  • Data: 2017-08-21 07:45:29
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Wiara jest taką dość specyficzną usługą. Ludzie się racjonalizują.
    > Ciężko w dobie powszechnych oszustw marketingowych sprzedać szczęście
    > poi śmierci. "Szczeble z drabiny, która się śniła Świętemu" tez
    > strasznie słabo się sprzedają. o misji.
    >
    > Kościół powinien być przede wszystkim ostoją etyki.

    Ale który kościół? I której etyki? Każdy kościół powołuje się na własną
    etykę.
    Kościół powinien być dla wiernych i ludzie sami powinni wybierać, który
    kościół im pasuje.
    A nie odwrotnie.
    Tak jak ludzie wybierają czy chcą pomagać pieskom, kotkom czy dzieciom
    na wózkach inwalidzkich.

    > By tak było powinien
    > być niezależny finansowo,

    To niech o to zadba, tak jak każdy NGOs zajmujący się złamanymi
    skrzydełkami ptaków.

    > bo inaczej zawsze będzie podatny na pokusy
    > ziemskie.

    Że co? To sprzeczność...
    To niech nie będzie podatny na pokusy, skoro ma być "ostoją etyki",
    niezależnie od tego czy ma kasę czy nie.
    Bo inaczej to jest szantaż: dajcie nam kasę, to nie będziemy podatni na
    pokusy.
    To tak jakbyś napisał, że NGOs zajmujący się ptaszkami, gdy nie dostanie
    kasy, to będzie łamał ptakom skrzydełka. Jak będziemy niezależni
    finansowo, to nie będziemy łamać.

    > Dlatego moim zdaniem ustalenie jakiegoś stałego wynagrodzenia
    > powinno wpłynąć pozytywnie na realizację jego misji.

    Nie żartuj... "ustalenie stałego wynagrodzenia"? Ręce mi opadły...
    Na wynagrodzenie to trzeba sobie zasłużyć.
    Ustalenie stałego wynagrodzenia dla miłośników koni, też powinno wpłynąć
    pozytywnie na realizację ich misji. Nie są od nich gorsi, a przynajmniej
    robią coś pożytecznego zamiast sprzedawać obietnice.
    To może dajmy wszystkim stałe wynagrodzenie? Każdy w życiu ma jakąś
    misję, niektórzy choćby zbieranie makulatury i butelek w śmietnikach,
    przynajmniej jest czyściej na ulicach.

    Pozdrawiam
    Piotr