  • 1. Data: 2002-02-16 22:33:53
    Temat: Pytanie o bilet z wojska
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Mam pytanie.
    W czerwcu skończyłem jedne studia i poszedłem na inne. W listopadzie
    przyszedl zwykly list o staiwneiu się w celu czegoś tam... Nie stawilem się
    (zresztą za radą ludzi własnie z grupy).
    Wczoraj znowu przyszedł list, ponoć juz z datą odjazdu do jednostki...
    Nie wiem co im odbiło, bo studiuję, ale papieru nie dostarczałem do
    jednostki, jak tego nie robię od lat.
    Czy jesli teraz im to zaniosę, potwierdzenie z uczelni o studiach, nie
    wpakują mi aby od ręki biletu w łapę?
    Czy uwzględnią to?
    Iść ytam, czy dzwonić ?? Dzieki za info bo sprawa jest niemiła.
    Pozdrawiam
    Bruno

  • 2. Data: 2002-02-16 22:59:28
    Temat: Re: Pytanie o bilet z wojska
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Bruno" <a...@i...pl> wrote in message

    > Wczoraj znowu przyszedł list, ponoć juz z datą odjazdu do jednostki...
    > Nie wiem co im odbiło, bo studiuję, ale papieru nie dostarczałem do
    > jednostki, jak tego nie robię od lat.

    To chyba sam jestes sobie winny. Ci, ktorzy nie chcieli miec klopotow
    dostarczali zaswiadczenia i nie narzekaja.
    Co Ci mozna poradzic? Szybko zdabadz zaswiadczenie, ze studiujesz i wyslij
    je listem poleconym ekspresem wraz z odwolaniem.

    Marta Wieszczycka

  • 3. Data: 2002-02-17 12:57:42
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a4mo4s$mah$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > Co Ci mozna poradzic? Szybko zdabadz zaswiadczenie, ze studiujesz i wyslij
    > je listem poleconym ekspresem wraz z odwolaniem.

    Widzisz, problem w tym, że zaświadczenia nie dostarczałem, ponieważ jako
    licencjat, bylem przekonany, że jestem zwolniony z wojska i przeniesiony do
    rezerwy. Tymczasem potem się okazało - pisali o tym w prasie - że komisje
    wedle swego uznania uznają licencjatów bądź nie, za podlegajacych pod
    rozporządzenie MON.
    Tymczasem poszedłem na inne studia, papierek mam, kwestia tylko jest tego
    typu, czy on w tym momencie zostanie uznany.
    Pozdrawiam
    Bruno

    ps. Wiesz, mam takie wrażenie, że odpowiadanie "Sam jesteś sobie winny" jest
    troche chyba nie na mijescu i jeśli chcesz bądź lubisz ludziom cos
    poudowadnia,ć jacy to nie są głupi to może gdzie indziej. Bo jeśli ktoś na
    grupie medycznej pyta o radę w jakiejś chorobie, to nikt mu nie pisze "Sam
    sobie jesteś winien" tylko próbują pomóc.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-02-18 08:49:05
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bruno" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tymczasem poszedłem na inne studia, papierek mam, kwestia tylko jest tego
    > typu, czy on w tym momencie zostanie uznany.

    Drugie studia nie chronią przed wojskiem. A co do licencjatu - wg prawa jest
    to na 100% wykształcenie wyższe i byle biurwa lub biurw ;-) z WKU nie może
    tego kwestionować...

    FP

  • 5. Data: 2002-02-20 13:28:41
    Od: "_Mirek_" <c...@o...SPAM-SUXX.org>

    Bruno napisał(a):

    > Widzisz, problem w tym, że zaświadczenia nie dostarczałem,
    > ponieważ jako licencjat, bylem przekonany, że jestem zwolniony z

    heh, licencjat nie licencjat, szkoła średnia, pomaturalna czy
    jakakolwiek - i tak masz obowiązek przynoszenia zaświadczenia o
    pobieraniu nauki/studiów po zakończeniu każdego roku/semestru nie
    później niż 14 dni od rozpoczęcia nastepnego roku/semestru.
    Poszukaj odpowiednich rozporządzeń na stronach MONu.

    Co do wezwania z biletem: owszem to częsta praktyka, pierwsze wezwanie
    jest zwykle "po cos tam", a jeśli się nie stawiasz to już przychodzi z
    wezwaniem po odbiór biletu (w przypadu braku tych zaświadczeń o
    pobieraniu nauki)

    --
    -----=< Mirek >=-----=< mailto: c...@o...org >=----
    -< http://www.omilosci.org >-< http://www.gronie.tychy.net.pl >-

  • 6. Data: 2002-02-20 18:25:29
    Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)

    W on czas: Sat, 16 Feb 2002 23:33:53 +0100, użytkownik
    Bruno <a...@i...pl> otworzył nam oczy:
    >Czy jesli teraz im to zaniosę, potwierdzenie z uczelni o studiach, nie
    >wpakują mi aby od ręki biletu w łapę?
    >Czy uwzględnią to?
    >Iść ytam, czy dzwonić ?? Dzieki za info bo sprawa jest niemiła.

