  • 1. Data: 2002-11-03 12:03:20
    Temat: Mieszkanie
    Od: "Miki" <m...@k...net.pl>

    Kiedy placi sie 10 procent podatku od sprzedazy mieszkania?

  • 2. Data: 2002-11-03 12:25:56
    Temat: Re: Mieszkanie
    Od: "Miki" <m...@k...net.pl>

    > Ogólnie zawsze, chyba, że w ciągu dwóch lat po sprzedaży przeznaczysz te
    > środki na cele mieszkaniowe.

    A więc nie jeśli nie minie 5 lat od zakupu? Dlaczego 10% a nie podatek od
    czynności cywilno-prawnych (2%)?

  • 3. Data: 2002-11-03 13:10:34
    Od: "Miki" <m...@k...net.pl>

    A jesli bedzie to darowizna, to tez place podatek 10% wartosci?

  • 4. Data: 2002-11-03 13:14:07
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Miki zamieszkała pod adresem
    <m...@k...net.pl> napisała:

    > Kiedy placi sie 10 procent podatku od sprzedazy mieszkania?

    Ogólnie zawsze, chyba, że w ciągu dwóch lat po sprzedaży przeznaczysz te
    środki na cele mieszkaniowe.

    <złośliwość mode on>
    Chyba, że kolega bellboy wie inaczej ;->
    <złośliwość mode off>

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 5. Data: 2002-11-03 13:38:51
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    <m...@k...net.pl> napisała:

    > A więc nie jeśli nie minie 5 lat od zakupu?

    Nie bardzo rozumiem związek...

    > Dlaczego 10% a nie podatek
    > od czynności cywilno-prawnych (2%)?

    Nie wiem.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 6. Data: 2002-11-03 14:47:05
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    > Osoba znana wszem i wobec jako Miki zamieszkała pod adresem

    > Nie bardzo rozumiem związek...

    Poczytaj ustawe o PDOF to wtedy zrozumiesz.

    Karol

  • 7. Data: 2002-11-03 19:11:54
    Od: c...@p...onet.pl

    > Kiedy placi sie 10 procent podatku od sprzedazy mieszkania?

    ustawa o podatku dochodowym od sosób fizycznych:
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    pkt. 8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego
    oraz wynikającego z przydziału spółdzielni mieszkaniowych: prawa do domu
    jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym,
    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i
    zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku
    kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy -
    przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w
    przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany,

    Art. 28. 1. Dochodu ze sprzedaży lub zamiany nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c) nie łączy się z dochodami z innych
    źródeł.
    2. Podatek od dochodu, o którym mowa w ust. 1, ustala się w formie ryczałtu w
    wysokości 10% uzyskanego przychodu. Podatek ten jest płatny bez wezwania w
    terminie 14 dni od dnia dokonania sprzedaży na rachunek urzędu skarbowego
    właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, chyba że podatnik w tym samym
    terminie złoży oświadczenie, że przychód uzyskany ze sprzedaży wyda na cele
    określone w art. 21 ust. 1 pkt 32 lit. a).

    To tyle jeżeli chodzi o pod. dochodowy. Podatek od czynności cywilnoprawnych
    płacisz niezależnie od dochodowego.

    Ciacho

  • 8. Data: 2002-11-03 19:49:45
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Karol zamieszkała pod adresem
    <a...@a...poczta.onet.pl> napisała:

    > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj ustawe o PDOF to wtedy zrozumiesz.

    art 21 ust. 32
    przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c):
    a) w części wydatkowanej na nabycie w kraju, nie później niż w okresie
    dwóch lat od dnia sprzedaży, budynku mieszkalnego lub jego części,
    lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, gruntu albo prawa
    wieczystego użytkowania gruntu pod budowę budynku mieszkalnego, lub na
    nabycie wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowej: prawa do
    jednorodzinnego domu mieszkalnego, prawa do lokalu mieszkalnego w małym
    domu mieszkalnym oraz na budowę, rozbudowę albo remont lub modernizację
    własnego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego,
    b) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w celu uzyskania, w zamian tych
    nieruchomości lub praw, spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu
    albo budynku mieszkalnego lub jego części, zajmowanego na podstawie
    decyzji administracyjnej o przydziale lokalu lub budynku,
    c) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w wykonaniu lub w związku z
    wielostronną umową o zamianie tych budynków lub praw do lokali,
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub
    darowizny,

    nie ma tu ani słowa o pięciu latach - możesz podac konkretny kawałek?

    O pięciu latcha mowa jest w art 10, ale art 21 niweluje jego skutki przy
    przeznaczeniu tej kasy na cel mieszkaniowy.

    Więc o co chodzi?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 9. Data: 2002-11-03 20:13:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > O pięciu latcha mowa jest w art 10, ale art 21 niweluje jego skutki przy
    > przeznaczeniu tej kasy na cel mieszkaniowy.
    >
    > Więc o co chodzi?

    Byc moze o to, ze nie musisz przeznaczac tej "kasy" na cel mieszknaiowy.

    Karol

  • 10. Data: 2002-11-03 22:48:24
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako c...@p...onet.pl zamieszkała pod
    adresem <c...@p...onet.pl> napisała:

    > ustawa o podatku dochodowym od sosób fizycznych:

    > Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    [ciach]

    > Art. 28. 1. Dochodu ze sprzedaży lub zamiany nieruchomości i praw
    [ciach]

    Zapomniałes o wspomnianym przeze mnie wcześniej artykule art 21 ust. 32.
    a to trochę zmienia.
    Tatiana