    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Date: Sun, 24 Oct 2021 12:27:20 +0200 (CEST)

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > których mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się
    > do czegoś, co podziela z tyloma milionami ludzi. Kto ma wybitne zalety
    > osobiste, ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je
    > nieustannie przed oczyma. Każdy jednak żałosny dureń, który nie
    > posiada nic na świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej
    > deski ratunku, jaką jest duma z przynależności do danego akurat
    > narodu; odżywa wtedy i z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ???
    > [rękami i nogami] wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

    A do kurwy nędzy niby duma europejska niby będzie lepsza?
    Złamanego grosza na to postawie przez najbliższe 20 lat, potem
    może to mieć jakieś tam szanse się zmienić.

    Własna dupa droższa od cudzej. Dla mnie siłą państwa narodowego jest
    (jeśli jest) poczucie wspólnoty a nie jakaś tam duma.

    Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
    przeciw reszcie świata.
    -- Przysłowie afgańskie

    Budowanie UE w opozycji do państw narodowych (jeszcze długo) będzie dla
    mnie czystym politycznym debilizmem, który jeśli jakimś cudem zwycięży
    to raczej++ odniesie Pyrrusowe zwycięstwo.

    --
    A. Filip