  • 11. Data: 2005-09-26 19:22:06
    Temat: Re: Kto powinien przeprowadzić remont pieca?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dh9g3i$2pf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna

    Swój post podpiąłeś pod moim, więc chyba polemizujesz ze mną. Ale z tego
    wyroku nie wynika abym się mylił. I nie wydaje mi się aby on w ogóle
    wnosił coś do sprawy. W pierwszym poście nie jest to jasno napisane, ale
    podejrzewam, że mieszkanie jest własnościowe a nie wynajmowane (jest mowa
    o wspólnocie a ani słowa o ewentualnym wynajmującym).

  • 12. Data: 2005-09-26 19:44:52
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:dh9hp2$bo6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > podejrzewam, że mieszkanie jest własnościowe a nie wynajmowane (jest mowa
    > o wspólnocie a ani słowa o ewentualnym wynajmującym).

    Istnienie wspólnoty nie świadczy o tym, że to mieszkanie jest własnościowe.
    W budynku w którym jest wspólnota są i mieszkania wykupione na własność i są
    też te komunalne

  • 13. Data: 2005-09-26 19:59:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    własnościowe.
    > W budynku w którym jest wspólnota są i mieszkania wykupione na własność

    W przypadku mieszkania komunalnego remont pieca byłby _ewentualnie_ w
    gestii gminy (jako właściciela lokalu). I tu mógłby mieć zastosowanie
    przytoczony przez ciebie wyrok - niestety na niekorzyść lokatora. Tyle, że
    odwołuje się on do przepisów z dawnych czasów i chyba w większości
    nieaktualnych.
    Natomiast nie widzę powodu aby wspólnota (czyli faktycznie pozostali
    lokatorzy) to fundowali.

  • 14. Data: 2005-09-26 20:07:35
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:dh9jud$i99$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > nieaktualnych.
    > Natomiast nie widzę powodu aby wspólnota (czyli faktycznie pozostali

    Albo ja czegoś nie rozumiem albo kolega.
    To, że w budynku jest wspólnota to nie oznacza, że do owej wspólnoty należą
    wszystkie lokale - nawet te komunalne.
    W bloku w którym jest wspólnota i jest kilka (kilkanaście) mieszkań nie
    wykupionych te miesznania należą do gminy (czy kogoś tam) i wspólnota ma do
    nich takie prawo jak ja do twojego mieszkania

  • 15. Data: 2005-09-27 05:50:05
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Podepnę się pod Was.

    Przykład.
    Blok zarządzany przez wspólnotę, część mieszkań własnościowych, część
    wynajmowanych od właściciela budynku. W bloku instalacja kominowa.
    Ogrzewanie w mieszkaniach - począwszy od pieców kaflowych poprzez
    kominki (aktualnie zabronione), centralne etażowe, skończywszy na
    ogrzewaniu elektrycznym. Jak widać pełna dowolność. Odpowiedzialność
    wspólnoty kończy się na przewodzie kominowym, reszta leży w gestii
    lokatora. Ponadto w umowie najmu jest zawarta klauzula za co odpowiada
    lokator.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 16. Data: 2005-09-27 06:18:43
    Od: "Tomek" <katomek(nospam)@poczta.fm>

> [...]
    > podejrzewam, że mieszkanie jest własnościowe a nie wynajmowane (jest mowa
    > o wspólnocie a ani słowa o ewentualnym wynajmującym).

    Mieszkanie nie jest własnościowe.

    Tomek

  • 17. Data: 2005-09-27 19:43:31
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Albo ja czegoś nie rozumiem albo kolega.
    > To, że w budynku jest wspólnota to nie oznacza, że do owej wspólnoty
    należą
    > wszystkie lokale - nawet te komunalne.

    Nie twierdziłem czegoś takiego.
    Może wkradło się jakieś nieporozumienie w związku ze słowem 'należy'.
    Oczywiście mieszkania niewykupione przez lokatorów należą do gminy (w
    sensie: są własnością gminy) ale wszystkie mieszkania niezależnie od tego
    kto jest ich właścicielem należą do wspólnoty (w sensie: współtworzą
    wspólnotę, należą do zbioru mieszkań składających się na wspólnotę).

  • 18. Data: 2005-09-27 20:51:33
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    wiadomości news:dhc7cv$m9g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > kto jest ich właścicielem należą do wspólnoty (w sensie: współtworzą
    > wspólnotę, należą do zbioru mieszkań składających się na wspólnotę).

    No i brniemy w nieporozumieniu. Lokale nie tworzą ani nie należą do
    wspólnoty!!!
    Patrz art 6 UoWL

    " Ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej nieruchomości,
    tworzy wspólnotę mieszkaniową. Wspólnota mieszkaniowa może nabywać prawa i
    zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana."

    I wszystko jasne.

    Marek

  • 19. Data: 2005-09-28 07:46:02
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieruchomości, tworzy wspólnotę mieszkaniową. Wspólnota mieszkaniowa może
    > nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana."

    A wszystko zaczęło się od pieca :-)

    Jeżeli zastanawiasz się do kogo należy piec w mieszkaniu to pomyśl czy
    możesz go sobie rozebrać - skoro jest twoj to powinienes miec do tego prawo
    :-)