  • 51. Data: 2010-12-08 12:28:46
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 13:18, Liwiusz pisze:
    > W e- kosztuje 1/4 standardowej opłaty (ale też nie mniej niż 30zł). Nie
    > o to jednak pytałem. Po co KRUK ma chodzić po Polkomtelach i szukać
    > nieistniejących długów (z windykacji których osiąga rzekomo orgazm),
    > skoro może sam wymyślić dług?

    Bo w sądzie trzeba ten dług UPRAWDOPODOBNIĆ.
    Przydaje więc się JAKAŚ umowa, Polkomtele itp. firmy są jak znalazł.

    > O nasłaniu prokuratora na "wyłudzaczy" długów.

    Zawsze warto spróbować - a nuż widelec KTÓRYŚ z nich się wreszcie weźmie
    do roboty do jakiej został powołany?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 52. Data: 2010-12-08 12:48:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.12.2010 13:03, Liwiusz pisze:

    > Biorą, wiedząc, że są takie sytuacje - zgadzam się. Alternatywą jest
    > niebranie niczego.
    >
    > Mając wiedzę dalej żądają - zgadzam się, ponieważ ta "wiedza" to tylko
    > oświadczenie dłużnika.
    >
    > Jedyne co można im zarzucić, to to - że "nękają" a nie idą do sądu.
    >
    > Nadal podtrzymuję swoje zdanie: windykatorom nie zależy na
    > nieistniejących długach.

    Jak nie jak tak - taki nieistniejący dług to super sprawa, bo kto ma
    potwierdzenie spłacenia nieistniejącego długu?

    Weź udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

  • 53. Data: 2010-12-08 13:33:22
    Od: Y <...@...com>

    On 07.12.2010 16:28, Robert Tomasik wrote:
    > To wykroczenie. Tzw. złośliwe niepokojenie. Skoro robi to automat i w
    > kółko to samo gada, to nie ma możlwiości, by wykazali, ze tylko chcą Ci
    > przekazać wiadomość, że ich zdaniem jesteś dłużnikiem.

    Kilkanaście do kilkusiesięciu razy tygodniowo przekazują _tę_ _samą_
    wiadomość, żę "mają dla mnie świetną ofertę uregulowania
    wierzytelności". Jak znam życie świetność tej oferty polega pewnie na
    tym, że są mili bylebym tylko uznał ten dług.

    > Problem w tym, że
    > jednostka właściwa do prowadzenia sparwy, to jednostka siedziby tej
    > firmy. Zawiadomienie mozesz złożyc w dowolnej ejdnostce, ale postaraj
    > się, by t ozaprotokołowano jasno i czytelnie, bo inaczej będą się
    > papiery pomiędzy ejdnostkami tam i spowrotem plątać.

    No to pewnie będzie niezła spychologia. Kruk SA zapewne samodzielnie
    tych połączeń nie realizuje tylko zleca, jeśli są co najmniej dwie firmy
    zewnętrzne (a pewnie są dla rozmycia odpowiedzialności) to będzie
    spychanie na tę drugą.

    Muszę więc notować kiedy dokładnie były połączenia. Oraz odbierać, bo
    pewnie próby połączeń nie będą uwzględniane w większości rejestrów.

    No, a potem pewnie będzie umorzenie.

    Dzięki za posta.

    pzdr

  • 54. Data: 2010-12-08 13:42:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4cff2cf8$1@news.home.net.pl...

    > Tylko te firemki windykacyjne doskonale zdają sobie z tego sprawę i
    > chętnie biorą takie fałszywe długi.

