  • 1. Data: 2003-03-12 21:21:55
    Temat: Czy uczniowie mogą strajkować?
    Od: c...@p...onet.pl

    Czyy uczniowie maja prawo do strajku np, od chodzenia do szkoły?

  • 2. Data: 2003-03-12 21:59:44
    Temat: Re: Czy uczniowie mogą strajkować?
    Od: k...@p...onet.pl

    > Czyy uczniowie maja prawo do strajku np, od chodzenia do szkoły?
    >
    > --

    Strajk jest pewnym rodzajem buntu przeciwko pewnym czynnikom. Grupy społeczne
    poprzez strajki wyrażają swoje zdanie na temat poszczególnych czynników.
    uczniowie to także grupa społeczna ( i do tego należaca do najliczniejszych ) i
    ma prawo do buntu i strajku przeciwko stereotypowimówiącemu , iz wszyscy musza
    chodzic do szkoly. Każdy ma prawo wyboru co chce robić i tylko od nas zależy
    czy zdobędziemy wykształcenie czy też zatrzymamy sie na etapie mózgu szympansa.

  • 3. Data: 2003-03-13 16:34:33
    Od: <m...@i...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyy uczniowie maja prawo do strajku np, od chodzenia do szkoły?
    >
    > --

    Uczniowie to to takjże obywatele i mogą protestować moga walczyć o swoje
    prawa ! z tym ze ich protesty moga byc potraktowane jako mlodzienczy bunt
    przeciwko wszystkiemu ...taki wybryk....bo sa niepełnoletni (jezeoi mowimy
    tu o uczniach np, chodzących do podstawówki czy liceum albo gimnaz=jum..)

  • 4. Data: 2003-03-13 16:38:13
    Od: "rebek" <g...@o...pl>

> [...]
    zależy
    > czy zdobędziemy wykształcenie czy też zatrzymamy sie na etapie mózgu

    No tak nieby każdy ma prawo wyboru a jednak tak na prawde jest zmuszany do
    wielu rzeczy np, do chodzenia do sszkoly:) Rodzice najpierw zmuszaj dziecko
    by sie kształcilo nawet wbrew jego woli to nie jest wolnośc wyboru. oni nas
    zmuszaja do pojscia na takie studia jakie sobie wczesniej wymarzyli ale nie
    mogli sie tam znalezdz z jakichs tam powodów . i wyzywaja sie na nas
    realizuja poprzez nas swoje marzenia ..<< to okruciensto !!!
    ps
    mowilem tutaj o rodzicach...:)

  • 5. Data: 2003-03-13 18:45:57
    Od: "dominik pawelczuk" <f...@p...pl>

    > No tak nieby każdy ma prawo wyboru a jednak tak na prawde jest zmuszany do
    > wielu rzeczy np, do chodzenia do sszkoly

    Wyobraź sobie ze dziecko w wieku 7 lat nie chodzi do szkoly tylko sie gdzies
    szlaja z lumpami. potem gdy dorośnie tez nie bedzi chodzic do szkoly bo mu
    sie nie bedzie chcialo , w końcu tark jak powiedzials to jego wola. Później
    ...wlaśnie co póxniej . Nic rzadnej pracy domu nie mam co zjeść w co sie
    ubrać to straszne dawać dzieciom wolnośc wybou juz od najmlodszych lat. malo
    tego to zbrodnia . Ciekawe gjak by wygladalo spoleczenstwo gdyby w kraju
    byla wlasnie taka wolnosc....pewnie królem/cesarzem byl by lepper:)))))

  • 6. Data: 2003-03-13 19:25:53
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "dominik pawelczuk" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szlaja z lumpami. potem gdy dorośnie tez nie bedzi chodzic do szkoly bo mu
    > sie nie bedzie chcialo , w końcu tark jak powiedzials to jego wola.

    Zobaczymy kiedy zaczną strajkować dzieci w przedszkolach i żłobkach. Skoro
    te z podstawówki mogą, to one też chyba mają prawo?
    No i skoro mogą strajkować w szkole, to czemu nie w domach?

    Pzdr

    A.

  • 7. Data: 2003-03-13 20:14:18
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    A jak już mowa o szkole to mamy taki przepis:

    Art. 55. 1. W szkole i placówce działa samorząd uczniowski, zwany dalej
    "samorządem".
    2. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły lub placówki.
    3. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin
    uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
    Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.

    Czy ktoś widział kiedyś uchwalony w ten sposób regulamin?

    KG

  • 8. Data: 2003-03-14 07:45:41
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
    >

    > Czy ktoś widział kiedyś uchwalony w ten sposób regulamin?

    Tak, ja.
    Na minus: niestety tylko w jednej jedynej szkole

  • 9. Data: 2003-03-15 16:18:45
    Od: "dominik pawelczuk" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
    >

    > Czy ktoś widział kiedyś uchwalony w ten sposób regulamin?

    Niestety nie, we wszystkich szkolach ktore znam wielki dyrektor ustala
    wszystkie reguly gry...

  • 10. Data: 2003-05-20 14:36:29
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    c...@p...onet.pl napisał(a):

    > Czy uczniowie maja prawo do strajku np, od chodzenia do szkoły?

    Ustawa o systemie oświaty mówi wyraźnie o obowiązku szkolnym, nie wspomina o
    żadnych wyjątkach.