystkich !

    Mam następujący problem. Jakiś czas temu weszła do mnie policja z nakazem
    przeszukania mieszkania i zabrała mi wszystkie płyty pirackie, mp3, divixy i
    komputery. Wsadzili mnie na 24 godziny. Teraz mam czekać 6 miesięcy na
    opinię biegłego i podobno mają mi postawić zarzuty dotyczące paserstwa czyli
    nabycia (ściągnięcia) nielegalnego oprogramowania. Zaznaczam, że znaleźli
    oprogramowanie tylko na mój użytek a nie na żaden handel, czyli pojedyńcze
    gry i programy itd. Takie przestępstwo jest zagrożone karą pozbawienia
    wolności do lat 5. Jednakże wszyscy wiemy, że powszechnie w Polsce w domach
    a nawet firmach i urzędach używa się "piratów", więc policja powinna wsadzić
    99% użytkowników komputerów.

    Moje pytania dotyczą następujących kwestii:
    1. Czy dotąd były już wyroki skazujące za posiadanie nielegalnych prpgramów,
    gier, filmów i mp3 ?
    2. Czy ktoś zna w Łodzi kancelarię adwokacką zajmującą się tego typu sprwami
    ?
    3. Czy grożą mi poważne sankcje ?

    Z góry dziękuję za pomoc.