  • 1. Data: 2005-09-23 07:45:28
    Temat: Lot z rocznym dzieckiem do GB...
    Od: "RadekA" <r...@g...wybiorcza.pl>

    Witam
    Jakie formalnosci trzeba dopelnic aby moc leciec z rocznym dzieckiem za
    granice (konkretnie GB)? Wiem ze potrzebuje zgody matki na wyjazd dziecka za
    granice, a oprocz tego? Chodzi o strone prawna calego przedsiewziecia... W
    nowych dowodach nie ma miejsca na wpisanie dzieci, wiec co - mam malej
    wyrabiac paszport czy co?
    pzdr
    RadekA

  • 2. Data: 2005-09-23 08:09:06
    Temat: Re: Lot z rocznym dzieckiem do GB...
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "RadekA" <r...@g...wybiorcza.pl> napisał w wiadomości

    > wiec co - mam malej wyrabiac paszport czy co?

    Dowód osobisty masz wyrobić.

    vertret

  • 3. Data: 2005-09-23 08:10:07
    Od: "RadekA" <r...@g...wybiorcza.pl>

    Witam
    > Dowód osobisty masz wyrobić.
    w tym wieku juz mozna? Kiedys byly tymczasowe :-)
    dzieki i pzdr
    RadekA

  • 4. Data: 2005-09-23 09:05:51
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Witam
    > w tym wieku juz mozna? Kiedys byly tymczasowe :-)
    > dzieki i pzdr
    > RadekA

    Mozna ale chyba lepiej paszport. Takiemu dziecku warto na rok i zaplacisz
    proprocjonalnie mniej a dowod ma chyba stala oplate a
    za rok i tak zdjecie nie bedzie przypominalo oryginalu. Wyrabiajac paszport wniosek
    musza osobiscie zlozyc oboje rodzice (tak
    jest w Poznaniu)

    A.

  • 5. Data: 2005-09-23 09:40:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Arek Margraf napisał:

> [...]
    > za rok i tak zdjecie nie bedzie przypominalo oryginalu. Wyrabiajac paszport wniosek
    musza osobiscie zlozyc oboje rodzice (tak

    Na jaki rok? Paszport ma ważość 10 lat (DO - 5 lat). A opłata jest taka
    sama - 30 zł.

    M.

  • 6. Data: 2005-09-23 13:23:57
    Od: "RadekA" <r...@g...wybiorcza.pl>

    > Na jaki rok? Paszport ma ważość 10 lat (DO - 5 lat). A opłata jest taka
    > sama - 30 zł.
    Dzieki Panowie, jutro sie przejde do Um i pogadam (jak bedzie otwarte...)
    pzdr
    RadekA

  • 7. Data: 2005-09-23 13:26:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik RadekA napisał:

    > Dzieki Panowie, jutro sie przejde do Um i pogadam (jak bedzie otwarte...)

    Jest jeszcze jedna istotna różnica między DO a paszportem. Wniosek o DO
    powinien być podpisany przez jednego z rodziców

    M.

  • 8. Data: 2005-09-24 00:47:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RadekA wrote:
    > Witam

    > w tym wieku juz mozna?

    Można.

    > Kiedys byly tymczasowe :-)

    Teraz wszystkie tymczasowe.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 9. Data: 2005-09-24 06:14:06
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Niestety, tylko paszport.
    Ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności ...
    "Art. 34. 1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w
    Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty:

    1) od ukończenia 18 roku życia,

    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie
    zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką
    się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.

    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.";

    Pzdr.

  • 10. Data: 2005-09-24 07:02:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbig.T napisał(a):
    > Niestety, tylko paszport.

    nie tylko

> [...]
    > się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.
    >
    > 2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od

    w aktualnym tekście ustawy jest jeszcze ustęp 3:
    "3. Na uzasadniony wniosek rodziców lub opiekunów dowód osobisty może
    być wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia."

    KG