    Nie zgodzę się z Tobą w tej materii. Firmy windykacyjne długi kupują
    hurtowo za jakiś tam procent długu. Ten procent wyznacza się empirycznie
    poprzez ocenę prawdopodobieństwa odzyskania długu. Prawdopodobieństwo
    odzyskania nieistniejącego faktycznie długu - w mojej subiektywnej opinii,
    bo danymi nei dysponuję - jest rażąco mniejsza niż odzyskania takiego, do
    któego poczuwa się dłużnik. JEśli więc w bazie danych jest ileś fikcyjnych,
    to firma windykacyjna normalnie została oszukana, bo przepłaciła. Zresztą
    uważam, że jakimś tam sposobem jest złożenie zawiadomienia o oszustwie na
    szkodę windykatora. Sposobem, bo pozorny dłużnik w kontakcie z windykacją
    bedzie się "kopał z koniem", a prokurator szybko zarząda wyjaśnienia od
    pierwotnego wierzyciela i sparwę wyjaśni.

  • 55. Data: 2010-12-08 13:49:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:idncmu$jag$1@news.onet.pl...

    Moim zdaniem błędem w ustawie było dopuszczenie do ewidencjonowania przez
    BIK-i i temu podobne instytucje niezweryfikowanych przez prawomocne
    orzeczenie informacji w dodatku bez pozostawienia rzekoimemy wierzycielowi
    praktycznej możliwości obrony w tym zakresie. Sposobów rozwiazania widzę
    kilka, ale żadnegoz nich nie zastosowano. Przykłaowo:

    - w razie sprzeciwu dłużnika wpisanego do rejestru, wpis się "zawiesza" do
    czasu przedstawienia prawomocnego tytułu;
    - na wniosek dłużnika sąd wzywa wierzyciela do udowodnienia długu i
    ewentualnie orzeka wykreślenie, a koszty tego ponosi rzekomy wierzyciel;
    - jakiś przepis karny, pozwalajacy ścigać osoby bezpodstawnie wpisujące
    dłużników.

    Brak takich procedur spowodował, ze już nikt poważnie tych rejestrów nei
    traktuje, bo to jest kupa śmieci.

  • 56. Data: 2010-12-08 13:51:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zgadza się. Zważ tylko na jedną różnicę. Załóżmy wbrew temu co twierdzi
    > wątkotwórca, że jednak dług istnieje.
    > Jak widzisz możliwość dochodzenia długu na drodze sądowej, skoro
    > "biznesemn" osiągnął swój cel i przed sądem z uśmiechem podnosi zarzut
    > przedawnienia ?

    Nijak. Po to wymyślono przedawnienie. Co zrobisz, jak nagle jakiś geniusz
    wpisze Cie jutro do rejestru jako dłużnika neizapłąconej faktury sprzed 10
    lat? Papierów już nie masz. W sądzie wygrasz, ale nikt Cię nie pozywa.
    Przedawnienie ma zabezpieczyć przed oszustwami polegającymi na tym, że ktoś
    wyciąga jakieś stare rzeczy licząc na to, że dłużnik nie ma dowodów
    przeciwnych. Brak ograniczenia przedawnienia w rejestrach naruszył to
    zabezpieczenie.

  • 57. Data: 2010-12-08 13:56:02
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-08 09:56, PaPi pisze:

    > Kupic telefon gdzie mozna zainstalowac soft (albo jest zainstalowany) do
    > filtrowania polaczen przychodzacych.
    > Mozna robic listy z dowolnymi numerami od ktorych nie bedziesz odbieral
    > polaczenia.

    Numeru zastrzeżonego nie zafiltrujesz.

    --
    animka

  • 58. Data: 2010-12-08 13:57:38
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Weź udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem.

    A czy to przypadkiem nie wierzyciel udowadnia, że jesteś mu coś winien?

  • 59. Data: 2010-12-08 14:02:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 14:42, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > przepłaciła. Zresztą uważam, że jakimś tam sposobem jest złożenie
    > zawiadomienia o oszustwie na szkodę windykatora.

    Niby przez kogo i jaką szkodę?
    NIE MA w Polsce firmy, która KUPUJE długi PŁACĄC za nie z góry.

    Więc cały Twój wywód to jest gdybanie co by było jakby było.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 60. Data: 2010-12-08 14:04:27
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-08 14:57, Mordzia pisze:
    > A czy to przypadkiem nie wierzyciel udowadnia, że jesteś mu coś winien?

    W normalny kraju - tak.
    W Polsce - nie.

    Arek

    --