  • 1. Data: 2003-12-07 10:41:30
    Temat: flaga? bandera w urzedzie panstwowym
    Od: "m" <m...@o...pl>

    na stronie internetowej

    www.kwp.lublin.pl/?aktiv=x&kierownictwo=1

    na zdjeciu w pokoju komendanta wojewodzkiego policji w Lublinie widoczna jest
    flaga- a w zasadzie bandera. moze mi ktos wytlumaczyc - na jakiej podstawie
    prawnej flaga /a w zasadzie to bandera - czyzby policja podlegala pod marynarke
    wojenna?/ jest eksponowana w w pokoju komendanta. z tego co wiem, to znajduje
    sie ona codziennie w gabinecie komendanta wojewodzkiego. z ustawy Z dnia 31
    stycznia 1980 r. O godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej wynika, ze
    robia to chyba bezprawnie. myle sie? czy np. burmistrz miasta, wójt, czy
    komendant powiatowy strazy pozarenej rowniez moga eksponowac w taki sposob
    flage panstwowa.?
    pozdr

  • 2. Data: 2003-12-08 17:33:53
    Temat: Re: flaga? bandera w urzedzie panstwowym
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > na stronie internetowej
    >
    > www.kwp.lublin.pl/?aktiv=x&kierownictwo=1

    [...]
    dzis rozmawialam ze znajomym radca prawnym, powiedzial, ze "teoretycznie" nie
    mial prawa umieszczac bandery u siebie w pokoju.
    pozdr

  • 3. Data: 2003-12-09 09:05:40
    Od: w...@p...onet.pl

    > na zdjeciu w pokoju komendanta wojewodzkiego policji w Lublinie widoczna jest
    > flaga- a w zasadzie bandera.

    Umieszczona jest flaga państwowa z godłem. Określenia "bandera" używa się na
    wyróżnienie falgi państwowej z godłem podnoszonej na polskich statkach
    morskich. Poza tym flaga taka podnoszona jest w określonych okolicznościach
    przez podmioty wymienione art. 8 ustawy o godłach. (np. przedstawicielstwa
    dyplomatyczne).

    > moze mi ktos wytlumaczyc - na jakiej podstawie
    > prawnej flaga /a w zasadzie to bandera - czyzby policja podlegala pod
    > marynarke
    > wojenna?/

    nie tylko marynarka wojenna podnosi banderę - skąd Ty masz te rewelacje ?

    > jest eksponowana w w pokoju komendanta. z tego co wiem, to znajduje
    > sie ona codziennie w gabinecie komendanta wojewodzkiego.

    recydywa czy rodzina ?

    > myle sie? czy np. burmistrz miasta, wójt, czy
    > komendant powiatowy strazy pozarenej rowniez moga eksponowac w taki sposob
    > flage panstwowa.?

    Komendant Policji umieszcza godło, a nie flagę, a że pewnie nie było samego
    godła to sobie powiesili godło "na fladze". No i wygląda przecież "pięknie". Ot
    i cała sensacja.

    Jeszcze jakieś rewelacje?

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-09 13:53:55
    Od: "m" <m...@o...pl>

    [....]
> [...]
    > godła to sobie powiesili godło "na fladze". No i wygląda przecież "pięknie".

    moze jakbys staral sie zrozumiec, to co napisalam, napisalbys cos innego. nie
    pisalam, ze to nie jest piekne, mnie sie tez to podoba, tak samo jak podoba mi
    sie flaga z godlem, ktora wisi przed jakims domkiem - i nie tylko w dni, ktore
    dopuszcza ustawa.moje pytanie brzmialo, czy jest to legalne, zgodne z
    przepisami ustawy. ale jak sie nie wie co powiedziec, to sie mowi, co sie wie.

  • 5. Data: 2003-12-09 19:03:26
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) m w wiadomości <5...@n...onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > sie flaga z godlem, ktora wisi przed jakims domkiem - i nie tylko w dni, ktore
    > dopuszcza ustawa.moje pytanie brzmialo, czy jest to legalne, zgodne z

    Tak tak, jest jakaś koncepcja, która zabrania powiewania w Polsce polską
    flagą i używania Orła Białego, ale to chyba nadużycie art. 5 i art. 7
    ustawy o godle, barwach i hymnie RP.
    Już sensowniejszy jest art. 61 par. 2 kw zabrania... noszenia munduru,
    którego nie ma ;-))

    --
    Olgierd
    "Istnieją dwaj wrogowie wolności - instytucjonalni altruiści i

  • 6. Data: 2003-12-10 07:27:21
    Od: Paweł<w...@o...pl>

> [...]
    zgodne z
    > przepisami ustawy. ale jak sie nie wie co powiedziec, to sie mowi, co

    Ale ja doskonale rozumiem co napisałaś i mogę napisać coś
    innego. "Coś innego"

    Z tym pięknem to była ironia.
    Flaga z godłem przed domkiem też mi się nie podoba.

    Na pytanie odpowiedziałem Ci pośrednio, ale skoro trzeba
    łopatologicznie to nie ma sprawy - zgodnie z Ustawą o godłach,
    flagach itp komendant Komendant nie może sobie powiesić takiej
    flagi.

    zwróciłem Ci tylko uwagę na drobne nieścisłości terminologiczne, ot i
    tyle.

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-12-10 15:12:29
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Na pytanie odpowiedziałem Ci pośrednio,

    liczysz na moj odruch pawłowa?:-))]

    >ale skoro trzeba
    > łopatologicznie to nie ma sprawy

    trzeba

    > - zgodnie z Ustawą o godłach,
    > flagach itp komendant Komendant nie może sobie powiesić takiej
    > flagi.

    dziekuje.

    > zwróciłem Ci tylko uwagę na drobne nieścisłości terminologiczne, ot i
    > tyle.

    ok'ey. za niescislosci przepraszam, wszak prawniczka nie jestem. flaga z godlem
    zawsze kojarzyla mi sie z bandera, dlatego dalam taki przyklad. w tym przypadku
    moje pytanie zmierzalo do ustalenia, czy komendant wojewodzki policji postepuje
    zgodnie z prawem. teraz wiem ze nie.
    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje ci za odpowiedz
    m.