  • 81. Data: 2010-12-08 18:28:47
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dokładnie, trzy przykłady z życia:

    1. Faktury z UPC przez kilka miesięcy po skutecznym wypowiedzeniu umowy.
    Raz babka z biura UPC (znalezienie numeru do nich graniczyło z cudem, "po znajomości"
    do zdobycia 0-32cośtam) się sypnęła, że
    rzeczywiście otrzymali faks z wypowiedzeniem, i szczęśliwie ta rozmowa była nagrana
    na dyktafonie podłączonym do telefonu.

    2. Niemal identyczna sytuacja z TPSA, gdzie nigdy nie włączyli sygnału w zamówionych
    numerach, a po fakcie domagali się zapłaty za
    rok z hakiem.

    3. Bank, pracownik telefonicznie zapewniał o przedłużeniu kredytu odnawialnego (przy
    dyrektorze kłamał w żywe oczy, ale znów było
    nagranie z telefonu na dyktafon), a oddział postawił w stan egzekucji

    Q..wa, całe życie właściwie powinno się nagrywać dla celów dowodowych ;-))

    -----

    | Tylko okazyjnie zdarzają się "długi" wynikające z błędów w systemach firm
    pierwotnych - gdy raportowany jest dług który faktycznie
    nie istniał, ale nikt nie zadał sobie trudu dopilnowania żeby to wyprostować od razu
    i taki "dług" wędruje dalej.

  • 82. Data: 2010-12-08 19:05:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 19:16:10 +0100, qwerty napisał(a):

    > U mnie można zablokować: ostatnie połączenia, z kontaktów, ręcznie wpisany,
    > prywatne numery i nieznane numery

    I się odciąć od wszystkich połączeń bez identyfikacji.

    Henry

  • 83. Data: 2010-12-08 20:26:40
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-08 19:16, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Ar ju siur? :>
    > U mnie można zablokować: ostatnie połączenia, z kontaktów, ręcznie wpisany,

    Odnalazłam w "głębszych" ustawieniach mojego nowego telefonu:
    "Odrzucanie połączeń"-> Nieznanych. Zadzwoniłam potem na komórkę z
    telefonu, który ma ustawione niepokazywanie numeru i na komórce pokazał
    się komunikat, że numer nieznany i połączenie odrzucone.
    Nie wiem jak to będzie jakby dzwonił ktoś z moich znajomych czy rodziny
    jeśli jest u mnie wpisany w kontaktach, a ma zastrzeżony numer. Chyba
    telefon nie powinien odrzucić takiego połączenia?

    --
    animka

  • 84. Data: 2010-12-08 21:33:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 21:26:40 +0100, animka napisał(a):
    /.../
> [...]
    > będzie jakby dzwonił ktoś z moich znajomych czy rodziny jeśli jest u
    > mnie wpisany w kontaktach, a ma zastrzeżony numer. Chyba telefon nie

    Powinien.

  • 85. Data: 2010-12-08 21:34:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-12-08 19:16, qwerty pisze:
    > Chyba telefon nie powinien odrzucić takiego połączenia?

    A skąd telefon będzie wiedział, z jakiego numeru jest dzwonione, skoro nie
    jest prezentowany?

  • 86. Data: 2010-12-08 22:05:17
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-08 13:12, Arek pisze:

    > Co się niby wyklaruje? To ordynarne dymanie ludzi, na zasadzie:
    > nie będzie go, wyjechał, nie odbierze, nie odwoła się, albo
    > przerazi grunt, że dzięki temu JAKAŚ część zapłaci. Nawet jak
    > nic nie była winna.

    A o przywróceniu terminu słyszał ?
    6008

  • 87. Data: 2010-12-08 22:08:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-08 15:02, Arek pisze:

    > NIE MA w Polsce firmy, która KUPUJE długi PŁACĄC za nie z góry.

    Ehhh ... a ty mi zarzucałeś bredzenie.

    Jesteś paranoikiem czy jak ?

    6008

  • 88. Data: 2010-12-08 22:10:04
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-08 14:51, Robert Tomasik pisze:

    > Nijak. Po to wymyślono przedawnienie. Co zrobisz, jak nagle
    > jakiś geniusz wpisze Cie jutro do rejestru jako dłużnika
    > neizapłąconej faktury sprzed 10 lat? Papierów już nie masz.

