  • 1. Data: 2003-03-12 21:29:28
    Temat: Licencja na Windows i zonglerka roznymi jezykami?
    Od: "Marcin Skalski" <c...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,
    posiadam licencje na niemiecka wersje Windows98 czy w zwiazku z tym moge
    zainstalowac jego polski odpowiednik? Czy tak zonglerka jest dopuszczalna?

    Z gory dzieki za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Marcin Skalski

  • 2. Data: 2003-03-12 21:39:52
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Marcin Skalski" <c...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message
    > Witam,
    > posiadam licencje na niemiecka wersje Windows98 czy w zwiazku z tym
    moge
    > zainstalowac jego polski odpowiednik? Czy tak zonglerka jest dopuszczalna?

    Polecam infolinię microsoftu

  • 3. Data: 2003-03-12 21:42:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie, bo masz licencję na niemiecką wersję. Musiałoby coś
    takiego pisać w umowie licencyjnej. Ale zastanawiam się, czy niemiecka
    wersja nie da się spolszczyć. Ustawić język na polski? nie znam się na tym,
    ale skoro jak coś tam doinstalujesz ze strony Microsoftu, to można z
    angielskiej zrobić polską, to może i to jest możliwe. Wówczas nadal miałbyś
    niemiecką wersję, tylko po polsku. A chyba o to chodzi.

  • 4. Data: 2003-03-13 07:17:00
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    miałbyś
    > niemiecką wersję, tylko po polsku. A chyba o to chodzi.

    wg. Microsoftu posiadanie wersji "dowolnej jezykowej" uprawnia
    do legalnego uzytku dowolnej innej wersji jezykowej, z zastrzezeniem
    iz nie tanszej. Wiec jezeli zalozymy, ze wer. niemiecka w naszym kraju
    jest wersja "deficytowa" i na pewno drozsza (nikt na zamowienie nie
    sciagnie jej i nie sprzeda taniej niz kosztuje polska) - masz prawo
    do uzytku wersji polskiej.

    jednoczesnie wazna sprawa jest, iz zainstalowana przez Ciebie wersja
    polska systemu musi byc instalowana z oryginalnego nosnika - nie pirata.
    Nosnik mozna nabyc w Microsoft w cenie okolo $20.

  • 5. Data: 2003-03-13 07:17:57
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > z zastrzezeniem iz nie tanszej.

    oczywiscie - nie drozszej :)

  • 6. Data: 2003-03-13 23:41:30
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    13 mar 2003 o 08:17 GMT
    Krzysztof Gil
    > wg. Microsoftu posiadanie wersji "dowolnej jezykowej" uprawnia
    > do legalnego uzytku dowolnej innej wersji jezykowej, z zastrzezeniem
    > iz nie tanszej. Wiec jezeli zalozymy, ze wer. niemiecka w naszym kraju

    No patrz, a mi na ich infolinii mówili, że absolutnie nie mam takiego
    prawa jeśli chodzi o oprogramowanie typu BOX (nie wspominając o OEM-ie).
    To może lepiej niech przedstawią swoję oficjalne stanowisko na piśmie,
    zanim kolega zainstaluje tą inną wersję językową?

    Pozdr

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2003-03-14 08:36:16
    Od: slawek_xl <s...@p...AS.onet.pl>

    Dnia 12.03.2003 22:39 , KK powiedział:
    > "Marcin Skalski" <c...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message

    > Polecam infolinię microsoftu

    1. Zwracam uwagę, że MS jest stroną umowy. Może lepiej dokładnie
    przestudiować samą umowę (licencję).

    2. Jeżeli już korzystać z OPINII MicroSoftu to radzę poprosić o nią na
    piśmie, gdyż zdarza się, że różni przedstawiciele MS na jedno pytanie
    udzielają różnych odpowiedzi. Oczywiście nie chodzi o formę a o treść
    czyli skutki prawne (cykl artykułów "prawo komputerowe" w CHIPie chyba
    od roku przewija sie problem licencji, np nr 3/2003.

    pozdrawiam
    Sławek