  • 1. Data: 2005-09-23 08:24:25
    Temat: umowa na dostawe sprzetu i watpliwosci przed jej podpisaniem
    Od: "Dareck" <s...@w...pl>

    witajcie

    Prowadze mala firme i mam wykonac dosyc duze (jak dla mnie) zlecenie dla
    duzo wiekszej firmy. Chodzi o dostawe sprzetu elektronicznego. Jak to zwykle
    bywa w takich przypadkach (chyba - bo robie to po raz pierwszy) mam z ta
    firma spisac umowe-zamowienie. Wszystko byloby w porzadku gdyby nie kilka
    punktow z owej umowy ktorych sie obawiam i nie jestem pewien czy skladajac
    pod nimi podpis nie biore na siebie jakichs obowiazkow (czy
    odpowiedzialnosci) o ktorych nie mam pojecia.

    Skan umowy umiescilem pod tymi adresami : http://www.voila.pl/msvd3/?1 i
    http://www.voila.pl/msvd3/?2

    Oto punkty umowy budzace moje watpliwosci :

    "Zamawiajacy ma prawo odstapienia od niniejszej umowy w calosci lub czesci o
    ile Dostawca w sposob nienalezyty wykonuje niniejsza umowe w tym nie
    wykonuje jej w terminie" - wczesniej jest kilka punktow okreslajacych
    dokladnie jakie kary poniose za zwloke w wykonaniu zamowienia oraz za
    wycofanie sie z niego. Czy nie powinno byc tutaj zawarte wytlumaczenie slowa
    "nienalezyte" ? Czy zamawiajacy moze stwierdzic ze wykonujac swoje zadanie
    bedac ubranym np. na czerwono robie to nienalezycie wiec odstepuje od umowy
    i musze zaplacic za to kare (wczesniej zdefiniowana w umowie) ?

    "W razie rozwiazania umowy lub odstapienia od umowy przez Zamawiajacego z
    winy Dostawcy, Dostawca zaplaci Zamawiajacemu kare umowna w wysokosci 20%
    artosci umowy" - czy ten punkt nie otwiera drogi rozwiazania umowy przez
    Dostawce zupelnie bez powodu (nie z mojej winy).

    po dosyc szczegolowym okresleniu jakie kary mnie czekaja za wszelkie
    niedopatrzenia w wykonywaniu umowy nastepuje taki punkt : "Strony
    zastrzegaja sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupelniajacego na zsadach
    ogolnych" co to za odszkodowanie "uzupelniajace" ?

    no i ostatni : "Dostawca przejmuje na siebie wszelka odpowiedzialnosc z
    tytulu roszczen z jakimi osoby trzecie moglyby wystapic przeciwko
    Zamawiajacemu z tytulu naruszenia ich praw lub praw innych osob zwiazanych z
    przedmiotem umowy, a w szczegolnosci praw autorskich, patentow, wzorow
    uzytkowych i znakow towarowych" mimo ze wczesniej oswiadczam ze "Dostawca
    jest uprawniony do sprzedazy Zamawiajacemu przedmiotu zamowienia oraz
    przekazania mu wszelkich praw zwiaznych z przedmiotem zamowienia i nie
    narusza swymi czynnosciami zwiazanymi z wykonaniem obowiazkow wynikajacych z
    niniejszej umowy zadnych praw osob trzecich jak i powszechnie obowiazujacych
    przepisow, a takze iz wykorzystanie przedmiotu umowy przez Zamaiajacego
    zgodne z jego przeznaczeniem nie bedzie naruszalo zadnych praw osob
    trzecich" - rozumiem to tak ze jesli ktokolwiek uzna ze wykorzystanie
    powszechnie dostepnego sprzetu elektronicznego (przez mojego klienta)
    narusza jego prawa to ja zostaje tym obciazony ?

    Jest to moja pierwsza umowa i nie chcialbym podpisujac ja wpakowac sie w
    jakies prawne i finansowe tarapaty. Rozumiem ze moj klient chce miec pelne
    zabezpieczenie przed zle wykonana usluga ale czy nie przesadza ?

    Bede wdzieczny za Wasze opinie na ten temat

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2005-09-23 08:29:31
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    > Jest to moja pierwsza umowa i nie chcialbym podpisujac ja wpakowac sie w
    > jakies prawne i finansowe tarapaty. Rozumiem ze moj klient chce miec pelne
    > zabezpieczenie przed zle wykonana usluga ale czy nie przesadza ?

    Z doswiadczenia wiem ze im wiecej kar i pierdół w opisie umowy
    tym wieksza szansa ze ktos Cie chce "wydymac"
    A jakie sa kary przewidziane dla nich jesli jakies w ogole sa?

    Grzes

  • 3. Data: 2005-09-23 08:43:25
    Od: "Dareck" <s...@w...pl>

    > Z doswiadczenia wiem ze im wiecej kar i pierdół w opisie umowy
    > tym wieksza szansa ze ktos Cie chce "wydymac"
    > A jakie sa kary przewidziane dla nich jesli jakies w ogole sa?
    >
    > Grzes

    Jedyna kara to odsetki od nieoplaconej faktury.

    Darek