  • 1. Data: 2002-02-16 23:52:21
    Temat: telefon kom. i dziwna sprawa
    Od: "czarny_kruk" <c...@s...pl>

    w lipcu 2000 roku nabylem telefon komorkowy /wraz z 'cyrografem'/ w sieci
    X - umowa zostala zawarta na czas 2 lat z pozniejszym przeksztalceniem na
    czas nie okreslony. niestety, po 10 miesiacach telefon zostal mi skradziony.
    zostalo to zgloszone do w/w sieci komorkowej (na policje niestety nie).
    karta sim zostala zablokowana i zostalem poinformowany o _mozliwosci_
    aktywacji nowej karty sim ze starym numerem telefonu. karty z roznych
    przyczyn nie aktywowalem, ale mialem zamiar w mysl umowy, ktora zawarlem
    uiszczac abonament do czasu wygasniecia. kolejne faktury do mnie nie
    dotarly. pofatygowalem sie do salonu firmowego, gdzie chcialem zaplacic
    tenze abonament, powiedziano mi iz na koncie nie ma jakiegokolwiek
    zadluzenia i nie mam czego placic. nikt rowniez nie dzwonil z tejze sieci
    komorkowej, nie wysylal zadnych rachunkow, pism, ponaglen do zaplaty itp.
    sprawe zostawilem. jakis czas pozniej kupilem tel. w promocji u innego
    operatora.
    czy operator X ma prawo domagac sie ode mnie zaplacenia rachunkow po tym
    czasie, ktory uplynal /za ktore nie dostalem jakiegokolwiek rachunku/?
    lepiej wyslac pismo 'z rezygnacja z uslug w lipcu 2002' czy tez zostawic tak
    jak jest?
    i czy jest jakis ew. termin wygasniecia z tym zwiazany? co byscie poradzili?
    dzieki za jakies konkretne i tresciwe odpowiedzi,
    maciek.

  • 2. Data: 2002-02-17 11:48:11
    Temat: Re: telefon kom. i dziwna sprawa
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    > czy operator X ma prawo domagac sie ode mnie zaplacenia rachunkow po
    tym
    > czasie, ktory uplynal /za ktore nie dostalem jakiegokolwiek
    rachunku/?

    Teoretycznie ma.

    > lepiej wyslac pismo 'z rezygnacja z uslug w lipcu 2002' czy tez
    zostawic tak
    > jak jest?

    Caly czas obowiazuje umowa az do rezygnacji, wiec
    teoretycznie Twoje zobowiazania rosna z miesiaca na miesiac.

    Z drugiej strony nie ma faktycznego swiadczenia uslug, bo nie ma karty
    sim.

    Trzeba by sprawdzic dokladnie w regulaminie operatora jak on
    rozwiazuje te
    kwestie.
    Sprobuj jeszcze na pl.misc.telefonia.gsm na pewno ktos byl juz w
    takiej sytuacji.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-02-17 16:46:54
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > rozwiazuje te
    > kwestie.
    > Sprobuj jeszcze na pl.misc.telefonia.gsm na pewno ktos byl juz w

    jak znam bałagan u operatorów to może się okazać, że dostaniesz za pół roku
    wszystkie faktury do zapłacenia w terminie natychmiastowym

    a własne jak to jest z tymi fakturami
    na fakturze nie widnieje żaden mój podpis - więc jak może ona być podstawą
    do ściągania należności przez operatora ? Jedyny podpis składam na umowie -
    a co w przypadku gdy umowy nie można rozwiązać (np. faxy i listy nie
    przemawiają do operatora lun "nie docierają") z winy dostawcy, po czym
    oczywiście na czas dostarcza nam nowych faktur.

    A tak przy okazji mam ciekawy przy[padek (na szczęście nie mój).
    Znajoma miała telefon w Idei, po jakimś czasie trochę się z nimi pogniewała
    i zerwała umowę przed czasem. Zapłaciła nawet karę za zerwanie w wysokości
    500 zł.
    Po prawie 1,5 roku dzwoni pan z działu windykacji i mówi, że ma niezapłacone
    2 faktury + odsetki. Oczywiście jak się łatwo domyśleć nie ma pokwitowań,
    kto trzymał by świstki przez prawie 2 lata (ma teraz nauczkę).

    Teraz mam pytana:
    1. Umowa jest zerwana (przypominam kara zapłacona) - czy Idea może po
    rozwiązaniu umowy jeszcze czegoś chce ?

