  • 1. Data: 2005-10-26 21:07:44
    Temat: Kradziez czy przywlaszczenie?
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Jezeli ktos jest kasjerem i podebral 300 zł z kasy to znaczy ze dopuscil sie
    1. przywlaszczenia (284 par1 kk)
    2. sprzeniewierzenia (284 par2 kk)
    3 czy kradziezy (278 par1 kk) ?

    Przyznam szczerze ze sam zglupialem poniewaz ostatatnio spotkalem sie
    z tymi trzema rozwiazaniami.

    W tym te pod nr 1 i 3 zaproponowali asesorzy....

  • 2. Data: 2005-10-26 22:17:18
    Temat: Re: Kradziez czy przywlaszczenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Kradzieży. Z tego co pamiętam z wykładów, to jest to jeden z
    sztandarowych przykładów. Chodzi o to, że kasjer nigdy nie wchodzi w
    posiadanie tych pieniędzy. A wiec musi je _zabrać_ w celu
    przywłaszczenia - czyli ukraść. Co innego, gdyby powierzono mu ich
    przechowywanie w domu, a on odmówił ich zwrotu. Wówczas _zabierać_ nie
    musi i pozostaje przywłaszczenie. Ponieważ w takim wypadku powierzono
    mu je na przechowanie, więc faktycznie wchodzi rachubę
    sprzeniewierzenie.

    Przykład sprzeniewierzenia, to pracownik, który ma jeździć i zbierać
    pieniądze z firm, a następnie wpłacać je na konto swojej firmy. Często
    są to tzw. przedstawiciele handlowi. Oni - jeśli zabiorą pieniądze
    zamiast je przekazać firmie - przywłaszczają je sobie.

  • 3. Data: 2005-10-27 09:35:56
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kradzieży. Z tego co pamiętam z wykładów, to jest to jeden z
    > sztandarowych przykładów. Chodzi o to, że kasjer nigdy nie wchodzi w

    Tak tez i ja myslalem.
    Dzieki serdeczne. Rozwiales moje watpliwosci. Pojawily sie one w zwiazku z tym
    ze jedna z osob twierdzila uparcie ze skoro pracownikowi powierza sie pieniadze
    z obowiazkiem wyliczenia sie i pracownik ten wydaje reszte, rozmienia, itd to
    niewatpliwie mamy do czynienia z conajmniej sprzeniewierzeniem. Co ciekawe
    mowil to asesor swiezo po egzaminie sedziowskim... stad moja watpliwosc...

  • 4. Data: 2005-10-28 09:02:44
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Kradzieży. Z tego co pamiętam z wykładów,

    Zmień kodowanie.

    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-10-28 21:44:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:djova5$pt1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zmień kodowanie.
    > Pzdr
    > Leszek

    Czemu? To raczej chyba Ty masz źle ustawiony czytnik, bo w odpowiedzi
    od Ciebie widzę "robaczki", podczas gdy w pozostałych jest OK!

  • 6. Data: 2005-10-28 22:21:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dju65l$6ra$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Czemu? To raczej chyba Ty masz źle ustawiony czytnik, bo w odpowiedzi
    > od Ciebie widzę "robaczki", podczas gdy w pozostałych jest OK!

    Tak na oko, to we wcześniejszym poscie miałeś zadeklarowane utf-8 (jak ten
    na który odpowiadałeś) a wstukiwałeś w iso-8859-2. W powyższym masz
    zadeklarowane iso-8859-2.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-10-28 22:33:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:n88ujd.a8a.ln@ziutka.router...
> [...]
    (jak
    > ten na który odpowiadałeś) a wstukiwałeś w iso-8859-2. W powyższym

    To źle? Bo co jakiś czas ktoś mi udowadnia, ze te ustawienia które
    mam, są złe. Ja sprawdzam. Stwierdzam, ze są zgodne ze standardami i
    znowu trwa to kilka miesięcy.

  • 8. Data: 2005-10-28 23:31:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dju916$g5f$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > To źle? Bo co jakiś czas ktoś mi udowadnia, ze te ustawienia które
    > mam, są złe. Ja sprawdzam. Stwierdzam, ze są zgodne ze standardami i

    W tej chwili panuje pewne zamieszanie - utf-8 staje się coraz bardziej
    powszechny, ale przyjętym i nadal (chyba) obowiązującym standardem jest ww
    iso, więc w zasadzie powinieneś mieć je ustawione na stałe.

    --
    Marcin