  • 1. Data: 2003-12-07 11:31:03
    Temat: Kto wie coś o współżyciu z nieletnimi????
    Od: "Bananek" <c...@b...pl>

    Po pierwsze to kogo tak wogóle uważa się za nieletniego?? Domyślam się, że
    napewno nie osiemnastolatka... No i tak wogóle to jeśli chcę znaleźć sobie
    kogoś to wspólnego baraszkowania to czy sa jakieś ograniczenia w przypadku
    kiedy się ta osoba na to zgadza??? Aha jeszcze jedno. Co zrobić aby nie naszła
    mnie policja o czwartej rano i w samych boxerkach nie wyprowadziła do
    kryminału jesli się zacznę z kimns spotykać.... Tak na marginesie to sam
    jeszcze nie mam osiemnastu :) To tak żeby utrudnić :)) No to czekam na posty
    I z góry dzięki

  • 2. Data: 2003-12-07 12:24:26
    Temat: Re: Kto wie coś o współżyciu z nieletnimi????
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Bananek wrote:
> [...]
    > jeszcze nie mam osiemnastu :) To tak żeby utrudnić :)) No to czekam na posty

    nie pomyliłeś grup? ;)

    pewnie najbardziej zainteresuje Cię art.200 kodeksu karnego

    KG

  • 3. Data: 2003-12-07 16:58:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bananek" <c...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:462b.00000052.3fd30f76@newsgate.onet.pl...

    Z punktu widzenia prawa karnego zabronione jest obcowanie z nieletnim w
    wieku poniżej 15 lat. To jest ścigane z urzędu. W innych wypadkach, jeśli
    obydwie strony są chętne, to nie powinno być problemu z Temidą.

    Z tym, że ewentualnie mogą być problemy z rodzicami. Mogą wywijać różne
    numery z próbami imputowania gwałtu czy porwania włącznie. Ale to już po
    prostu życie, a nie stan prawny.

  • 4. Data: 2003-12-08 01:34:43
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_WON.com>

    > Z punktu widzenia prawa karnego zabronione jest obcowanie
    > z nieletnim w wieku poniżej 15 lat. To jest ścigane z urzędu.

    Tak z ciekawości i dla uściślenia od 15. urodzin można, a do 15. - nie?

    ATSD to ciekaw jestem, jeśli np. owa małoletnia osoba twierdziła, że ma te
    15 lat - i nawet miała na to np. sfałszowany dowód tozsamości?

  • 5. Data: 2003-12-08 01:44:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Bananek rzecze:
    > Po pierwsze to kogo tak wogóle uważa się za nieletniego??

    Do czasu UKOŃCZENIA 15 lat.

    Jak nie masz jeszcze osiemnastu lat to nic Ci nie zrobią nawet jak
    Cię dorwą z 14 latką.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2003-12-08 02:11:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak nie masz jeszcze osiemnastu lat to nic Ci nie zrobią nawet jak
    > Cię dorwą z 14 latką.

    A skąd ten wniosek? Za przestępstwa odpowiada się od 17-tego roku życia. A
    wcześniej postępowanie w sprawach nieletnich

  • 7. Data: 2003-12-08 02:13:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_WON.com> napisał w
    wiadomości news:br0kpc$7i0$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ATSD to ciekaw jestem, jeśli np. owa małoletnia osoba twierdziła, że ma
    te
    > 15 lat - i nawet miała na to np. sfałszowany dowód tozsamości?

    Jest to przestępstwo umyślne. Więc trzeba udowodnić, że wiedziałeś. Jak
    dziewczynie nie za wiele brakuje do granicy, to faktycznie można się
    niekiedy pomylić.

  • 8. Data: 2003-12-08 07:13:49
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Arek wrote:
    > Jak nie masz jeszcze osiemnastu lat to nic Ci nie zrobią nawet jak
    > Cię dorwą z 14 latką.

    Jesteś pewien, że 18?

    KG

  • 9. Data: 2003-12-08 10:06:10
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > ATSD to ciekaw jestem, jeśli np. owa małoletnia osoba twierdziła, że ma te
    > 15 lat - i nawet miała na to np. sfałszowany dowód tozsamości?

    ew. oskarżony może się powoływac na nieznajomość okoliczności
    stanowiącej znamię popełnienia przestępstwa.

    Tzw. Błąd co do faktu.

    Normalnie mówiąc, jeśli wykaże że nie wiedział = małolata wygląda na
    dorosłą, i pokazała sfałszowany dokument - jest duża szansa na
    uniknięcie odpowiedzialności.

    pozdrawiam

    marcin

    ps. a tak w ogóle uważam, że 15 to trochę za wczesnie na rozpoczynanie,
    no ale ja już jestem stary i nie z tej epoki. I upominam siebie za
    pisanie NTG. :)

  • 10. Data: 2003-12-08 11:23:07
    Od: w...@p...onet.pl

    > Z punktu widzenia prawa karnego zabronione jest obcowanie z nieletnim w
    > wieku poniżej 15 lat.

    Trochę niedokładnie, a efekt odmienny. Zabronione jest "doprowadzanie"
    małoletniego do stosunku itd. Samo obcowanie, o ile nie wiąże się z
    doprowadzaniem jest niekaralne (obcowanie nie spełnia zniamon czynu
    zabronionego, polegającego na doprowadzeniu nieletniego do stosunku). W
    doktrynie uważa się, że spełnienie znamienia "doprowadzenia" następuje w
    momencie gdy istnieje związek przyczynowy pomiędzy zachowaniem sprawcy (rózne
    formy namawiania, obietnice, prośby, granie na emocjach, ułatwianie itp.) a
    zachowaniem małoletniego. Tak więc mogą wystąpić sytuacje, w kórych odbycie
    stosunku z małoletnim nie podpadnie pod art. 200 par. 1. i to wcale nie takie
    wymyślne.

    Poza tym, skoro we dwoje mają poniżej 18 - tki, to nie sądzę, żeby
    nawet "doprowadzanie" spotkało się z surowością sądu. Brak społecznej
    szkodliwości i do domu.

    >To jest ścigane z urzędu. W innych wypadkach, jeśli
    > obydwie strony są chętne, to nie powinno być problemu z Temidą.

    art. 201 kk

    Paweł