  • 1. Data: 2005-09-23 08:56:38
    Temat: Ochrona pracodawcy - czy istnieje?
    Od: "Goja" <j...@p...wp.pl>

    Witam!
    Jakies czas temu zwolnilam pracownice za kradziez (ewidentna, zlapalam za
    reke).
    Najpierw naslala na nas tatusia policjanta, ktory przyszedl w cywilu, razem
    z "sekretarzem" i wygrazal nam, ze nas zalatwi. (zglosilismy to na policje,
    ale wiadomo, jak to dziala...)
    A teraz nasylaja na nas wszystkie mozliwe kontrole (sanepid, inspekcja pracy)
    i to po kilka razy. Dodam, ze matka pracownicy pracuje wlasnie w Urzedzie
    Pracy.
    Czy jest jakas organizacja, ktora chroni pracodawcow? Czy w ogole mozna sie
    przed czyms takim bronic?
    Z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrowienia,
    Goja

  • 2. Data: 2005-09-23 10:07:50
    Temat: Re: Ochrona pracodawcy - czy istnieje?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Goja wrote:
> [...]
    > pracuje wlasnie w Urzedzie Pracy.
    > Czy jest jakas organizacja, ktora chroni pracodawcow? Czy w ogole

    Legalnie to niewiele zrobisz. Dowiedz się gdzie pracuje i porozmawiaj z
    obecnym pracodawcą. Kiedy ją zwolni, to niech jej świadectwo pracy nie
    będzie się nadawało do zdobycia nowej. Chyba że w urzędzie u mamuśki.

    Nie wiem z jakiego kraju piszesz. Jeżeli z Polski, to tutaj nie ma ochrony
    pracodawcy. Zapomnij. Trzeba było na czarno. :-P

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2005-09-23 17:11:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:308b.00001488.4333c345@newsgate.onet.pl Goja
    <j...@p...wp.pl> pisze:

> [...]
    > na policje, ale wiadomo, jak to dziala...)
    > A teraz nasylaja na nas wszystkie mozliwe kontrole (sanepid, inspekcja
    Zakładam, że ta "ewidentna kradzież" faktycznie miała miejsce.
    Nasuwa mi sie kilka pytań.
    Co to znaczy nasyłają? Skąd wiadomo, że to oni?
    Kim są wg Ciebie "oni"?
    Czy te kontrole są przeprowadzane z naruszeniem prawa?
    Oczywiście masz wszystko w porządku?

    > Czy jest jakas organizacja, ktora chroni pracodawcow?
    PKPP?

    Jotte

  • 4. Data: 2005-09-23 19:02:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Co to znaczy nasyłają? Skąd wiadomo, że to oni?
    > Kim są wg Ciebie "oni"?
    > Czy te kontrole są przeprowadzane z naruszeniem prawa?

    Ty albo sobie jaja robisz albo z choinki się urwałeś.

    > Oczywiście masz wszystko w porządku?

    Nikt nie ma. Polskie prawo jest tak &%*^$#*, że nie ma takiej firmy gdzie
    coś sie nie znajdzie. Zresztą samymi częstymi kontrolami można nieźle
    zdezorganizować pracę i strat narobić.

  • 5. Data: 2005-09-23 19:08:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dh1jgf$eat$1@nemesis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    [cut]
    Przeczytałem, co napisałeś.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-23 20:09:40
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Przeczytałem, co napisałeś.

    Kto jeszcze? Wpisujcie miasta!

    :)

  • 7. Data: 2005-09-24 11:21:11
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Goja" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracy.
    > Czy jest jakas organizacja, ktora chroni pracodawcow? Czy w ogole mozna

    Konfederacja Pracodawcow Polskich (www.kpp.com.pl ) i Polska Konfederacja
    Pracodawcow Prywatnych "Lewiatan" (www.prywatni.pl). Jedni i drudzy robia to
    samo, roznia sie w zasadzie wladzami i sympatiami politycznymi :), maja
    swoje organizacje regionalne. Warto sprawdzic biura obu w swoim regionie i
    dokonac wyboru na podstawie tego, ktora z tych regionalnych organizacji
    bardziej sie nam spodoba, bo te regionalne organizacje sa bardzo niezalezne
    i ich poziom i zakres uslug jest zroznicowany w obu konfederacjach, a jesli
    nie jestes olbrzymia firma, to bedziesz miec do czynienia z organizacja
    regionalna, a nie z centrala w Warszawie.

    Tyle ze (wiem z doswiadczenia jako pracownik takiej regionalnej organizacji)
    przedsiebiorca, ktory przychodzi do nich, jak juz ma problem i prosi o
    natychmiastowa pomoc, jest najwyzej kierowany do dobrego adwokata bieglego w
    takich sprawach, ktoremu moze zaplacic wedle komercyjnych stawek. Na szerzej
    zakrojona, tansza lub bezplatna pomoc moga liczyc czlonkowie z wiekszym
    stazem, ktorzy placili skladki i uczestniczyli w zyciu organizacji (zebrania
    wyborcze, imprezy integracyjne itd.). Podobnie jest zreszta w wiekszosci
    zwiazkow zawodowych, niechetnych angazowaniu swoich srodkow dla
    nie-czlonkow. Tak wiec troche za pozno sie interesujesz tymi organizacjami -
    mozesz zadzwonic do nich i wywiedziec sie o najblizsza kompetentna pomoc
    prawna, ale tej pomocy prawnej normalnie za to zaplacisz. Natomiast warto
    przewidywac i jesli sie przewiduje bycie narazonym kiedys na takie problemy,
    zapisac sie do ktorejs traktujac to jako ubezpieczenie sie od skutkow takich
    sytuacji. W krajach o bardziej rozwinietych rynkach, np. w Niemczech,
    czlonkostwo jest b. popularne wsrod przedsiebiorcow.

    I.