  • 1. Data: 2003-12-07 11:37:48
    Temat: Czy po dopisaniu .........
    Od: "Paperboy" <p...@g...pl>

    Czy po dopisaniu sie do czyjejs dzialalnosci mozna otrzymywac pieniadze na
    inne konto lub adres niz konto czy adres firmy.
    czyli zeby kasa omijala ta firme. (chce dopisac sie do kumpla by nie placic
    ZUS, on sie zgodzil, ale nie chce zeby kasa trafiala do mnie przez jego
    rence)

  • 2. Data: 2003-12-07 12:40:45
    Temat: Re: Czy po dopisaniu .........
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003 12:37:48 +0100, Paperboy wrote:
> [...]
    >ZUS, on sie zgodzil, ale nie chce zeby kasa trafiala do mnie przez jego rence)

    Hm, ja sie moze myle, ale ZUS placi osoba nie firma.

    Jesli prowadzisz dzialalnosc, to ZUS musisz placic. No chyba ze
    masz prace na etacie. Ewentualnie niech firme zalozy
    zona, ojciec, wtedy chyba mozesz cos tam oficjalnie wykonywac bez zus.

    Wszystkie konta firmy chyba trzeba zglosic do US .. a nawet jesli nie,
    to wszelkie wplywy musi firma [czyli po dopisaniu wy obaj] ksiegowac.

    J.

  • 3. Data: 2003-12-07 16:42:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Takie dopisanie stanowi przestępstwo zwane firmanctwem (bodaj art. 56
    kks). Jeśli już postanowiłeś je popełniać, to chociaż nie dawaj tak
    oczywistych dowodów na jego popełnienie.

  • 4. Data: 2003-12-07 22:07:31
    Od: "Paperboy" <p...@g...pl>

    > Takie dopisanie stanowi przestępstwo zwane firmanctwem (bodaj art. 56
    > kks). Jeśli już postanowiłeś je popełniać, to chociaż nie dawaj tak
    > oczywistych dowodów na jego popełnienie.

    to byl tylko zart, chcialem was sprawdzic

  • 5. Data: 2003-12-12 23:02:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, J.F. wrote:
    [...]
    >+ Hm, ja sie moze myle, ale ZUS placi osoba nie firma.

    Tak, ale w szczególnym przypadku "firma" może płacić za osobę :)
    Wygląda to tak, że ZUS społeczny może być uznany *zarówno*
    za koszt prowadzenia przychodu, jak i odliczenie.
    Pierwsze wpisuje się do KPiR, drugie tylko do PIT-5.
    I w szczególnym przypadku spółki cywilnej :) koszt "idzie"
    (ściślej: może iść, wspólnicy mogą płacić "z własnej kieszeni"
    co nie zmienia faktu że obniżenie dochodu następuje dla "podmiotu
    nie mającego osobowości prawnej" i którego *łączny* wynik jest
    dopiero później rozpisywany na procenty w PIT :)) z konta firmy,
    odliczenia zaś - (wyłącznie) indywidualnie.
    [...]
    >+ Wszystkie konta firmy chyba trzeba zglosic do US ..

    Tak.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)