    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto doradzi jak usunac spamerow z grupy pl.test
    Date: Sun, 24 Feb 2002 15:48:18 +0100

    Radosław Popławski wrote:

    > begin --> Wed, 20 Feb 2002 19:53:18 +0100, w
    > <3...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>, Jacek

    > Ponieważ est to grupa testowa, a email zerotny jest potwierdzeniem
    > faktu prawidłowego nadania postu.

    Nie dosc ze odpowiedz po miesiacu to jeszcze bledna.
    Potwierdzeniem faktu prawidlowego wyslania postu do usenetu jest
    znalezienie tego postu
    na grupie pl.test.

    Usenet to nie sa pocztowe grupy dyskusyjne i nie potrzeba sie zapisywac,
    aby je czytac.
    Zatem argumentacja nie zostaje przyjeta.

    Szczegolnie ze na zagranicznych grupach testowych nie ma takiej
    praktyki.

    Poza tym osoby piszace na pl.test dopiero zaczynaja edukacje internetowa
    i doprawdy
    nie ma potrzeby aby byly zarzucane spamem pocztowym, ktory jest prawnie
    scigany w wiekszosci demokratycznych krajow na swiecie.

    Grupy usenetowe a takze pl.test nie stanowia niczyjej wlasnosci
    a zatem nikt nie jest uprawniony do wysylania kazdemu piszacemu na
    pl.test tekstu
    ze swoim adresem e-mail i do budowania bazy teleadresowej uzytkownikow
    tej grupy.
    Co najmniej prawnie watpliwa rowniez wydaje sie zacheta to wypisania sie
    z listy teleadresowej
    automatycznie tworzonych z wszystkich piszacych.

    Otrzymujemy na e-mail oferte of firmy, ktora nas informuje, ze bez
    naszej zgody wpisala nasz adres
    do bazy teleadresowej i oferuje nam wypisanie sie z bazy, ktore
    jednoczesnie jest potwierdzeniem
    ze adres e-mail jest wazny i aktywny.