  • 1. Data: 2002-02-17 02:21:24
    Temat: Kto doradzi jak usunac spamerow z grupy pl.test
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kazdy autor postu do grupy pl.test jest nawiedzany automatycznymi
    2 spamerskimi odpowiedziami na e-mail.
    Jak mozna usunac takie spamerskie praktyki , niespotykane na swiecie.

    Gdzie sie zwrocic ?
    Jak wielkie jest to spamerstwo to niech kazdy sam na sobie sprawdzi
    wysylajac testowy post na pl.test.

    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-17 10:35:31
    Temat: Re: Kto doradzi jak usunac spamerow z grupy pl.test
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 17 Feb 2002 03:21:24 +0100, Jacek
    <g...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jak wielkie jest to spamerstwo to niech kazdy sam na sobie sprawdzi
    >wysylajac testowy post na pl.test.

    Mi nic nie odpisali. Jeżeli w nagłówku podajesz prawdziwy adres, to
    tylko kwestia czasu kiedy robociki przeszukujące usenet zapiszą Cię do
    swojej bazy - dopiero dowiesz się, co to spam ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-02-17 17:30:35
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kaizen wrote:

    > Pięknego dnia Sun, 17 Feb 2002 03:21:24 +0100, Jacek
    > <g...@p...onet.pl> zakodował:

    > Mi nic nie odpisali.
    Niemozliwe.
    Standardowo odpisuje automat jakies spamerskiej trzebnicy:

    ubject:
    Automatyczna odpowiedź na twój testowy post
    Date:
    Sun, 17 Feb 2002 03:20:02 +0100
    From:
    a...@n...trzebnica.net
    To:
    g...@p...onet.pl

    Pozdrowienia z Trzebnicy!

    Twój fascynujacy post z tematem

    nastepnie:
    Subject:
    Answer from Mailgate Autoresponder (was: Re: Blad w Kurs90 -
    Sosnowiec Maczki)
    Date:
    Sun, 17 Feb 2002 03:17:51 +0100
    From:
    "Mailgate.ORG Autoresponder System" <n...@m...org>
    To:
    "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Your Usenet posting was received by Mailgate news server (Rome, Italy)
    on Sun Feb 17 02:17:51 2002 (Greenwich Mean Time).

    _______
    Subject:
    .GOD received your article posted to pl.test
    Date:
    Sat Feb 16 18:50:13 PST 2002
    From:
    Automatic News Reflector <n...@d...com>
    To:
    g...@p...onet.pl

    Hello,

    Your Usenet article was received at the .GOD and .SATAN
    Network Information Centre. The dot.GOD Registry, Limited
    is the exclusive worldwide provider of web addresses that end
    in .god and .satan providing and enabling powerful web
    identities to the Internet Community.

    This message is never sent unsolicited. Don't panic! This
    message results from a posting you made into the test
    newsgroup pl.test.

    ___________

    Jeżeli w nagłówku podajesz prawdziwy adres, to
    > tylko kwestia czasu kiedy robociki przeszukujące usenet zapiszą Cię do
    > swojej bazy - dopiero dowiesz się, co to spam ;)

    Spam jest filtrowany juz na poziomie serwera poczty
    a tutaj wystepuje spamerstwo na poziomie usenetu.
    Na kazdym testowy post wyslany do pl.test
    sa nadsylane spamerskie odpowiedzi

    Abuse Team jednego z tych spamerow sam deklaruje ze walczy ze spamem,
    co nie przeszkadza w generowaniu spamu.

    Czemu administrator usenetu nie podejmuje zadnych dzialan, aby usunac
    spamerski monitoring grupy pl.test ?

    Ten spamerski monitoring grupy pl.test
    byl znany 2 lata temu, 5 lat temu i
    nikt nic nie zrobil.

    Mysle ze bylby to dobry przyklad wlaczenia polskiego internetu
    w zwalczanie internetowego spamu.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-20 18:25:26
    Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)

    W on czas: Sun, 17 Feb 2002 18:30:35 +0100, użytkownik
    Jacek <g...@p...onet.pl> otworzył nam oczy:
    >Spam jest filtrowany juz na poziomie serwera poczty
    >a tutaj wystepuje spamerstwo na poziomie usenetu.
    >Na kazdym testowy post wyslany do pl.test
    >sa nadsylane spamerskie odpowiedzi

    hehe... Rozbawiles mnie... :-D
    Poczytaj dluzej pl.test , a dowiesz się dlaczego tak sie dzieje...

    pozdr.
    -k a m i l
    suhacz3ki-NASERWERZE-wp.pl

    PS. naprawde odradzam wpisywanie poprawnego adresu zwrotnego w
    naglowkach - wczesniej czy pozniej dostaniesz spam, a moze i wirusy roznego
    rodzaju w zalacznikach... Jesli chcesz, to pisz do mnie na priv.

