  • Data: 2017-08-21 13:27:54
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-08-17 o 07:45, Kviat pisze:

    > Ale który kościół? I której etyki? Każdy kościół powołuje się na własną
    > etykę.

    Akurat tu nie masz racji i te wartości etyczne przeważnie we wszystkich
    kościołach bywają podobne. Różnice bywają mało istotne.

    > Kościół powinien być dla wiernych i ludzie sami powinni wybierać, który
    > kościół im pasuje.
    > A nie odwrotnie.
    > Tak jak ludzie wybierają czy chcą pomagać pieskom, kotkom czy dzieciom
    > na wózkach inwalidzkich.

    Zdecydowanie masz rację. Tylko, że to dość złożony problem. W wypadku
    dorosłych Twoje postulaty są realizowane. W wypadku nieletnich problem z
    takimi rzeczami był od zarania dziejów,bowiem dzieci są zależne od
    rodziców. Nie wiem, czy jest to w ogóle możliwe do realizacji w
    praktyce, by dzieci same wybierały. Wg jakiego klucza miałby taki
    kilkulatek ów kościół wybrać?

    Natomiast uważam, że niezłym pomysłem byłoby zastąpienie religii w
    obecnym wydaniu religioznawstwem. Przedstawić młodzieży dogmaty
    poszczególnych religii, zasady w nich obowiązujące.

    > Ustalenie stałego wynagrodzenia dla miłośników koni, też powinno wpłynąć
    > pozytywnie na realizację ich misji. Nie są od nich gorsi, a przynajmniej
    > robią coś pożytecznego zamiast sprzedawać obietnice.

    Nie wiey, co ostatecznie jest pożyteczne - no przynajmniej ja nie wiem.
    Dotacje dla miłośników koni też są.

    > To może dajmy wszystkim stałe wynagrodzenie? Każdy w życiu ma jakąś
    > misję, niektórzy choćby zbieranie makulatury i butelek w śmietnikach,
    > przynajmniej jest czyściej na ulicach.

    I doszłaś do próby wcielenia socjalizmu w czystej postaci -
    najparwdopodobniej nieświadomie. Wszystkim wg potrzeb.