    Subject: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5998c4a9$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <599972ba$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <59998835$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <5999c7b5$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 20 Aug 2017 20:26:58 +0200

    atkowa/748931,Karta-podatkowa-2017-stawki.html

    > Rozumiem, ze stoisz na stanowisku, ze rejestracja przychodów kasą
    > fiskalną ma tylko i wyłącznie na celu naliczanie podatku VAT. To co z
    > zerowymi stawkami?

    Nie rozumiem pytania o stawkę zerową.
    Na kasach się specjalnie nie znam, ale jak ktos ma obowiązek
    rejestrowania obrotu na kasie, to jaki jest problem nabijać tam cały obrót?
    Bardziej chodzi mi o to czemu ona służy, bo piszecie wszyscy o dochodówce
    a argumentujecie "pilnowanie obrotu" posiadaniem kasy służacej z założenia
    do czego innego. Oczywiście może pełnić funkcję pomocniczą,
    bo to się uwzględni w dochodowym, ale nie jest to jedyny składnik.

> [...]
    > to istnieje szereg alternatywnych metod nie wymagających wprowadzania
    > niedorzecznych rozwiązań z kasą fiskalną ewidencjonującą składki na tacę.
    >
    > Osobiście uważam, że najprostszym sposobem byłoby zastosowanie systemu
    > stosowanego w pobliskich nam krajach polegającego na finansowaniu
    > Kościoła z odpisu podatku. Po prostu deklarujesz, któremu kościołowi 1%
    > podatku mają przekazać. W razie braku deklaracji idzie na jakiś ustalony
    > cel społecznie użyteczny. I całkowity zakaz zbierania od ludzi składek,
    > czy datków oraz prowadzenia działalności "na cele religijne".

    Rozwiązanie prawidłowe, ale jako ucieczka od właściwego pytania
    odpowiedź nie zostaje uznana :-)

    > Tylko po co? Dyskutowaliśmy nad sposobem opodatkowania i rzekom
    > wyjątkowością braku kasy fiskalnej czy ewidencji dochodów przez
    > kościoły, a nie sensem karty podatkowej.

    Mnie tylko zaintrygowało to, że napisałeś, że większość usług jedzie na
    karcie.
    (pomijam już to co Piotr zauważył, że nie przystaje skala dzialalności
    kościoła
    do tego rodzaju opodatkowania)

    A co do opodatkowania Koscioła, to
    własnie takiego opodatkowania Kościół się boi najbardziej, bo
    gdyby trzeba było płacić ileś tam procent, to mogłoby się okazać, że
    mamy samych ateistów.

    PS
    Religia w szkole to bład. Gdyby została na parafii, była by czymś
    ekstra, tak jak za moich czasów. Nie wiem tylko czy Kościołowi
    starczyło by inwencji, żeby młodzież tam przyciągnąć w dobie internetu itp.