  • 11. Data: 2006-04-05 14:01:27
    Temat: Re: Kradzież auta z warsztatu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

    > No tak. Nie wiem, co to za mentalnosc - dopierd...lic temu, co ma i
    > jest uczciwy. A olac gnoja, ktory kradnie...

    Uczciwy murarz stawia krzywą ścianę, uczciwy dozorca w moim bloku przez
    ostatnie pół roku raz sprzątnął moją klatkę, uczciwy szewc skleił mi
    buta tak, że po dwu dniach znów się rozwalił, uczciwy mechanik nie
    zadbał o odpowiednie zabezpieczenie samochodu przed złodziejami.
    I wszyscy oni za swoje brakoróbstwo powinni płacić. A ich uczciwość nie
    ma tu żadnego znaczenia.

  • 12. Data: 2006-04-05 14:06:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    qbaem [###q...@o...pl.###] napisał:

    O ile nie można dowieść winy właściciela warsztatu w zakresie
    dochowania należytej staranności przy przechowywaniu pojazdu (czyli
    przykładowo samochodu nie zostawił otwartego albo nie udostępnił komuś
    kluczyków) to moim zdaniem zastosowanie będzie mieć art. 641 kc.
    Wynika z niego, że właściciel warsztatu nie odpowiada za przypadkową
    utratę lub zniszczenie pojazdu. Tak więc w tej sytuacji właściciel
    miał by roszczenie do złodzieja, jako sprawcy szkody, nie zaś
    właściciela warsztatu.

  • 13. Data: 2006-04-05 14:23:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Uczciwy murarz stawia krzywą ścianę,

    Uczciwy murarz stawia prosta sciane ale jacys wandale ja burza...

    > uczciwy dozorca w moim bloku przez
    > ostatnie pół roku raz sprzątnął moją klatkę,

    Ale smieci tam pojawiajace sie to jego wina?

    > I wszyscy oni za swoje brakoróbstwo powinni płacić.

    Oczywisciie.

    > A ich uczciwość nie ma tu żadnego znaczenia.

    Tak, kazdy powinien placic za to czego niedopatrzyl. Ale obardzanie
    mechanika za kradziez, zamiast zlodzieja to lekka kpina.

    W sytuacji kiedy masz przed soba kogos kto niedopatrzyl i zlodzieja
    zadziwia mnie wybor, ze chcesz zwrotu kosztow radia od mechanika, a nei
    od zlodzieja. A to ZLODZIEJ UKRADL.

    Analogia:

    chirurgowi umiera na stole operacyjnym pacjent postrzelony przez
    bandyte.
    Skazac bandyte czy lekarza za smierc tej osoby?
    Na podstawie tego watku wnosze, ze lekarza. Coz bandyta winny. To u
    lekarza zmarl czlowiek.
    A bandyta go tylko postrzelil (zastrzelil) - ale wlasciwie to on jeszcze
    dlugo zyl...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 14. Data: 2006-04-05 16:53:58
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 kwi o godzinie 16:23, na pl.soc.prawo, Hikikomori San napisał(a):

    > Ale obardzanie mechanika za kradziez,

    Zapędziłeś się trochę - nikt nie obarcza mechanika winą za to że KTOŚ
    ukradł powierzony mu samochód. Mogła to być przypadkowa kradzież, mogła być
    .... celowa ;)

    > zamiast zlodzieja to lekka kpina.

    Tutaj sprawa jest o tyle jasna że złapano złodzieja....

    > W sytuacji kiedy masz przed soba kogos kto niedopatrzyl i zlodzieja
    > zadziwia mnie wybor, ze chcesz zwrotu kosztow radia od mechanika, a nei
    > od zlodzieja. A to ZLODZIEJ UKRADL.

    Tak - ale Ty powierzyłeś samochód mechanikowi a nie zostawiłeś przed
    blokiem, na ulicy czy w lesie. Mechanik chyba jest odpowiedzialny za
    powierzone mu mienie - mylę się?

    Powiedz w końcu jakby zakończyła się moja sprawa opisana powyżej z kartą
    graficzną:
    - ktoś ukradł tą kartę ze sklepu do którego ją zwróciłem .... czy ja
    miałbym szukać złodzieja? Czy sprzedawca mógłby powiedzieć:
    "trudno stary - okradli mnie - ale ty jesteś stratny, mogłeś nie odsyłać mi
    karty (to że ja ci sprzedałem uszkodzoną to nie ważne)"
    Zakładam że facet swój sklep zamknął na zamek, nie zostawił otwartego okna
    do magazynu - więc zachował CZĘŚCIOWO staranność - ale pomimo tego ktoś
    jednak ukradł towar.
    Więc chyba jednak nie zachował NALEŻYTEJ staranności (np. brak alarmu -
    branża, podatna na "straty", dodatkowo np. dzielnica miasta w której notuje
    się zwiększone ilości kradzieży itp itd)

    Rozumiem gdyby nastąpił tajfun, potop, kataklizm - wtedy już nie bardzo
    widać winy takiego serwisu (mechanika) - to przypadek losowy - ale to że
    przyjmuje mienie i po prostu "ktoś mu je kradnie" jest nie najlepsze.
    A może przecież zachodzić "spółdzielnia" - mechanikowi co jakiś czas będą
    "kradzione" limuzyny ..... ;)
    Wiem - dziejowa teoria spisku .. ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 15. Data: 2006-04-05 17:20:58
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Artur Ch." wrote:

    > Tak - ale Ty powierzyłeś samochód mechanikowi a nie zostawiłeś przed
    > blokiem, na ulicy czy w lesie. Mechanik chyba jest odpowiedzialny za
    > powierzone mu mienie - mylę się?