    ja mialem sytuacje nastepujaca:
    1) na IV roku studiow nie zanioslem zaswiadczenia z dziekanatu, ze
    studiuje
    2) przyszedl mi polecony o stawieniu sie do WKU "celem powolania" do woja
    3) pojechalem - dostarczajac zaswiadczenie, ze studiuje
    4) wbili pieczatke o odroczniu bez problemu

    co do Twojej sytuacji:
    1) trzeba bylo upewnic sie, czy przenosza do rezerwy ludzi w Twojej
    sytuacji (zapewne tak, ale nie znam szczegolow, a pamietam, ze byl jakis
    szum) i ewentualnie przeslac im zaswiadczenie o ukonczeniu uczelni
    2) poniewaz juz za pozno (chyba, ze dowiesz sie na miejscu - czasem sa
    ludzie w porzadku - i uda Ci sie odkrecic i dostaniesz rezerwe,
    niestety, jako szeregowy...) to zanies im zaswiadczenie z uczelni i nie
    powinni sie pluc... W razie czego - pismo z odwolaniem... Szczegoly w
    "pouczeniu".
    3) na drugi raz zajmij sie swoimi sprawami w odpowiednim czasie (choc
    sam tez nieraz poczynalem sobie podobnie....). To pozwala zaoszczedzic
    pozniejszej "gimnastyki", zeby wszystko odkrecic...
    4) zdobadz tekst tego rozporzadzenia o przenoszeniu do rezerwy i
    przeczytaj.
    5) w razie problemow ZAWSZE pisz odwolania...

    pozdr.
    -k a m i l
    suhacz3ki-NASERWERZE-wp.pl

    --
    - panie Dickens, w tym miejscu niczego pan nie złowi...
    - ale ja tu nie siedzę w tej sprawie...

  • 7. Data: 2002-02-22 18:51:18
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

    jest
    > to na 100% wykształcenie wyższe i byle biurwa lub biurw ;-) z WKU nie może

    Niestety nie.
    Na podstawie art. 91 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony narodowej za
    absolwentow uwaza sie poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów wyższych magisterskich lub
    studiów wyższych zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów
    wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
    poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem
    tych studiów - choćby studiów tych nie ukończyli, a studia były prowadzone
    w systemie dziennym, wieczorowym lub zaocznym.

    Generalnie, oznacza to, że osoba będąca na studiach uzupełniających musi
    dostarczyć zaświadczenie, że studiuje i na tej podstawie otrzymuje
    odroczenie.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 8. Data: 2002-02-22 19:07:01
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Bruno" <a...@i...pl> wrote in message

    > Tymczasem poszedłem na inne studia, papierek mam, kwestia tylko jest tego
    > typu, czy on w tym momencie zostanie uznany.
    Jesli zrobisz tak, jak Ci napisalam w poprzednim liscie, to masz szanse, ze
    tak.
    Wazne jest, zebys sie odwolywal zanim trafisz do jednostki, bo jak juz sie
    tam znajdziesz, to ... Twoje szanse zmaleja do zera, nawet jesli bedziesz
    mial racje. Wiem, bo probowalam wyciagac stamtad chlopaka, ktoremu uczelnia
    zle wystawila zaswiadczenie i ktory dal sie zastraszyc i pojechal.
    W razie watpliwosci zadzwon do MON-u, do Departamentu Prawnego. Powinni Ci
    pomoc.

    > ps. Wiesz, mam takie wrażenie, że odpowiadanie "Sam jesteś sobie winny"
    jest
    > troche chyba nie na mijescu
    Nie chcialam Cie urazic. Z Twojej wypowiedzi wynikalo, ze nie dostarczales
    zaswiadczenia, bo nie.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka

  • 9. Data: 2002-02-22 19:14:23
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "-k a m i l" <s...@p...wirtualnej_polski.pl> wrote in message

> [...]
    > szum) i ewentualnie przeslac im zaswiadczenie o ukonczeniu uczelni

    > 4) zdobadz tekst tego rozporzadzenia o przenoszeniu do rezerwy i

    Mowa o Zarzadzeniu Ministra Obrony Narodowej nr 65 z dnia 15
    października 2001 r. Zgodnie z nim do rezerwy z dniem 9 listopada zostaną
    przeniesieni:

    1. Poborowi urodzeni w latach 1977 - 1979 oraz starsi, pozostający w
    ewidencji wojskowych komendantów uzupełnień i przeznaczeni do odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub zasadniczej służby w obronie cywilnej,
    którzy:
    - posiadają na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
    - nie ukończyli szkoły podstawowej, lub ukończyli ją z co najmniej dwuletnim
    opóźnieniem, albo w szkole specjalnej,
    - zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas dłuższy niż 3 lata i karę tą odbyli.
    2. POBOROWI, KTORZY DO DNIA WEJSCIA W ZYCIA ZARZADZENIA(czyli do 6 listopada
    2001 r.) STALI SIE ABSOLWENTAMI SZKOL WYZSZYCH i nie zostali powołani do
    odbycia przeszkolenia wojskowego"

    Definicje absolwenta juz podalam, ale powtorze
    Na podstawie art. 91 Ustawy o powszechnym obowiązku obrony narodowej za
    absolwentow uwaza sie poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów