  • Data: 2006-06-12 22:50:15
    Temat: Re: Kurier GLS, PESEL i GIODO
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    akala wrote:
    > A w jakmim celu to on zbiera i uzależnia wydanie przesyłki od podania Nr
    > PESEL..

    Z głowy możliwe powody:

    1. Bo ktoś, kto układał rubryczki na druku odbioru przesyłki miał
    jeszcze jedną linię wolnego miejsca,
    2. Prowadzą statystykę ilu jest w Polsce unikalnych "Janów Kowalskich".
    3. Żeby w razie sporu mieć dowód, że się przeprowadziło identyfikację
    odbiorcy z dokumentu (dodatkowa informacja, której nie było od nadawcy).
    4. Dla zbudowania szacunku u odbiorcy przesyłki (syndrom
    urzędnika/władzy).
    5. Żeby handlować danymi popełniając przestępstwo z uoodo.

    Nie wiem skąd u Ciebie pewność, że zachodzi #5.

    > Trzeba być albo bardzo naiwnym ,albo być kompletnym idiotą ,aby uwierzyć ,że
    > kurier po Nr pesel zidentyfikuje odbiorcę ,czy ty w to wierzysz ?

    Tak, wierzę w to, jestem kompletnym idiotą, bardzo naiwnym zresztą.
    Jeśli to chciał{e,a}ś usłyszeć, służę uprzejmie.

    > A jakie [...] w jakim celu [...] w jakim celu[...] co tojest ?

    To pytania do kuriera, nie do mnie. Ja nie wiem.

    > Zrozum człowieku ,że
    > mając PESEL kurier ma kmpletne dane o tobie

    Podam Ci mój numer PESEL i oczekuję w zamian moich:
    - grupy krwi
    - wzrostu
    - wykształcenia
    - dochodów brutto za 2005 r.
    - historii konta za maj 2006
    - miejsca urodzenia
    - stosunku do służby wojskowej
    - koloru włosów

    > A tak przy okazji ciekawe skąd niektóre firmy maja kompletne dane tysięcy
    > jak nie setej tysiecy ludzi.

    Twierdzisz, że od GLS? Na jakiej podstawie?