  • 1. Data: 2005-10-26 21:09:50
    Temat: Prywatne rozmowy podczas pracy przez telefon komórkowy.
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Czy pracodawca może wyciągnąć jakiekolwiek konsekwencje włącznie z zwolniem z
    pracy za korzystanie z telefonu komórkowego podczas pracy? Pracownik dużo
    rozmawia przez telefon podczas swoich powierzonych czynność jednak do tego celu
    wykorzystuje zestaw słuchawkowy, który pozwala mu na wykonywanie obowiązków.
    Rozmowy, które są przeprowadzane nie dotyczą wykonywanej pracy.

    Paweł

  • 2. Data: 2005-10-26 22:39:20
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > Rozmowy, które są przeprowadzane nie dotyczą wykonywanej pracy.

    A jest w pracy, gdzie powinien (jak sama nazwa mowi) pracowac. Sam bym
    takiego zwolnil.

  • 3. Data: 2005-10-27 06:15:31
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    > A jest w pracy, gdzie powinien (jak sama nazwa mowi) pracowac. Sam bym
    > takiego zwolnil.

    CHodzi na jakiej podstawie prawnej czyli na podstawie Kodesu Pracy mogę się
    oprzeć i wpierw nagana a dopiero zwolnienie czy odrazu można zwolnić.

    Paweł

  • 4. Data: 2005-10-27 06:53:12
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Paweł napisał(a):

    > CHodzi na jakiej podstawie prawnej czyli na podstawie Kodesu Pracy mogę się
    > oprzeć i wpierw nagana a dopiero zwolnienie czy odrazu można zwolnić.
    Poczytaj przepis art. 100 kodeksu pracy.
    Prace należy wykonywać sumiennie i starannie oraz stosować się do
    poleceń przełożonych.

    Michał

  • 5. Data: 2005-10-27 07:54:43
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > CHodzi na jakiej podstawie prawnej czyli na podstawie Kodesu Pracy mogę
    > się
    > oprzeć i wpierw nagana a dopiero zwolnienie czy odrazu można zwolnić.

    Wyniki pracownik ma w porzadku? Nie bierzecie pod uwage, ze moze miec
    podzielna uwage i np. to jest jego sposob na pelna koncentracje? Nie ma nic
    gorszego, jak szef, ktory nie potrafi wspolpracowac z pracownikiem. Drogi
    Pawelku, mowie calkowicie powaznie... Zastanow sie, czy aby czasem nie
    trafiles na b. dobrego, inteligentnego pracownika z podzielna uwaga, ktory
    po prostu wymaga troche ukierunkowania. A jak cie zlosliwosc bierze i ma
    ochote wyplynac, to pamietaj, ze raczej predzej niz pozniej to wroci do
    ciebie.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2005-10-27 10:59:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > po prostu wymaga troche ukierunkowania. A jak cie zlosliwosc bierze i ma
    > ochote wyplynac, to pamietaj, ze raczej predzej niz pozniej to wroci do

    Jeżeli pracownik jest naprawdę dobry _ORAZ_ szef ma instynkt
    samozachowawczy, to gorsze przewinienia uchodzą na sucho. Jeżeli
    którykolwiek z tych warunków nie jest spełniony, to po prostu szkoda prądu.

    Co do samych rozmow - staje się to powoli plagą naszych czasów, dlatego
    coraz więcej pracodawców wprowadza zakaz używania telefonów prywatnych w
    czasie pracy. I zdecydowanie popieram takie rozwiązanie.

    M.

  • 7. Data: 2005-10-27 14:41:23
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Co do samych rozmow - staje się to powoli plagą naszych czasów, dlatego
    > coraz więcej pracodawców wprowadza zakaz używania telefonów prywatnych w
    > czasie pracy. I zdecydowanie popieram takie rozwiązanie.

    Przytocze Ci osobe zalozyciela IKEI. Jednym z fundamentow jego, klasycznej
    juz w chwili obecnej, teorii prawidlowego zarzadzania firma, jest
    zadowolenie pracownikow, jako warunek ich wydajnosci, lojalnosci i
    poprawnego, odpowiedzialnego funkcjonowania w maszynie, ktora jest firma.
    Panstwo policyjne w firmie nigdy nie bylo dobrym rozwiazaniem... zawsze
    prowadzi do patologii, szczegolnie w Polsce, gdzie narod nasz ma bardzo
    silnie rozwiniety instynkt buntowniczy ;-) A pan Ingvar Kamprad m. in. z
    polskimi dostawcami bardzo blisko wspolpracuje - juz od czasow Zelaznej
    Kurtyny. Czyli wina byc moze lezy po stronie pracodawcy, tylko nie jest on
    na tyle dobrym gospodarzem, zeby to zauwazyc? ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2005-10-27 15:18:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia 27 Oct 2005 08:15:31 +0200, Paweł napisał(a):

    > CHodzi na jakiej podstawie prawnej czyli na podstawie Kodesu Pracy mogę się
    > oprzeć i wpierw nagana a dopiero zwolnienie czy odrazu można zwolnić.
    Kluczowym jest to, czy rozmowy mają wpływ na wywiązywanie się pracownika z
    obowiązków pracowniczych, obniżają wydajność tego pracownika czy też
    przeszkadzają w opracy innym pracownikom. Bardzo to zależy od charakteru
    pracy. A w kp szukaj właśnie w obowiązkach pracownika.

    Chciałbyś Pawle kopidoła zwolnić za gadanie przez zezstaw słuchakowy gdyby
    kopał ten dołek zgodnie z normą jakościowo ilościową?

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-10-27 21:53:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dec0c$4360e713$3eb34ca4$31128@news.chello.pl>, Tiger wrote:
    > Przytocze Ci osobe zalozyciela IKEI. Jednym z fundamentow jego, klasycznej
    > juz w chwili obecnej, teorii prawidlowego zarzadzania firma, jest
    > zadowolenie pracownikow, jako warunek ich wydajnosci, lojalnosci i

    Tylko problem polega na tym, że czasami trudno niektórych zadowolić.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-10-27 23:03:52
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Yawn napisał(a):

    > A jest w pracy, gdzie powinien (jak sama nazwa mowi) pracowac. Sam bym
    > takiego zwolnil.

    imo, jesli pracownik jest sumienny i wykonuje sprawnie powierzone
    obowiazki, a jego szef sie czepia, ze ten czasem sobie pogada prywatnie
    przez prywatna komorke, to chyba ten szef powinien sie nad soba powaznie
    zastanowic albo isc sie leczyc... bo swiadczy to tylko o jego frustracji.