  • 1. Data: 2002-02-16 22:41:27
    Temat: Kiedy wchodzi nowy podatek akcyzowy na samochody ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Czy zmiana podatku moze nastapic w drodze rozporzadzenia rady ministrow
    bez ustawowego vacatio legis , czyli z chwila opublikowania ?

    Z doniesien prasowych wynika ze proponowana podwyzka podatku akcyzowego
    na samochody starsze od 4 lat bedzie dotkliwa
    dzisiaj 6,4% a mowi sie o 50-60%
    czyli nawet 10 razy , 1000% zmiana.

    Zatem gdy kogos zaskoczy przed granica, po zakupie samochodu a przed
    zgloszeniem do odprawy to moze spowodowac dotkliwe straty.

    Zatem kiedy moze taka zmiana wejsc i czy w formie rozporzadzenia
    rady ministrow, ministra finansow, ministerstwa finansow
    i czy z chwila ogloszenia ?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-02-17 10:10:30
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z doniesien prasowych wynika ze proponowana podwyzka podatku akcyzowego
    > na samochody starsze od 4 lat bedzie dotkliwa

    Jesli wejdzie to nie taka dotkliwa jak piszesz. Rzad policzyl sobie ile
    przez styczen wplynelo pieniedzy do budzetu z importu aut i dodal do tego
    akcyze za zakup paliwa do tych samochodow. Co najwyzej to podniosa o tyle
    aby import dalej byl oplacalny i wiecej pieniedzy wplynelo do kasy
    panstwowej bo w gruncie rzeczy o to tylko chodzi rzadowi a nie o to by
    ukrucic import aut.

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 3. Data: 2002-02-17 13:48:22
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    waldemar wrote:

> [...]
    > aby import dalej byl oplacalny i wiecej pieniedzy wplynelo do kasy
    > panstwowej bo w gruncie rzeczy o to tylko chodzi rzadowi a nie o to by

    Dzisiaj mi sprowadzajacy samochody mowil, ze jest problem z
    podniesieniem akcyzy wobec niezgodnosci z przepiusami UE i prawdopodobna
    bedzie oplata za pierwsza rejestracje w kraju zagranicznego samochodu ,
    w wysokosci 1000 zl
    za kazdy rok.
    Czyli jak 5 letni to 5000 zl ??

    Czy taka forma dodatkowej oplaty jest mozliwa ?
    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-17 14:39:24
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > za kazdy rok.
    > Czyli jak 5 letni to 5000 zl ??
    >
    > Czy taka forma dodatkowej oplaty jest mozliwa ?

    Jest nie tylko niemozliwa ale niedoprzyjecia. Przeciez to kompletny bezsens.
    Nie sadze aby Rzad stucznie mogl zablokowac import aut wprowadzajac jakies
    oplaty rejestracyjne. UE podejrzewam ze ostro by zareagowala.

    pozdrawiam
    waldi

  • 5. Data: 2002-02-17 21:31:09
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 17 Feb 2002 15:39:24 +0100, waldemar wrote:

    >Jest nie tylko niemozliwa ale niedoprzyjecia. Przeciez to kompletny bezsens.
    >Nie sadze aby Rzad stucznie mogl zablokowac import aut wprowadzajac jakies
    >oplaty rejestracyjne. UE podejrzewam ze ostro by zareagowala.

    UE jesli sie nie myle sama ma takie oplaty. :-)
    Moze nie sa tak zroznicowane od wieku ..

    J.

  • 6. Data: 2002-02-17 22:54:31
    Od: "Mariusz" <r...@i...pl>

    Użytkownik "waldemar" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli wejdzie to nie taka dotkliwa jak piszesz. Rzad policzyl sobie ile
    > przez styczen wplynelo pieniedzy do budzetu z importu aut i dodal do tego
    > akcyze za zakup paliwa do tych samochodow.

    Chyba sobie żartujesz ...
    A od kiedy jest tam ktoś kto potrafi sensownie liczyć ? Oprócz liczenia
    swoich pieniędzy oczywiście ?

    Pozdrawiam,
    Mariusz