    Nie i tak zarazem. Nie jest odpowiedzialny za zdarzenia losowe, a takim
    byla kradziez. Jesliby na samochod spadlo drzewo? Albo uderzyl meteoryt?
    Albo rozstapila si eziemia i pochlonela ogniem piekielnym auto - to
    chyba nie wina mechanika? ;)

    Co innego, gdyby mechanik zostawil kluczyki w stacyjce. Ale to trzeba
    raczej udowodnic.

    Zas nastawanie w takiej jak ta sytuacji na mechanika zamiast na
    zlapanego(!!!) zlodzieja to ... nawet nie wiem jak to nazwac. Proba
    osmieszenia siebie raczej... (pod warunkiem, ze mechanik nie zawinil).

> [...]
    > "trudno stary - okradli mnie - ale ty jesteś stratny, mogłeś nie odsyłać mi
    > karty (to że ja ci sprzedałem uszkodzoną to nie ważne)"

    Sytuacja jest o tyle inna, ze nie zlapano zlodzieja i nie odzyskano
    karty.

    Gdyby nie odzyskano samochodu i nie zlapano zlodziaja, to mechanik
    prawdopodobnie musialby ze swojego ubezpieczenia pokryc to, co by sad
    zasadzil.

> [...]

    > branża, podatna na "straty", dodatkowo np. dzielnica miasta w której notuje
    > się zwiększone ilości kradzieży itp itd)

    Chyba jednak zachowal A to bylo zdarzenie losowe. Moglbys sie od niego
    domagac zwrotu karty lub finansow, bo on POWININ byc ubezpieczony od
    kradziezy.

    > Rozumiem gdyby nastąpił tajfun, potop, kataklizm - wtedy już nie bardzo
    > widać winy takiego serwisu (mechanika) - to przypadek losowy - ale to że
    > przyjmuje mienie i po prostu "ktoś mu je kradnie" jest nie najlepsze.

    Kradziez tez jest losowa. To tak jak PZU - jak zamki byly zamkniete -
    zwraca, jak zamki byly otwarte - nie zwraca... W pierwszym klient
    dopelnil, w drugim - nie dopelnil.

    Takie jest moje zdanie.

    ________________

  • 16. Data: 2006-04-05 22:11:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.04.2006 Hikikomori San <h...@g...pl> napisał/a:

    > A niedopelnil?

    Brak danych. W drugą stronę również.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2006-04-10 04:18:47
    Od: "qbaem" <q...@o...pl>

    > A niedopelnil?

    Warsztat nie miał systemu alarmowego i nie był ubezpieczony. Złodzieje otworzyli
    kratę i wybijając szybę weszli do środka.

  • 18. Data: 2006-04-10 04:22:54
    Od: "qbaem" <q...@o...pl>

    > no chyba,z e koniecznie za wszelka cene trza dopi... mechanikowi, bo
    > ten co ukradl samochod to... znajomy okradzionego... A cala ta sprawa to
    > wyludzenie na mechaniku kasy... trzyma sie kupy? czemu nie. Zostawiam
    > wozek, kumpel kradnie, wyjmuje radio, ja skarze mechanika nie zlodziaja.
    > Sprytne...

    1. Złodziej nie był moim kolegą jak sugerujesz, zresztą nie tylko moje auto
    zgineło....
    2. ukradł praktykant z tego warsztatu.
    3. nie chodzi mi o do...enie mechanikowie tylko o znalezienie/skonsultowanie
    rozwiązania które zadowoli nas obu.

  • 19. Data: 2006-04-10 04:29:19
    Od: "qbaem" <q...@o...pl>

    > Co innego, gdyby mechanik zostawil kluczyki w stacyjce. Ale to trzeba
    > raczej udowodnic.

    Złodziej wiedział gdzie właściciel trzyma kluczyki i dokumenty do samochodów.
    Mam tylko jedno pytanie, czy Ty chciałbyś odzyskać skradzioną rzecz w takim
    stanie w jakim ją skradziono??
    Dla mnie EOT.

  • 20. Data: 2006-04-10 06:47:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    qbaem wrote:

    > Złodziej wiedział gdzie właściciel trzyma kluczyki i dokumenty do samochodów.
    > Mam tylko jedno pytanie, czy Ty chciałbyś odzyskać skradzioną rzecz w takim
    > stanie w jakim ją skradziono??

    Kazdy chcialby. A co to ma do rzeczy? Chcialbym tez, zeby w lipcu
    swiecilo slonce, a nie padal deszcz...