  • 1. Data: 2002-02-16 23:39:42
    Temat: dzialalnosc gospodarcza
    Od: "czarny_kruk" <c...@s...pl>

    witam,
    jak to jest teraz z zalozeniem dzialalnosci gosp.? interesuje mnie co jest
    potrzebne do zalozenia w/w., jaki jest koszt i ew. czas jaki trzeba na to
    poswiecic? aha... z gory mowie, ze "jak na razie" firma bedzie przynosic
    straty, albo nie przynosic zyskow. czy jezeli np. zaloze firme o bardzo
    szerokiej dzialalnosci to wiekszosc artykulow, ktore zakupie, bede mogl
    wpisac w koszta firmy? ew. prosze o inne przydatne informacje w tej kwesti i
    z gory dzieki za odp.
    maciek, wroclaw.

  • 2. Data: 2002-02-17 11:34:35
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik czarny_kruk <c...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4mqlm$7l4$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    mogl
    > wpisac w koszta firmy? ew. prosze o inne przydatne informacje w tej

    Ponizsze dotyczy wszystkich rodzajow dzialalnosci gosp.
    A dokladne dane poszukaj na stronach internetowych
    "jak zalozyc wlasna firme" jest sporo takich

    1) uzyskanie wpisu do rejestru przedsiębiorców.
    2) zgłoszenie działalności gospodarczej do rejestrów specjalnych,
    np. REGON, rejestracji podatkowej, rejestracji we właściwym miejscowo
    oddziale ZUS.
    3) dokonywanie lub przyjmowanie płatności za pośrednictwem rachunku
    bankowego
    4) zawiadomienie innych banków, w których otwarte są rachunki bankowe
    przedsiębiorcy o banku, w którym przedsiębiorca ma otwarty rachunek
    podstawowy,
    5) zawiadomienia właściwego urzędu skarbowego o bankach, w których
    przedsiębiorca ma otwarły rachunek podstawowy lub inne rachunki,
    6) prowadzenie rachunkowości,
    7) oznaczenie siedziby i miejsca prowadzenia działalności oraz
    oznakowanie wyrobów wprowadzanych do obrotu,
    8) spełnienie warunków prowadzenia działalności gospodarczej
    związanych z ochroną życia i zdrowia ludzkiego, a także ochrony
    środowiska,
    9) spełnienie wymogów związanych z zapewnieniem w wykonywaniu
    działalności gospodarczej wykonywania jej przez osoby o odpowiednich
    kwalifikacjach zawodowych, jeśli przepisy prawne takich kwalifikacji
    wymagają.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl