    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Date: Sun, 24 Oct 2021 13:59:44 +0200

    W dniu 24.10.2021 o 11:48, nadir pisze:
    > "Polska to jest wciąż najpiękniejsze miejsce na ziemi, a Polacy to
    > wielki i dumny europejski naród, nawet jeśli nie zawsze mamy szczęście
    > do władzy"

    Władzę mamy taką, jaką mamy. Działa to tak, że władza twierdzi, że ma
    legitymację zarządzenia pochodząca od ludu, a pozostający w opozycji
    twierdzą, że takiej legitymacji nie mają albo że władza jest głupia.
    Rzecz w tym, że zawsze można się do władzy "czepić", że oni by to lepiej
    zrobili. Problemem nie jest wymyślenie właściwych rozwiązań w ogóle, a
    wymyślenie ich w czasie, gdy są potrzebne i ZREALIZOWANIE tego.

    Bo na etapie realizacji mogą wyjść różne problemy. Dokąd pomysłu nie
    próbuje się zrealizować, to cała masa potencjalnych problemów nie jest
    znana.

    Popatrzmy choćby na problem imigrantów. Opozycja walczy o wpuszczenie
    ich do Polski, bo nie biorą odpowiedzialności za skutki. Jakby PiS się
    na to zgodził i się okazało, że się coś od...bie nieprzewidzianego, to
    opozycja powie, ze oni tylko proponowali, a rząd jest od decydowania.
    Mają ekspertów, służby. Ale nikt na to nie patrzy w ten sposób, że mają
    ekspertów, służby i uznali, że nie należy wpuszczać imigrantów. Ktoś
    musiał podjąć jakąś decyzję i

    Czy ktoś z lobbujących za wpuszczeniem tych imigrantów poniesie
    jakąkolwiek odpowiedzialność za realizację swoich pomysłów - jakby się
    okazało, ze jednak z tego coś złego wyniknie? Czy podrzucenie przez
    posła reklamówki z wiktuałami mogła w najmniejszym stopniu poprawić los
    tych tysięcy ludzi koczujących w lesie?

    Czy ktokolwiek z osób zaangażowanych w pomoc tym uchodźcom z różnej
    maści organizacji zastanawia się, czego chcą sami imigranci? Imigranci
    nie chcą pomocy polskich organizacji, bo to automatycznie odcina im
    możliwość otrzymania wyższego socjalu w Niemczech. Niemcy ustawili
    system tak, że złożyć wniosek można osobiście. Czy ktoś tam się
    zastanowił, skąd legalnie mają się tam wziąć?

    Z mojego punktu widzenia, to wygląda tak, że Niemcy, którzy de facto nie
    mają zewnętrznej granicy (poza portami) ogłosili, ze przyjmą imigrantów
    stawiając jednocześnie trochę utopijne warunek, że mają się jednak tam
    osobiście dostać. Niemcy są kryci. Oni nikogo nielegalnie do Unii nie
    wpuszczają. Wszak dają możliwość pobytu tym, co są.

    Ponieważ jednak ci, co są muszą się skądś wziąć, no to trzeba ich jakoś
    dostarczyć. Najpierw się przedzierali sami, ale szybko się okazało, że
    mało ich. Zaczęły pomagać organizacje, ale poszczególne państwa się
    zaczęły lekko denerwować i blokować przepływ.

    --
    Robert Tomasik