    2. Facet zadzwonił na numer prywatny domowy - czy po zerwaniu umowy operator
    nie powinien zaprzestać przetwarzania danych osobowych i skasować je ?
    Jeżeli ładnie poinformuje operatora, że nie życzę sobie aby moje dane
    podlegały przetwarzaniu to czy ma obowiązek ich usunięcia ?

    P.S.
    Uważajcie bo za 2 lata też do was mogą zadzwonić np. z tpsa i powiedzieć że
    nie macie zapłaconego rachunku za telefon z grudnia 1999 i co wtedy zrobicie
    ????

    --

    ########################
    Raku

  • 4. Data: 2002-02-17 19:03:21
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Raku <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4omp6$101$...@n...tpi.pl...
> [...]
    czym
    > oczywiście na czas dostarcza nam nowych faktur.

    Nie musi byc podpisu na fakturze - dales upowaznienie w umowie.

> [...]
    >
    > Teraz mam pytana:
    > 1. Umowa jest zerwana (przypominam kara zapłacona) - czy Idea może

    Jest przeciez zawsze data rozwiazania umowy.

    > 2. Facet zadzwonił na numer prywatny domowy - czy po zerwaniu umowy
    operator
    > nie powinien zaprzestać przetwarzania danych osobowych i skasować je
    ?

    Powinien, nie zakonczyl jednak jeszcze rozliczenia i nie skasowal (oni
    tego tak naprawde nie robia takze po calkowitym rozliczeniu)

    > Jeżeli ładnie poinformuje operatora, że nie życzę sobie aby moje
    dane
    > podlegały przetwarzaniu to czy ma obowiązek ich usunięcia ?

    Ma, jesli juz Cie nic z nim nie laczy.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-02-17 19:20:28
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    witam

    Użytkownik "czarny_kruk" <c...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    poradzili?
    > dzieki za jakies konkretne i tresciwe odpowiedzi,

    obawiam sie ze doszlo do rozwiazania umowy z twojej winy, bowiem w przypadku
    utraty karty sim jestes ZOBOWIAZANY do odebrania nastepnej, za oplata
    oczywiscie (musisz dokladnie sprawdzic umowe)
    tak wiec gdy tego nie uczyniles operator wypowiedzial umowe (wnioskuje to z
    tego ze nie chcial od ciebie abonamentu) a ciebie obciazy kara umowna (nie
    wiem jaka to siec ale bedzie to okolo 650 zl-tez sprawdz umowe)

    ta praktyka wydaje sie troche dziwna ale zrozumiala z uwagi na fakt jak duzo
    swego czasu bylo "kradziezy" i "zagubienia" telefonow komorkowych

    Rolek

  • 6. Data: 2002-02-18 07:02:14
    Od: "Waldek Bulkowski" <w...@p...gov.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    > operator
    > ?
    >
    > Powinien, nie zakonczyl jednak jeszcze rozliczenia i nie skasowal (oni
    > tego tak naprawde nie robia takze po calkowitym rozliczeniu)

    A czy to jest numer zastrzeżony? Bo jeśli nie, to przecież łatwo na
    podstawie tylko nazwiska i adresu (wzięte z faktury) znaleźć numer telefonu
    stacjonarnego. Ale jeśli numer nie jest ogólnie dostępny i była złożona
    prośba o usunięcie danych to można się do nich przyczepić...

    3mcie się.

    --
    Waldek "JakeC" Bulkowski
    http://www.jakec.prv.pl/ - poczytaj o filmach

  • 7. Data: 2002-02-18 18:22:30
    Od: "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > stacjonarnego. Ale jeśli numer nie jest ogólnie dostępny i była złożona
    > prośba o usunięcie danych to można się do nich przyczepić...

    telefon jest na kogo innego, róznica nazwisk - więc nie mógł być wzięty z
    książki

    --

    ########################
    Raku

  • 8. Data: 2002-02-21 16:46:33
    Od: "kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Raku" <r...@p...krakow.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > telefonu

    > telefon jest na kogo innego, róznica nazwisk - więc nie mógł być
    wzięty z
    > książki

    Dane nie znikną przed upływem 5-6 lat (5 lat od zakończenia roku
    finansowego w którym po raz ostatni miałeś jakikolwiek kontakt z kasą
    operatora).
    Tak długo ma obowiązek przechowywać dokumenty finansowe każda firma
    prowadząca działalność gospodarczą.
    Zerwanie umowy nie powoduje anulowania wcześniejszych zobowiązań, tak
    więc jeżeli nie zapłacone zostały faktury wcześniejsze i się nie
    przedawniły to mogą być podstawą roszczeń.

    Kotewka
    k...@w...pl