    --
    Feel free to contact me (flames about my english and the useless of this
    driver will be redirected to /dev/null, oh no, it's full...)

  • 5. Data: 2002-02-20 18:53:18
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    -k a m i l wrote:

    > W on czas: Sun, 17 Feb 2002 18:30:35 +0100, użytkownik
    > Jacek <g...@p...onet.pl> otworzył nam oczy:
    >
    > hehe... Rozbawiles mnie... :-D
    > Poczytaj dluzej pl.test , a dowiesz się dlaczego tak sie dzieje...

    Nie czytam grupy pl.test, ale ja widze i widze naglowki postow.
    Gdy napisalem tam jeden post,
    to od razu skanery 3 firm automatycznie na niego odpowiedzialy.

    A tresc odpowiedzi byla standardowa, komputerowa.
    Przyznam sie ze w kazdym kraju nie spotkalem sie z takim zjawiskiem,
    aby grupa "test" tutaj pl.test, byla monitorowana
    i wyslanie jakiejkolwiek probnej wiadomosci konczylo sie zawsze
    otrzymaniem kilku automatycznym odpowiedzi od skanerow firm.

    Co wiecej. Taka dzialnosc jest nielegalna, gdyz po to ktos uzywa usenetu
    i tak wysyla korespondencje, aby nie otrzymywal jej jako e-mail.
    Dodatkowo skanery mnie poinformowaly ze tworza nielegalnie baze
    teleadresowa, gromadzac informacje o wszystkich autorach postow do
    pl.test
    i w drodze laski mi zaproponowaly abym sie wypisal z ich bazy,
    ktora jest budowana bez czyjejkolwiek zgody, a ma charakter bazy danych
    osobowych, gdyz adresy IP np. w SDI, jednoznacznie identyfikuja autora
    postu.

> [...]
    > naglowkach - wczesniej czy pozniej dostaniesz spam, a moze i wirusy roznego
    > rodzaju w zalacznikach... Jesli chcesz, to pisz do mnie na priv.

    Ok.
    Wystarczy mi na usenet.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-02-24 12:43:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 17 Feb 2002 03:21:24 +0100, w
    <2...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>, Jacek
    <g...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Kazdy autor postu do grupy pl.test jest nawiedzany automatycznymi
    > 2 spamerskimi odpowiedziami na e-mail.
    > Jak mozna usunac takie spamerskie praktyki , niespotykane na swiecie.

    To nie pisuj na tamtą grupę.

  • 7. Data: 2002-02-24 12:44:35
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Wed, 20 Feb 2002 19:53:18 +0100, w
    <3...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>, Jacek
    <g...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie czytam grupy pl.test, ale ja widze i widze naglowki postow.
    > Gdy napisalem tam jeden post,
    > to od razu skanery 3 firm automatycznie na niego odpowiedzialy.

    Ponieważ est to grupa testowa, a email zerotny jest potwierdzeniem
    faktu prawidłowego nadania postu.

  • 8. Data: 2002-02-24 14:48:18
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > begin --> Wed, 20 Feb 2002 19:53:18 +0100, w
    > <3...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>, Jacek

    > Ponieważ est to grupa testowa, a email zerotny jest potwierdzeniem
    > faktu prawidłowego nadania postu.

    Nie dosc ze odpowiedz po miesiacu to jeszcze bledna.
    Potwierdzeniem faktu prawidlowego wyslania postu do usenetu jest
    znalezienie tego postu
    na grupie pl.test.

    Usenet to nie sa pocztowe grupy dyskusyjne i nie potrzeba sie zapisywac,
    aby je czytac.
    Zatem argumentacja nie zostaje przyjeta.

    Szczegolnie ze na zagranicznych grupach testowych nie ma takiej
    praktyki.

    Poza tym osoby piszace na pl.test dopiero zaczynaja edukacje internetowa
    i doprawdy
    nie ma potrzeby aby byly zarzucane spamem pocztowym, ktory jest prawnie
    scigany w wiekszosci demokratycznych krajow na swiecie.

    Grupy usenetowe a takze pl.test nie stanowia niczyjej wlasnosci
    a zatem nikt nie jest uprawniony do wysylania kazdemu piszacemu na
    pl.test tekstu
    ze swoim adresem e-mail i do budowania bazy teleadresowej uzytkownikow
    tej grupy.
    Co najmniej prawnie watpliwa rowniez wydaje sie zacheta to wypisania sie
    z listy teleadresowej
    automatycznie tworzonych z wszystkich piszacych.

    Otrzymujemy na e-mail oferte of firmy, ktora nas informuje, ze bez
    naszej zgody wpisala nasz adres
    do bazy teleadresowej i oferuje nam wypisanie sie z bazy, ktore
    jednoczesnie jest potwierdzeniem
    ze adres e-mail jest wazny i aktywny.

  • 9. Data: 2002-02-24 21:47:55
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>