    Ale wiem, że nie zapłaciłem...
    6008

  • 89. Data: 2010-12-08 22:11:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-08 14:49, Robert Tomasik pisze:

    > - w razie sprzeciwu dłużnika wpisanego do rejestru, wpis się
    > "zawiesza" do czasu przedstawienia prawomocnego tytułu;

    A co w sytuacji, gdy :

    jest dług. Dług się przedawnia. W postępowaniu sądowym dłużnik
    przyznaje się, że nie zapłacił bo zapomniał/nie chciało mu się
    ... ale podnosi zarzut przedawnienia.

    Właśnie po to min. BIGi mają możliwość trzymania informacji o
    wierzytelnościach przedawnionych.

    > Brak takich procedur spowodował, ze już nikt poważnie tych
    > rejestrów nei traktuje, bo to jest kupa śmieci.

    Kupa nie kupa, "biznesmenom" już skutecznie utrudnia życie.

    6008

  • 90. Data: 2010-12-08 22:50:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zarzut przedawnienia.
    >
    > Właśnie po to min. BIGi mają możliwość trzymania informacji o

    Wiesz, w takim wypadku jestem w stanie to zrozumieć. No ale to jakaś
    paranoja, by liczyć na aż taką uczciwość z załozenia Twojego nieuczciwego
    biznesmena. Skoro może podnieść zarzut przedawnienia, to po co ma w ogóle
    wypowiadać się na temat istnienia długu?

    > Kupa nie kupa, "biznesmenom" już skutecznie utrudnia życie.

    A kto normalny ufa temu stekowi bzdur? Gdyby ta baza zawierała faktyczne
    wierzytelności, to stanowiłaby bez wątpienia sporą pomoc ograniczającą
    możliwość działania nieuczciwym biznesmenom. W mojej ocenie wymagana byłaby
    korekta polegając na gromadzeniu informacji również informacji o
    podmiotach, w których władzach zasiadają biznesmeni z władz spółek prawa
    handlowego wpisanych do rejestru. W chwili obecnej w tej bazie powpisywano
    wszystkich studentów, gapowiczów, abonentów telefonii komórkowej i czort
    wie kogo jeszcze, których wierzytelności są cokolwiek wątpliwe, a
    wierzyciel nie odwarzy sie z tym iść do sądu, bo bardzo szybko okazałoby
    się, że nie ma zadnych dowodów. No to wpisujemy ich do rejestru i
    straszymy, że ich życie będzie przekreślone. W sdyie mona pryegra, albo
    wygrać - ale na bazie rzeczowych argumentów. Nad tym,co w BIK-u tak
    naprawdę nikt nie ma kontroli. Biznesmen - oszust znajdzie tuzin sposobów,
    by sie personalnie nie znaleźć w rejestrach. Znajdzie się tam jego spółka,
    ale nie on sam. A to jest faktyczne zagrożenie dla systemu gospodarczego.
    Gapowicz zaprzeczający roszczeniu nie ma możlwiości obrony. BIK sie wypina,
    ze on tylko rejestruje. Wierzyciel oczekuje udowodnienia, że nie jest
    wierzycielem, co w rażący sposób łamie podstawowe zasady prawne, że to
    wierzyciel powinien dowieść wierzytelności.

    Weź się zastanów i powiedz, jakie zagrożenie dla systemu gospodarczego
    stanowi student, który podpisał umowę, nie poszedł do szkoły i nagle po 5
    latach ktos sobie przypomina, że nie zapłacił czesnego? In conkreto szkoła
    powinna wykreślić studenta z listy studentów po kilku nieobecnościach, bo
    tak jest w regulaminach tych uczelni. Ewentualnie dochodzić roszczeń
    bezpośrednio po zdarzeniu przed sądem. Po kilku latach, to tak naprawdę
    nawet nie da się stwierdzić, czy student zapłacił, czy nie. Sam student
    kwitów pewnie nie trzyma.

    Przepis karny przywołany tutaj o wpisywaniu nieprawdziwych informacji moim
    zdaniem jest martwy. Nie wiem, czy w Polsce kogokolwiek skazano z tego
    artykułu. Kluczowym tu jest możliwość wykazania celowości działania. Zawsze
    się okaże, że winę za niewykreślenie Kowalskiego z rejestru ponosi pani
    Zosia, a zgłoszenie podpisał pan Franek, który biedny nie wiedział, że to
    nie jest dłużnik. Osobiście sądzę, że stan się zmieni, gdy w rejestrach
    znajdzie sie któryś z posłów czy innych prominentów. Bo moim zdaniem obecne
    unormowanie prawne jest mocno niekonstytucyjne, bowiem nakłada na rzekomego
    dłużnika piętno bez dania mu realnych możliwości obrony.