  • 1. Data: 2003-12-07 10:51:20
    Temat: Akcyza i VAT po wejsciu do Unii
    Od: "grzybek" <n...@g...pl>

    Witam,
    Mam pytanko dla osób, które orientują się
    czy Polska będzie mogła po wejściu do Unii
    nakładać jakieś podatki ( akcyza , VAT , itp. )
    na samochody sprowadzane z krajów Unii?
    Jak nie to jakie inne knify mogą nasi politycy wymyśleć ?
    Co o tym sądzicie?
    Jak ta sprawa wygląda obecnie pomiędzy krajami Unii?
    Np, czy Francuzi mogą sobie auto przywieść z Niemiec, Holandii
    tak jakby kupili je we Francji ?

    Czy wierzycie, że będzie można przywozić auta z Unii za free ? :)

    Pozdrawiam,
    grzybek

  • 2. Data: 2003-12-12 23:12:53
    Temat: Re: Akcyza i VAT po wejsciu do Unii
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, grzybek wrote:

    >+ Witam,
    >+ Mam pytanko dla osób, które orientują się
    >+ czy Polska będzie mogła po wejściu do Unii
    >+ nakładać jakieś podatki ( akcyza , VAT , itp. )
    >+ na samochody sprowadzane z krajów Unii?

    Na .podatki znajdziesz coś z dyskusji na ten temat :)
    IMO pewne pole do manewru jest: AFAIK *istniejący* przepis
    stanowi o nakładaniu akcyzy na samochody używane, po raz
    pierwszy rejestrowane w Polsce. Co niniejszym żadną
    dyskryminacją (formalną :>) żadnego producenta nie jest,
    bo w końcu każdemu wolno rejestrować ów samochód póki
    nowy był ;> !

    >+ Jak nie to jakie inne knify mogą nasi politycy wymyśleć ?

    j.w. na przykład.
    [...]
    >+ Np, czy Francuzi mogą sobie auto przywieść z Niemiec, Holandii
    >+ tak jakby kupili je we Francji ?

    *Nowe* ? Pewnie tak. Tyle że jak dotąd ze względu na "specyfikę
    rynku" (czytaj: dużo biednych klientów) chyba rzeczywiście część
    samochodów była u nas *tańsza* i *mimo* spadku podatków podrożeją.
    Co spowoduje spadek podatków do kwadratu, ale jak rozumiem nie
    o polityce mowa :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)