    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Thu, 7 Nov 2002 11:12:31 +0100

    On Thu, 7 Nov 2002, poreba wrote:

    >+ "Elita.pl" <b...@e...pl> niebacznie popelnil [...]
    >+ > poreba wrote: [...]
    >+ proponuję Ci sprzedaż mojego (=zainstalowanego u mnie)
    >+ Windows 95, kupisz, podasz namiary na swoją firmę ja zawiadomię BSA
    >+ - jeżeli podczas kontroli policyjnej ta instalacja nie będzie budziłą
    >+ zastrzeżeń - przekonasz mnie że masz rację.

    Gwoli sprawiedliwości - "z mediów" (nie pamiętam czy z radia
    czy z jakiejś gazety :() zapamiętałem wypowiedź jakiegoś
    policmajstra "od licencji" :) że w razie stwierdzenia
    iż użytkownik ma licencję OEM tylko użytkuje ją niezgodnie
    z zapisem (tj. BSA podważa zgodność z umową) to wtedy
    *policja* nie interweniuje (np. nie zabiera sprzętu).
    Tłumaczył to jakoś mętnie :] w stylu "no bo w końcu
    użytkownik *legalną* licencję ma".

    Wyglądało mi wtedy na to, że BSA lub poszkodowany może
    sobie ścigać za naruszenie umowy z pozwu cywilnego.
    Stan faktyczny jako mniemam policja potwierdzi (czyli
    dowody będą). Podejrzewam że BSA nie odpuści.

    Ale to w kontekście dyskusji z A.B jest sprawą trudniejszą:
    on nie ma zamiaru uznać że *poza* prawami autorskimi
    strony umowy zobowiązane są również *innymi* prawami...
    A to niestety nie jest tak dobrze, że *o ile* nie złamię
    artykułu X.Y ustawy o ochronie własności intelektualnej
    to nie złamię *żadnego* prawa !

    >+ Jeżeli zostaniesz
    >+ oskarżony zapłacisz mi dodatkowo te oferowane 1kPLN

    A jeśli zostanie "tylko" *skutecznie* *pozwany* (ale nie
    *oskarżony*), to wyjdzie na to że według twoich warunków wygrał
    zakład i przegrał pieniądze ;)
    W kontekście twojej wypowiedzi (zakładając że trafisz na "tamtego"
    policjanta) nie byłoby ani tak, że "nie byłoby zastrzeżeń"
    ani tak że postawiłby ci zarzut o przestępstwo naruszenia
    własności intelektualnej - pewnie "tylko" naruszenie
    warunków umowy.
    *ZASTRZEGAM* że to była pojedyncza wypowiedź (policjanta) i nie
    nosiła znamion "oficjalnej wykładni prawa" !
    [...]
    >+ Zgodzisz się na taką propozycję?
    >+
    >+ <trolla trzeba godnościom i wytrwałościom>

    Przyznam że w stawianiu warunków jesteś równie dobry jak on ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd