  • 11. Data: 2021-10-24 00:50:27
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2021 13:42:04 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

    > Może dla ciebie.
    >
    > Taka UE jaka jest ni kurwy nędzy nie zasługuje na to
    > by być państwem IMHO.
    >
    > Wielonarodowe Austro-Węgry nie przetrwały klęski w 1WŚ.

    Ale to mocno pod naciskiem zewnetrznym.
    Jakby nie Wersal, to kto wie, co by z tego wyszlo.

    > Dość świeżo zjednoczone narodowe Niemcy przetrwały nawet to.

    ale u nich akurat te tradycje wspolnego narodu byly dlugie.
    Wspolny jezyk ulatwial.

    A potem widzisz jak szybko sie z Austria zjednoczyli :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-10-24 09:09:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > A taka narodowa Polska to zniknęła na 123 lata pod naporem ówczesnej UE.

    A RP1 nie nazywała się Rzeczpospolitą *Obojga* Narodów choć narodów we
    współczesnym rozumieniu było w niej więcej?

    Ja RP1 przed zaborami państwem narodowym nie nazwę.
    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2021-10-24 09:55:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 09:09, A. Filip pisze:
    > A RP1 nie nazywała się Rzeczpospolitą *Obojga* Narodów choć narodów we
    > współczesnym rozumieniu było w niej więcej?

    Polska przed rozbiorami była de facto dwoma połączonymi krajami, coś,
    jak Austro-Węgry. Tylko nie nazywała się Polsko-Litwa. Narodów była
    masa. Choćby Ukraina, gdzie Ukraińcy walczyli setki lat o swoją
    niepodległość.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-10-24 10:01:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 00:50, J.F pisze:
    > ale u nich akurat te tradycje wspolnego narodu byly dlugie.
    > Wspolny jezyk ulatwial.

    W wypadku wielu krajów słowiańskich język jest wspólny na tyle, co i
    niemiecki. Niemiecki w poszczególnych landach też nie jest jednakowy.
    Oczywiście dogadać się można, ale to nie są jednakowe języki. Ja do dziś
    pamiętam, że jak jeździłem do dziadków, to nie za bardzo rozumiałem co
    mówią, a mówili po Polsku, tylko góralską gwarą.

    Obecnie nie ma większego problemu z dogadaniem się ze Słowakami,
    Czechami, Mołdawianami, Ukraińcami czy Litwinami. Dogadasz się po polsku
    na Słowenii i Chorwacji. W Rosji i i Serbii barierą jest używanie
    cyrylicy.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-10-24 11:07:22
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.10.2021 o 13:42, A. Filip pisze:

    > Może dla ciebie.

    "Najmniej wartościowym natomiast rodzajem dumy jest duma narodowa. Kto
    bowiem nią się odznacza, ten zdradza brak cech indywidualnych, z których
    mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
    co podziela z tyloma milionami ludzi. Kto ma wybitne zalety osobiste,
    ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je nieustannie
    przed oczyma. Każdy jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na
    świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku,
    jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu; odżywa wtedy i
    z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
    wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 16. Data: 2021-10-24 11:48:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.10.2021 o 11:07, Kviat pisze:

> [...]
    > z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
    > wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

    A tu inny, wielki, filozof.
    "Polska to jest wciąż najpiękniejsze miejsce na ziemi, a Polacy to
    wielki i dumny europejski naród, nawet jeśli nie zawsze mamy szczęście
    do władzy"

  • 17. Data: 2021-10-24 12:27:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > narodu; odżywa wtedy i z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ???
    > [rękami i nogami] wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

    A do kurwy nędzy niby duma europejska niby będzie lepsza?
    Złamanego grosza na to postawie przez najbliższe 20 lat, potem
    może to mieć jakieś tam szanse się zmienić.

    Własna dupa droższa od cudzej. Dla mnie siłą państwa narodowego jest
    (jeśli jest) poczucie wspólnoty a nie jakaś tam duma.

    Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
    przeciw reszcie świata.
    -- Przysłowie afgańskie

    Budowanie UE w opozycji do państw narodowych (jeszcze długo) będzie dla
    mnie czystym politycznym debilizmem, który jeśli jakimś cudem zwycięży
    to raczej++ odniesie Pyrrusowe zwycięstwo.

    --
    A. Filip

  • 18. Data: 2021-10-24 13:59:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 11:48, nadir pisze:
    > "Polska to jest wciąż najpiękniejsze miejsce na ziemi, a Polacy to
    > wielki i dumny europejski naród, nawet jeśli nie zawsze mamy szczęście
    > do władzy"

    Władzę mamy taką, jaką mamy. Działa to tak, że władza twierdzi, że ma
    legitymację zarządzenia pochodząca od ludu, a pozostający w opozycji
    twierdzą, że takiej legitymacji nie mają albo że władza jest głupia.
    Rzecz w tym, że zawsze można się do władzy "czepić", że oni by to lepiej
    zrobili. Problemem nie jest wymyślenie właściwych rozwiązań w ogóle, a
    wymyślenie ich w czasie, gdy są potrzebne i ZREALIZOWANIE tego.

    Bo na etapie realizacji mogą wyjść różne problemy. Dokąd pomysłu nie
    próbuje się zrealizować, to cała masa potencjalnych problemów nie jest
    znana.

    Popatrzmy choćby na problem imigrantów. Opozycja walczy o wpuszczenie
    ich do Polski, bo nie biorą odpowiedzialności za skutki. Jakby PiS się
    na to zgodził i się okazało, że się coś od...bie nieprzewidzianego, to
    opozycja powie, ze oni tylko proponowali, a rząd jest od decydowania.
    Mają ekspertów, służby. Ale nikt na to nie patrzy w ten sposób, że mają
    ekspertów, służby i uznali, że nie należy wpuszczać imigrantów. Ktoś
    musiał podjąć jakąś decyzję i

    Czy ktoś z lobbujących za wpuszczeniem tych imigrantów poniesie
    jakąkolwiek odpowiedzialność za realizację swoich pomysłów - jakby się
    okazało, ze jednak z tego coś złego wyniknie? Czy podrzucenie przez
    posła reklamówki z wiktuałami mogła w najmniejszym stopniu poprawić los
    tych tysięcy ludzi koczujących w lesie?

    Czy ktokolwiek z osób zaangażowanych w pomoc tym uchodźcom z różnej
    maści organizacji zastanawia się, czego chcą sami imigranci? Imigranci
    nie chcą pomocy polskich organizacji, bo to automatycznie odcina im
    możliwość otrzymania wyższego socjalu w Niemczech. Niemcy ustawili
    system tak, że złożyć wniosek można osobiście. Czy ktoś tam się
    zastanowił, skąd legalnie mają się tam wziąć?

    Z mojego punktu widzenia, to wygląda tak, że Niemcy, którzy de facto nie
    mają zewnętrznej granicy (poza portami) ogłosili, ze przyjmą imigrantów
    stawiając jednocześnie trochę utopijne warunek, że mają się jednak tam
    osobiście dostać. Niemcy są kryci. Oni nikogo nielegalnie do Unii nie
    wpuszczają. Wszak dają możliwość pobytu tym, co są.

    Ponieważ jednak ci, co są muszą się skądś wziąć, no to trzeba ich jakoś
    dostarczyć. Najpierw się przedzierali sami, ale szybko się okazało, że
    mało ich. Zaczęły pomagać organizacje, ale poszczególne państwa się
    zaczęły lekko denerwować i blokować przepływ.

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-10-24 14:37:52
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.10.2021 o 12:27, A. Filip pisze:

    > A do kurwy nędzy niby duma europejska niby będzie lepsza?

    Nie.

    A do kurwy nędzy zmienianie tematu w wątku i dopisywanie w cytatach w
    nawiasach czegoś, co ten ktoś nie napisał, jest poniżej dna.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 20. Data: 2021-10-24 14:58:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > Nie.
    >
    > A do kurwy nędzy zmienianie tematu w wątku i dopisywanie w cytatach w
    > nawiasach czegoś, co ten ktoś nie napisał, jest poniżej dna.

    Nie życzysz sobie wrócić *samemu* do zdrowia? Dla mnie może być.
    Twoje "życzenia powrotu do zdrowia" to metr poniżej dna ze śmierdzącego
    mułu, użyte tyle razy świadczą dobitnie o tobie samym.

    --
    A. Filip